- Hirdetés -

Online roham az európai kiadóknál

|

Duplájára nőtt az átlagoshoz képest az új, online előfizetések száma az európai lapkiadóknál a március 9-én kezdődött héten – derül ki a Piano kutatásából. Egy másik elemzés szerint hiába nő a híroldalak forgalma, ezt nem követi a programmatic bevételek bővülése.

Az európai kiadók az átlagos 2020-as heti adatokkal összehasonlítva a március 9-ei héttől kezdve 102 %-os növekedést láttak az új előfizetések számában. Ugyanezen időtartamban az amerikai kiadóvállalatok csupán 15 %-kal több új előfizetőt regisztrálhattak, mint a szokásos – jelentette Patrick Appel, a Piano kutatási igazgatója. Az ő csapata 295 fizetőfalas híroldal tranzakciós adatait elemezte szerte a világon, és az eredményeikről, illetve egyéb kutatásokról az International News Media Association (INMA) számolt be, amit itthon a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) tett közzé.

A Piano elemzése szerint az előfizetési hullám leginkább Európában látható markánsan, mert a kontinens lapjai nagyrészt megtartják a fizetőfalaikat. Az Egyesült Államokban a legtöbb kiadó a fizetőfalon kívülre helyezi a koronavírussal kapcsolatos tartalmait a köz érdekében.

Emellett a járvány korábban is eszkalálódott Európában, mint az Egyesült Államokban, ami azt jelenti, hogy Amerikában még csak most kezdődik a növekedési folyamat. Március 15-én vasárnap az amerikai híroldalak 58 %-os előfizetési növekedést tapasztaltak az átlagos vasárnaphoz képest, meghaladva egy átlagos hétköznap számadatait is.

Egy másik elemzés arra hívta fel a figyelmet, hogy a híroldalak online forgalmának emelkedése nem jelenti a programmatic hirdetésekből származó bevételek emelkedését. Március első heteiben a híroldalak programmatic hirdetési lehívásai 78 %-kal ugrottak meg az előző hónaphoz képest, de ez nem találkozott a hirdetők igényeivel, aminek következtében az eCPM 14 %-kal csökkent – tájékoztatott Szymon Pruszynski, a Yieldbird globális kommunikációért felelős vezetője. (Az eCPM az az összeg, amit a hirdető egy weboldalnak fizet a hirdetést látó ezer látogatóként.)

Az ő csapata 18 milliárd februári és márciusi hirdetési kérelem monetizációját elemezte Európa, Észak- és Dél-Amerika 273 oldalán. A programmatic terület a tartalmakat kínáló oldalakon, beleértve a nem hírekkel foglalkozókat is, 29 %-kal nőtt, míg a programmatic eCPM 20 %-kal csökkent.

Néhány hirdető a kiadások csökkentésébe kezdett, mint pl. az autóipar, az éttermek, az utazási szektor és a vendéglátás is, méghozzá akár 30-100 %-os mértékben is. Összességében ennek ellenére egyelőre stabilak maradtak a kiadói bevételek.

Vannak olyan hirdetők, akik a járvány megjelenése óta növelték a költésüket – pl. élelmiszerboltok, egyéb e-kereskedelmi tevékenységet folytatók, mint pl. online ruhaboltok, videó-letöltő oldalak, játékfejlesztők.

A márkabiztonság érdekében néhány kiadó kikapcsoltatta a programmatic hirdetéseit a koronavírus áldozatairól szóló híradások mellett és korlátozásokat vezettek be az ellenőrizetlen tesztek vagy takarítóeszközök és -szerek hirdetései mellett.

A Chartbeat elemzése szerint a március 18-ai héten a világ hírszervezetei 121 %-kal több cikket jelentettek meg a koronavírus témájában, mint az azt megelőző héten. A híradások mértéke március 9-e körül kezdett exponenciálisan nőni – jelentette Bonnie Ray a Chartbeat adatokkal foglalkozó vezetője.

Az ő csapata 25 millió cikk 78 milliárd megtekintését elemezte, beleértve 1 millió cikket a koronavírusról több, mint 700 kiadó híroldalain, hat kontinensen és 70 országban. Ennek az elemzésnek az adatait osztották meg az INMA tagjaival.

A március 18-ai héten a járványról szóló hírek tették ki az összes oldalmegtekintések mintegy harmadát és az idő 35 %-át a vizsgált híroldalakon. A megtekintések 44 %-kal nőttek az előző hetihez képest, míg a cikkek olvasásával töltött idő 118 %-kal növekedett. A Chartbeat azt az időt méri ebben az esetben, amit az olvasók aktívan töltenek az oldalon – olvasással, írással, görgetéssel, megtekintéssel.

A Chartbeat adatai szerint a látogatók a koronavírusról szóló cikkekkel 40 másodpercet töltenek, azaz öt másodperccel többet, mint egy más témájú cikkel. Az olvasók járvánnyal kapcsolatos érdeklődésének növekedése több forráson is érzékelhető volt, mint pl. Google News, Google Chrome Suggestions, Twitter, Bing vagy akár a Smart News, a Flipboard és a Yahoo.

Érdekes módon a közösségi hálózatok és az alkalmazások valamivel több forgalmat generáltak a koronavírussal kapcsolatosan, mint a keresőmotorok. Ezzel szemben jellemzően a közösségi média által generált forgalom jóval alacsonyabb, mint a keresőmotorok általi.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...