
Az eMAG forgalmi adataiban is jól látszik a társaság tavalyi, a cég online piactér szolgáltatásaira fókuszáló stratégiájának eredménye: idén augusztus végére több mint háromszorosára nőtt a régiós piacok (Bulgária és Románia) felhasználói számára is árusító, vagyis cross-border kereskedelmet folytató magyar Marketplace partnerkereskedők száma 2023 óta.
Az eMAG Marketplace-en jelen lévő hazai kereskedők Románia és Bulgária felé bonyolított forgalma közel megduplázódott az eMAG idén áprilisban kezdődött új pénzügyi éve és augusztus között 2023 azonos időszakához képest. A vállalat tavaly bejelentette, hogy a saját áru mellett nagyobb működési fókuszt helyez a piactér platformjára, és ez 2024-ben jelentős növekedést eredményezett mind az árbevételben, mind pedig a piactér partnereinek összesített teljesítményében a két szomszédos országban.
2025-ben is nőtt a regionális forgalom, és a cross-border értékesítő cégek száma
Ahogy az a diagramokon is látszik, a növekedés azóta is folytatódott: tavalyhoz képest idén augusztusban csaknem kétszer annyi magyar Marketplace-partner kínálta árucikkeit a bolgár felhasználók számára, mint tavaly ilyenkor, míg Romániában, ahol eleve több hazai partner volt jelen, több mint negyedével nőtt a magyar piactér-partnerek száma. Tavalyhoz képest idén április és augusztus között mintegy 20 százalékkal emelkedett a Marketplace-en lévő magyar cégek forgalma a két másik országgal.
A magyar kereskedőpartnerek azért nyitnak a külföldi piacok felé, mert a Marketplace plaformon való jelenlét révén kevés erőfeszítéssel növelhetik forgalmukat, hiszen a helyi logisztikai és ügyfélszolgálati szolgáltatásokat az eMAG látja el, így nem szükséges saját jelenlétet biztosítaniuk, tesztelhetik magukat a szomszédos piacokon való értékesítésben.
Itt kiderül, hogyan lehet jobban értékesíteni az eMAG-on: idén is jön a Sellers’ Day
Az eMAG nem csupán a Marketplace platformjának folyamatos fejlesztését tartja fontosnak, hanem azt is, hogy erről kereskedőpartnereit is folyamatosan tájékoztassa. A társaság ezért 2025. szeptember 23-án reggel 9 órától újra megrendezi a Sellers' Day konferenciát, amelyet a hazai partnerek élőben követhetnek online.
A rendezvénybe bekapcsolódó Marketplace partnerek elsőként ismerhetik a platform mesterséges intelligenciához és automatizáláshoz kapcsolódó technológiai újításait. Ezen kívül pedig egyebek mellett megismerhetik az értékelés növelése érdekében kidolgozott programokat, mint például a Cross-border kereskedelem, a Fulfilment by eMAG (FBE) logisztikai szolgálatatás, a Genius előfizetéses hűségprogram, illetve az eMAG Ads és az eMAG Campaigns hirdetési platformok sajátosságait is.