A Lumenet kapta a frissen megalapított, legjobb online marketingért megítélt díjat. A Digiméter 2022-es kutatása szerint a hazai kis- és középvállalkozások csak elvétve alkalmaznak online hirdetéseket, de mint azt az Intrennel közösen átadott díjuk is jelzi, akadnak azért üdítő kivételek.
Idén november 17-én adták át a Digiméter-díjakat. Akárcsak az elmúlt évben, a nyerteseket a Digiméternek a cégek digitalizációjával kapcsolatos reprezentatív kutatására alapozva választotta ki a zsűri. Az idei díjazás egyik újdonsága, hogy ezúttal az online marketing területén legjobban teljesítő kkv-t is díjazták az Intren digitális ügynökség különdíjával. A nyertes a 2012-ben alapított Lumenet lett, amely világítástechnikai e-kereskedelemmel foglalkozik, és az értékesítést felhasználóbarát honlappal, online hirdetésekkel, valamint aktív közösségi média jelenléttel támogatja.
A Lumenet azonban inkább a kivételt jelenti, amely erősíti a szabályt. A Digiméter felmérése szerint ugyanis a hazai kkv-k mindössze 33%-a hirdet online, ők is többnyire csak egy felületen, elsősorban Facebookon (a hirdetők 47%-a), ritkábban Google Ads-en, vagy más platformon. A hírlevél használat szignifikánsan nőtt 2022-ben az előző évhez képest (23%), ugyanakkor érdekesség, hogy ezzel is alatta marad a 2020-as „pandémiás” évnek (28%). Szintén szignifikánsan megugrott a keresőoptimalizálás (SEO) gyakorlata, de így is csupán a cégek 11%-a figyel erre. A szponzorált tartalmak, podcastok vagy egyéb online eszközök pedig tényleg csak elvétve, a vállalatok 1-3 %-nál fordulnak elő.
Mindez beleillik a Digiméter kutatóinak általános végkövetkeztetésébe, amely szerint a pandémiás „megugrás után” a cégek lényegében egy helyben toporognak a digitalizációban az elmúlt két évben idehaza. Az általános digitalizációt mutató 100-as skálán az érték tavaly 40, idén pedig 41 volt. Ugyanakkor a felmérést elemző szakemberek szerint a most következő gazdasági recesszió várhatóan hatékonyság növelésre fog sokakat ösztönözni, amely ismét fellendítheti a digitalizáció folyamatát. Kérdés, hogy a cégek ezzel együtt növelik-e az online láthatóságukat vagy éppen a marketingen próbálnak-e majd spórolni.