- Hirdetés -

Örökké velünk maradhat a home office

|

- Hirdetés -

Kérdéses, hogy a home office mennyiben marad egyáltalán a dolgozók életének része, de a legtöbb jel arra utal, hogy hetente néhány napban biztosan. A McKinsey tanulmányából kiderült, hogy a világ munkaerejének több mint 20 százaléka képes ugyanolyan hatékonyan otthonról dolgozni a hét 3-5 napján, mint irodából, de ez a szám magasabb a pénzügyi és az informatikával kapcsolatos szakmákban. A pénzügyi és a biztosítási szektorban a legmagasabb a távmunkában rejlő potenciál: az alkalmazottak idejük háromnegyedét olyan tevékenységekre fordítják, amelyek távolról végezhetők a hatékonyság csökkenése nélkül. Az üzleti szolgáltatások és az informatika a következő legnagyobb potenciállal rendelkező iparág, hiszen ezekben az alkalmazottak idejük több mint felét olyan tevékenységgel töltik, amelyeket távmunkában is hatékonyan lehet elvégezni.

2010 és 2015 között a Harvard Business Review több mint 20.000 alkalmazottat és több mint 50 nagyvállalatot vizsgált meg világszerte, és kísérleteket végzett annak kiderítésére, hogy mi motiválja az embereket, beleértve azt is, hogy ebben az egyenletben mekkora szerepet játszik az otthoni munka. Az otthon dolgozók motivációjának vizsgálata során kiderült, hogy amikor az embereknek nem volt lehetőségük önállóan eldönteni azt, hogy otthonról vagy az irodában dolgoznak, az általános motiváció 17 ponttal esett vissza. A koronavírus-járvány során is ez a helyzet állt elő, hiszen a munkáltatók kénytelenek voltak home office-ba küldeni a dolgozókat a járványvédelmi szabályok szigorítása miatt, a dolgozóknak nem volt választása. Az ABBYY, egy világszerte 14 irodával és egy új, Budapesten található K+F központtal rendelkező IT-vállalat kutatásából kiderült, hogy a 18-34 és 35-54 év közötti emberek számára jelentős kihívást jelentett az is, hogy “otthon elszigetelten érzik magukat” (a megkérdezettek 27 és 28%-a mondta ezt). Mindez azt mutatja, hogy az üzleti vezetőknek nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a távoli munkaerő közösségének építésére, valamint a mentális jóllétet javító megoldásokra és a stresszel kapcsolatos párbeszéd beindítására.

Az IT-cégek számára volt a legkönnyebb távmunkára váltani, mivel sok technológiai és vállalati kultúrával kapcsolatos problémát sokkal gyorsabban megoldottak, mint mások, de az otthoni munkavégzés sokak számára így is nehézséget jelenthet: romlik a munka-magánélet egyensúly, hiányoznak a személyes visszajelzések és a motiváció, valamint egyéb zavaró tényezők is csökkenthetik a produktivitást. A jó hír azonban az, hogy az IT-vezetők általában empatikusak és megértőek ezekkel a gondokkal kapcsolatban.

Az ABBYY felsővezetése például rendszeres, laza online megbeszéléseket vezetett be, amelyeken bárki részt vehet és elmondhatja véleményét.

Továbbá magyarországi vezetőjük, Máhr Tamás szerint a vállalat időben felismerte, hogy még több csapatépítő tevékenységnek kell lennie, amikor az alkalmazottak kizárólag home office-ban dolgoznak: online kávészüneteket tartanak helyi szinten angol és magyar nyelven és online gaming estéket rendeznek minden hónapban. Máhr Tamás szerint a legfontosabb dolog, amit a munkáltatók tehetnek, az, hogy igyekeznek a munkavállalók tapasztalatait a lehető legszemélyesebbé tenni: „a team leadeknek például mindig be van kapcsolva a kamerája az értekezletek során, mivel a munkatársaink szerint emiatt sokkal személyesebbnek érződik az otthoni munka. Arról is biztosítottuk a dolgozókat, hogy a járvány után is dolgozhatnak majd távolról, hiszen a nehézségek ellenére sok kollégám még hatékonyabbnak és boldogabbnak érzi magát, ha otthonról dolgozhat. A jelenlegi helyzetben a pozitív megerősítés és a kommunikáció életben tartása a legfontosabb feladatom IT-vezetőként” – jelentette ki.

“Azt szeretnénk, hogy munkatársaink mentálisan egészségesek maradjanak, és megfelelő legyen a munka és a magánélet egyensúlya, ezért arra ösztönözzük őket, hogy forduljanak a közvetlen vezetőjükhöz, ha túlterheltnek vagy motiválatlannak érzik magukat és online mentálhigiénés képzéseket is biztosítunk nekik” – tette hozzá.

Szakértők szerint fontos, hogy ha otthonról dolgozunk, szabjunk határokat. Azok az emberek, akik évek óta otthonról dolgoznak, általában mentális kerítéseket építenek alkalmazotti- és egyéb szerepeik között, határokat és rituálékat teremtenek, például otthoni irodát alakítanak ki vagy elegánsan felöltöznek a munkához. A Microsoft például nemrég egy érdekes megoldást hozott létre az otthon töltött munkanapok és magánélet összemosódásának elkerülésére: egy bejárást szimuláló Teams-funkciót alkottak, amely emlékezteti a felhasználókat a munkanap végére is és ellazulást segítő tevékenységeket javasol, amivel egy kis mentális teret teremt a munkával és magánélettel kapcsolatos feladatok között.

A távmunka nehezebb a szülőknek – különösen az anyukáknak

A The Boardlist és a Qualtrics tanulmánya során ezer dolgozót, köztük szülőket is kérdezett arról, hogy a járvány hogyan befolyásolja hatékonyságukat. Az otthon dolgozó apák 77%-a arról számolt be, hogy produktívabb, miközben otthon dolgozik, míg az otthon dolgozó anyukáknak csak 46%-a mondta ezt. A családokban általában továbbra is az anyák vállalják a gyermekgondozási és háztartási feladatok nagy részét, számos kutatás kimutatta viszont, hogy az apák házimunkával és gyermekekkel töltött ideje évről évre növekszik, így várhatóan a jövőben kiegyensúlyozott lesz a feladatmegosztás.

A szülők közötti egyenlőtlenségek elkerülése érdekében az ABBYY arra ösztönzi az alkalmazottakat, hogy kezeljék rugalmasan munkaidejüket, és osszák meg a feladataikat partnerükkel, esetleg két-három óránként váltsák egymást, ha kisgyermekeik vannak. Máhr Tamás elmondta, hogy az ABBYY magyarországi munkatársai, akik gyerekek mellett dolgoznak, rövid szüneteket tartanak napközben, hogy együtt tölthessenek egy kis minőségi időt a párjukkal, például amikor alszik a kisbabájuk, a kollégák pedig segítenek egymásnak, ha valakinek nincs elég ideje egy feladatra a szülői kötelességei miatt.

Nincs olyan ember, aki távmunka során ne szembesülne nehézségekkel. A sikeres és hatékony távmunka mind a munkáltató, mind a munkavállaló erőfeszítéseinek eredménye. A vezetőkkel és csapattársakkal történő formális és informális kommunikáció fenntartása kulcsfontosságú, főleg akkor, ha nemzetközi csapatról van szó.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sportos projektben a Lidl

A Lidl az UEFA EURO 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság és az azt megelőző 2023-as és 2024-es selejtező mérkőzések globális partnere lesz. Az együttműködés idén márciusban veszi kezdetét az UEFA EURO 2024 selejtezőivel.A labdarúgó Európa-bajnokságot 2024....

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....