- Hirdetés -

Online sorozat indult HR-vezetőknek

|

Most nagy dózisban kapjuk, hogy milyen lesz a digitális jövő. A vállalatoknál márciusban pár nap alatt kellett levezényelni a teljes digitális átállást, hiszen számos cégnél – ahol megtehetik – otthonról dolgoznak a kollégák. Hogyan ment? Melyek voltak a legnagyobb szervezeti és vezetői kihívások? Erről kérdezi a Kincentric Magyarország ügyvezetője Iparági kihívások és válaszok címmel indított online meetup sorozatában a cég- és HR-vezetőket. A beszélgetés után pedig közös gondolkodásra invitálják a résztvevőket a be-novative platformján, hogy megoldásokat találjanak az új, megváltozott helyzetre. Az online események ingyenesek. A közös gondolkodások témáit a meghívott vendégekkel közösen alakítják.

A VUCA, vagyis változékony, bizonytalan világ egyik napról a másikra vált kézzelfoghatóvá, új kihívások elé állítva a vállalatokat. Számtalan olyan új feladatot kellett gyorsan megoldaniuk, amelyeket korábban elképzelhetetlennek gondoltak, de legalábbis jó néhány hónapot vett volna igénybe. Most azonnal kellett reagálni, hiszen mindenki hatékonyan szeretne működni az online térben is.

A Kincentric Magyarország „Iparági kihívások és válaszok” című online meetup sorozatában hetente két alkalommal beszélget Uzsák Éva Virág, a cég ügyvezetője egy-egy iparágból meghívott HR- és felsővezetőkkel az iparág kihívásairól, a digitális átállás legnagyobb nehézségeiről és a különböző munkavállalói csoportok igényeiről – mert bár a home office lét is felvet kérdéseket és problémákat, de rengeteg munkavállalónak van otthonról nem végezhető munkája. Beszélgetnek a vezetői és szervezeti kihívásokról, valamint a következő időszakhoz kapcsolódó várakozásokról is.

„Hiszünk abban, hogy ebben az időszakban is fontos, hogy tudjunk egymáshoz kapcsolódni, megosztani dilemmákat, tapasztalatokat, és beszéljünk arról is, ki hogyan készül a jövőre” – mondta el Uzsák Éva Virág. „Maga a közös megoldáskereséssel kombinált tapasztalatmegosztó meetup sorozat már korábban indult, az új helyzethez alkalmazkodva csak annyit tettünk, hogy a digitális formátum mellett a tartalmat is illesztettük a jelenlegi kihívásokhoz, a kulcselemeket azonban megtartottuk. Továbbra is az a cél, hogy összekapcsoljuk partnereinket, megosszuk a tapasztalatokat, tanuljunk egymástól, és legfőképp: a megoldásokra fókuszálva közösen gondolkodjunk, inspiráljuk egymást” – tette hozzá a HR és szervezetfejlesztési szolgáltatásokkal foglalkozó cég ügyvezetője.

A sorozat április 15-én vette kezdetét a termelőcégek vezetőinek beszélgetésével, ezt követte a pénzügy/biztosítás, IT/telekommunikáció, SSC, kiskereskedelem, FMCG és egészség/gyógyszeripar területe. A háromnegyedórás beszélgetéseket egy félórás interaktív blokk zárja, ahol a meetup hallgatóságát kérik fel közös ötletelésre a be-novative platformján.

„Most nagy dózisban kapjuk, hogy milyen lehet a digitális jövő, gyakorlatilag a demójában vagyunk. A jelenlegi helyzet egy óriási löketet fog nekünk adni, hogy egy abszolút jövőbe mutató digitális kommunikációs vállalatot hozzunk létre” – vázolta fel Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom Chief People Officere. „Emellett a felelősségünk is hatalmas, hiszen most különösen fontos, hogy megbízható telekommunikációs szolgáltatást nyújtsunk, több mint 7 ezer fős munkáltatóként pedig biztonságos körülményeket teremtsünk kollégáinknak” – beszélt a kihívásokról Friedl Zsuzsanna.

A telekommunikációs és informatikai vállalatok szolgáltatásai nélkül most elképzelhetetlen lenne home office-ból dolgozni. Ha ők nem működnek olajozottan, az megkeseríti a mi karanténéletünket is.

„A krízishelyzet elejétől nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy az üzletmenet folyamatosságát biztosítsuk és a munkaerőállomány egészségét megőrizzük. Kollégáinkat mentálisan is támogatjuk, hiszen a krízis lelki terhekkel is jár” – vélekedik Mészáros Mariann, az IT Services Hungary HR-vezetője. „Érezzük, hogy a szociális interakció fontos, ahogyan a vállalati kultúra, az összetartozás érzésének erősítése is. Abban azonban már most biztos vagyok, hogy teljes mértékben nem fogunk visszatérni az eredeti, járvány előtti állapotokhoz, a krízishelyzet okozta új megoldások között sok van, ami fenntarthatóbb és hatékonyabb működést garantál hosszú távon” – vonta le a konklúziót a HR igazgató.

A vezetők egyben egyetértenek: bár legtöbbüknél meglepően gyorsan ment az átállás a teljes home office-ra, nagyon oda kell figyelniük az otthonról dolgozó kollégákra. Van, aki a munka mellett több gyermek oktatását is végzi párhuzamosan, és van, akinek a munka kitölti a teljes napját. Vagyis nem tud leállni. Ez pedig mindkét oldalon gyorsan kiégéshez vezethet.

„Nem akarok a gáztörvényben élni! Tudjuk, hogy a gáz kitölti a rendelkezésre álló teret. Most a munkánk és a családunk teszi ugyanezt. Különösen fontos, hogy megtanuljunk nagyon gyorsan fókuszt váltani, és ha nem is egyensúlyt, de arányokat találni” – osztotta meg tapasztalatait az egyik beszélgetés során Pécsi Judit, az Union Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. HR-igazgatója. A jövőről pedig ezt mondja: „Szerintem nagy dilemma, hogy mi lesz veled home office, és ami kényszerűség volt, hogy tudjuk észszerűen, jól működtetni a későbbiekben” – tette fel a kérdést a biztosító cég HR-igazgatója.

A vezetők a távmunka során nem egyszer élik át „a hóhért akasztják” érzést. Megpróbálnak tanácsokat adni, irányelveket, elvárásokat megfogalmazni, ám mindez rájuk is ugyanúgy vonatkozik, betartani a tanácsokat pedig nem is olyan egyszerű. Ezentúl nem vehetnek természetesnek olyan elvárásokat, ami az irodai környezetben abszolút működött.

„Miközben a kisiskolás fiaimmal tanulok és a rántást kavargatom, skype-olok a kollégáimmal. Itthon és a munkámban is kell egy struktúra, ami keretet ad a napnak. Nekem két hétre volt szükségem ahhoz, mire beállt egy rendszer” – beszélt a home office kezdeti nehézségeiről Szabó Anita, a Fundamenta Lakáskassza Zrt. HR-igazgatója. „Az új helyzet azonban másfajta, mélyebb kommunikációt igényel a vezetők és kollégák felé egyaránt. Az üzleti működésünket megváltoztatta a home office üzemmódra való teljes átállás. Úgy gondolom, hogy sok egykori folyamat már a múlté, hiszen megtanultunk jóval gyorsabban és hatékonyabban reagálni” – körvonalazta a jövőt a HR-igazgató.

Senki sem marad le az inspiráló beszélgetésekről, ötletelésekről, hiszen minden eseményről készül rövid összefoglaló videó, a Top3 ötleteket pedig megosztja a Kincentric a honlapján és a közösségi médiában is. Így láthatjuk, hogy a cég- és HR-vezetők hogyan küzdenek meg a nap mint nap jelentkező új helyzetekkel, hogyan terveznek újra, milyen eszközöket használnak a „tűzoltáshoz”.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...