A magyar kis- és középvállalkozások vezetőinek negyede rendszeresen, közel 45 százalékuk legalább egyszer vett már részt nézőként tudásmegosztó online szemináriumokon annak érdekében, hogy az ott megszerzett tudással cége eredményességét növelje. Leginkább a bank és pénzügyi szektorban, az egészségügyben és az építőiparban dolgozók nyitottak a webináriumokra – derül ki a Generali Biztosító KKV-k körében végzett kutatásából.
A 2020-as esztendő komoly kihívások elé állította a gazdasági élet valamennyi szereplőjét, de a leginkább a kis- és középvállalatok működését érte sokkhatás. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara kutatása szerint a szektor szereplőinek 70%-a értékelte nagyon kedvezőtlennek a helyzetét már a vírus második hullámában, illetve 30%-uk nem volt felkészülve a jelenlegihez hasonló válsághelyzetek áthidalására.
A járvány váratlan hatása ugyanakkor, hogy a hazai vállalkozások vezetői is egyre fontosabbnak gondolják a digitális eszközök alkalmazását és a digitális transzformáció elősegítését a cégük hatékonyabb működése érdekében. Ezt támasztja alá a Generali új kutatása is, melyben magyar kis- és középvállalkozások vezetőit kérdezték meg arról, hogy részt szoktak-e venni különböző webinárokon annak érdekében, hogy az ott megtanultakat a való életben is cégük előnyére fordítsák.
A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a válaszadók többsége (69%) legalább alkalmanként részt vesz tudásmegosztó online szemináriumokon, negyedük rendszeresen, közel 45 százalékuk pedig legalább egyszer már hallgatott vagy nézett bele szakmai webináriumok előadásaiba. Leginkább a bank és pénzügyi szektorban (91%), az egészségügyben (81%) és az építőiparban (68%) tevékenykedők nyitottak az online kurzusokra, és főleg hatékonyságnövelés, fenntarthatóság, innováció és jogi témakörben fogadnak szívesen hasznos információkat, míg az agilis vállalatvezetés érdekli őket a legkevésbé.
Az idén 190 éves Generali a kutatás eredményeinek ismeretében ingyenes programmal szeretné segíteni a KKV szektor gazdasági kilábalását, a megújulását, és fenntartható fejlődését. A biztosítótársaság március 11-én edukációs webinár-sorozattal – és a későbbiekben egy KKV-k számára kiírt pályázattal – indítja el EnterPRIZE elnevezésű programját.