- Hirdetés -

Ők az esélyesek idén az Európai Unió Irodalmi Díjára

|

Az Európai Unió Irodalmi Díját (EUPL) az Európai Unió tagállamai és további európai országok feltörekvő szerzőinek elismerésére hozták létre. Az Európai Unió Kreatív Európa programjában részt vevő 41 ország bevonásával kiemelkedő új irodalmi tehetségeket díjaznak, az érintett országok három éves ciklusban kerülnek sorra.

A díj az európai kortárs szépirodalom kreativitására és sokszínűségére hívja fel a figyelmet, célja az európai irodalom népszerűsítése és az érdeklődés felkeltése a nemzetközi irodalom iránt.

Az EUPL Konzorcium a mai napon büszkén jelenti be az idei év jelöltjeinek listáját, melyben minden résztvevő országnak egy jelöltje szerepel. A szerzőket és regényeiket olyan nemzeti szervezetek jelölték, melyek jól ismerik hazájuk irodalmi színterét, és részt vesznek országuk irodalmának külföldi népszerűsítésében.

A 2024-es év jelöltjei:

Albánia: Rita Petro, Lindur së prapthi, Kiadó: Onufri

Bulgária: Todor Todorov, Хагабула, Kiadó: Janet 45

Dánia: Theis Ørntoft, Jordisk, Kiadó: Gyldendal

Hollandia: Sholeh Rezazadeh, Ik ken een berg die op me wacht, Kiadó: Ambo|Anthos

Izland: María Elísabet Bragadóttir, Sápufuglinn, Kiadó: Una útgáfuhús

Lettország: Daina Tabūna, Raganas, Kiadó: Ascendum

Magyarország: Puskás Panni, Megmenteni bárkit, Kiadó: Magvető

Málta: Aleks Farrugia, Ir-Re Borg, Kiadó: SKS

Németország: Deniz Utlu, Vaters Meer, Kiadó: Suhrkamp

Portugália: Gabriela Ruivo, Lei da gravidade, Kiadó: Porto Editora

Szerbia: Bojan Krivokapić, Vila Fazanka, Kiadó: Areté

Szlovénia: Tina Vrščaj, Na klancu, Kiadó: Cankarjeva založba

Tunézia: Arbia Braham, Jebel El Milh, Kiadó: Editions Arabesques

Az zsűri hét tagja a jelölt művekkel történő megismerkedés után a következő hónapban dönt arról, hogy kinek ítéli idén az EUPL díjat és az öt különdíjat. A 2024-es EUPL-díj és a különdíjak nyerteseit 2024. április 4-én 17:00-kor jelentik be a Brüsszeli Könyvvásár keretein belül zajló ünnepélyes ceremónián.

A jelölt művek és szerzőik népszerűsítésének célja, hogy a művek minél szélesebb és sokszínűbb közönséghez jussanak el és földrajzi és nyelvi határokat átlépve érjenek el minél több olvasót.

Az EUPL-t az Európai Kiadók Szövetségéből (FEP) és az Európai és Nemzetközi Könyvterjesztők Szövetségéből (EIBF) álló konzorcium szervezi, az Európai Unió Kreatív Európa Programjának támogatásával.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...