Optimisták és alkalmazkodók – így látják a piacot az ügynökségi vezetők

Új ügyfelek, emelkedő bevételek, eredményjavulás. Elég kedvezően nyilatkoznak a legnagyobb médiaügynökségek vezetői az elmúlt egy évről lapunknak. És a kilátások is elég jók. MI nélkül már semmi sem elképzelhető, a nagy, globális ügynökségi átalakulások következményei pedig lassan ideérnek.

 

Elengedhetetlen a szervezet folyamatos fejlesztése

Hidvégi Krisztina. New Land Media, (Lounge Group), ügyvezető

 

Stabil, partneri kapcsolatok

A tavalyi évben a médiaügynökségi piacot a jól célzott, valós idejű kampányoptimalizálás és a mesterséges intelligenciára épülő médiatervezés határozta meg. A New Land Media számára ez az időszak többek között az innovatív technológiai megoldások elmélyítéséről, az integrált kampányok során alkalmazott omnichannel szemlélet fejlesztéséről, valamint az adatvezérelt kreativitás további megerősítéséről szólt. A CTV-megoldások, a zöldmédia-stratégiák, valamint a Google, TikTok, Teads és DV360 platformmal kialakított partnerségek lehetővé tették, hogy ügyfeleink számára a legfrissebb és leghatékonyabb eszközöket alkalmazzuk. Emellett kiemelten fontos számunkra, hogy a globális platformok térnyerése mellett a hazai médiumok többségével stabil, partneri kapcsolatban dolgozhatunk együtt.

A tavalyi évben 131 ügyfelet szolgáltunk ki, amihez elengedhetetlen volt a szervezet folyamatos fejlesztése, a működésünket támogató infrastrukturális beruházások megvalósítása, valamint a New Land Media minden munkatársának szakértelme és elkötelezettsége.

Alkalmazkodóképesség és minőségi tervezés

Büszkék vagyunk arra, hogy a Lounge Group minden tagja kiemelkedő helyezéseket ért el a szakmai toplistákon, a cégcsoport pedig nemzetközi szinten is eredményesen szerepelt: a TOP FICE rangsorban a világ legjobb független ügynökségei közé került. Az idén az MI-vezérelt automatizálás, a zero-party data stratégiák, a retail media térnyerése, valamint a közösségi média és az influenszermarketing hitelességalapú újragondolása kerül előtérbe – az alkalmazkodóképesség és a minőségi tervezés pedig továbbra is meghatározó szerepet játszik a médiaügynökségi sikerben.

 

Kézzelfogható átrendeződés

Nink László, Mediabrands, vezérigazgató

Eredményjavulás új fókusszal

A globális szintű veszteségek a Kinessót nem kímélték, de helyi szinten más képet látunk: a Universal McCann kiemelkedő húzóerejével sikerült növekedési pályára állnunk, az Initiative pedig stabilizálta az árbevételét. A működési költségek tudatos csökkentése szintén hozzájárult az eredmények javulásához – és ez nemcsak számokról, hanem fókuszról is szól.

Stratégiai gondolkodás

A médiaügynökségi világ átrendeződése kézzelfoghatóvá vált, a korábbi struktúrák és rutinok már nem működnek automatikusan. Egyre világosabb, hogy nem elég jelen lenni – értelmezni kell. Az ügynökségi működés sikerességét ma az határozza meg, hogy képesek vagyunk-e egyszerre egyszerűen és gyorsan reagálni, miközben stratégiai mélységet is viszünk a gondolkodásba.

Az ügyfelek ma nem csupán szolgáltatást várnak, hanem gondolkodó partnert. Olyan csapatokat keresnek, amelyek kérdeznek, javasolnak, és hosszú távon is képesek bizalmat építeni. Nem a „legolcsóbb” nyer, hanem az, aki hiteles jövőképet mutat, és már az első megbeszélésen érzi a másik fél, hogy nem lesz egyedül az úton.

A „client owner” szemlélet – kevesebb operatív rutin, több stratégiai párbeszéd – ma már nem trend, hanem elvárás. A jó partner nem bólogat, hanem értelmez, képes nemet mondani, amikor kell, és irányt mutatni, amikor az ügyfél épp bizonytalan.

A nagy platformok (Meta, Google, TikTok) technológiai dominanciája új játékszabályokat ír. Az MI a napi működés része – gyorsít, automatizál, és közben helyet ad annak, ami igazán emberi: a kreativitásnak, az értelmezésnek és a történetmesélésnek.

A figyelem széttöredezett, de a márkák mégis képesek stabil ponttá válni, ha értékalapú jelenlétet építenek. A fogyasztók érzékenyek a valódiságra, a transzparenciára, az adataik védelmére, a társadalmi felelősségvállalásra. Ebben a világban a helyi szereplők akkor maradnak versenyképesek, ha globálisan látnak, de lokálisan hallanak – ha egyszerre építenek relevanciát és bizalmat.

 

Sikerek és még magasabb minőség

Vladimir Tkachev, Publicis Groupe Hungary, CEO

Kiváló évet zártunk

A tavalyi egy kiemelkedően jó év volt a Publicis Media Hungary számára. A RECMA New Business Win listáján elsők lettünk, sikerült az összes médiaügyfelünket megtartani, emellett az M-lista minket választott az Év Média Ügynökségének.

Kreatív oldalról is van okunk büszkének lenni: zsinórban második éve az idén is elnyertük a Hipnózis Grand Prix-t, az Év Ügynöksége címet, illetve a Studio Production csapatunk már kétszer annyi projekten dolgozik, mint korábban – az egyik globális munkánk nyert egy ezüstöt Cannes-ban. Ha engem kérdeztek, nem zártunk rossz évet.

Izgalmas időszak

Egyszerűen fogalmazva: folytatjuk azt, amiben jók vagyunk. Továbbra is keményen dolgozunk a partnerkapcsolatainkon, a projektek sikerén és hogy minél magasabb minőséget tudjunk biztosítani az ügyfeleinknek. Mi kicsit másképp működünk: integrált, teljes körű szolgáltatást nyújtó ügynökségként képesek vagyunk egyesíteni a stratégiát a kreatívval, a médiával és akár a gyártással is – ez a mi „Power of One” megközelítésünk. Izgatottan várjuk a következő időszakot, hogy a csapatunk megmutathassa, mire képes.

 

Több jelentős ügyféllel bővült a portfóliónk

Szabó Edina, OMG, ügyvezető igazgató

A piaci részesedés is emelkedett

Az Omnicom kiváló üzleti évet zárt 2024-ben, a forgalmunk közel 17 százalékkal gyarapodott. Tavaly a hazai reklámpiac 8 százalékkal nőtt, amit meghaladott az OMG bővülése, így az ügynökségünk piaci részesedése is emelkedett. Több jelentős ügyféllel bővült a portfóliónk, a Beiersdorf és a Tchibo márkán felül megnyertük a DeAgostini, az Invia és az Online Comparison hirdetési aktivitásainak kezelését, továbbá meglévő ügyfeleink büdzséi is emelkedtek. Mindemellett az inflációs környezet miatti bérnyomás továbbra is jelen volt a piacon, a kollégák motiválása és megtartása kiemelt jelentőségű volt.

A hirdetői költések dinamikája elmarad

Az idén a belső fogyasztási dinamikán alapuló reklámpiac nem mutat jelentős növekedést: a hirdetői költések dinamikája eddig elmarad a tavalyitól, és egyelőre nem látszik, hogyan tudna ez a trend megváltozni, amennyiben a gazdasági makromutatók nem javulnak jelentősen.

Tranzakció folyamatban

Stratégiai fontosságú mind nemzetközi, mind helyi szinten a tavaly decemberben nyilvánosságra hozott felvásárlási tranzakció, nevezetesen, hogy az Omnicom cégcsopoort részvénycsereprogram keretében megvásárolja az IPG cégcsoport papírjait. Ennek az első lépése a versenyhivatali eljárás, amelynek az első fél év végén lehet eredménye.

 

Emelkedő bevételek

Turóczi András, Denstu Hungary, ügyvezető igazgató

Változó ügyfelek

A Dentsu hazai cégei (Carat Hungary, Dentsu Creative Hungary, Dentsu Hungary) összességében a korábbi évhez hasonló bevételt értek el 2024-ben, annak ellenére, hogy több ügyfél távozott a portfólióból. Ezeket szerencsére sikerült pótolni részben új ügyfelek megjelenésével, részben azzal, hogy egyes ügyfeleink a korábbinál lényegesen többet költöttek.

A költségeink is a korábbi évvel összevethető szinten alakultak. Az üzemi eredményünk a tavalyi évet megelőző szint alatt maradt a Dentsu cégcsoport belső, úgynevezett menedzsmentdíjainak növekedése okán. A kamatok 2024. évi csökkenése, valamint a hazai fizetőeszköz átlagos romlása más devizákhoz képest kedvező hatással volt a pénzügyi eredményünkre.

Optimista kilátások

Az idei várakozásunk, hogy a gyenge hazai makrogazdasági környezet ellenére növelni fogjuk a bevételeinket. Ebben szerepet játszik a nagyrészt nemzetközi piacokon értékesített Creative szolgáltatásaink növekedése, különös tekintettel a mesterséges intelligencia alkalmazásával kapcsolatos projektekre. Az idén is a szakemberhiány lehet az a faktor, ami a növekedésünk ütemét gátolhatja.

Az üzemi eredményünk várhatóan jelentősen javulni fog a belső elszámolásaink változásának és a növekedést mutató bevételeinknek köszönhetően, míg az éves szinten csökkenést mutató kamatok további kedvező hatással lesznek az adózás előtti eredményünkre. Az évet terveink szerint pozitív adózás utáni eredménnyel zárjuk.