- Hirdetés -

Örökké velünk maradhat a home office

|

- Hirdetés -

Kérdéses, hogy a home office mennyiben marad egyáltalán a dolgozók életének része, de a legtöbb jel arra utal, hogy hetente néhány napban biztosan. A McKinsey tanulmányából kiderült, hogy a világ munkaerejének több mint 20 százaléka képes ugyanolyan hatékonyan otthonról dolgozni a hét 3-5 napján, mint irodából, de ez a szám magasabb a pénzügyi és az informatikával kapcsolatos szakmákban. A pénzügyi és a biztosítási szektorban a legmagasabb a távmunkában rejlő potenciál: az alkalmazottak idejük háromnegyedét olyan tevékenységekre fordítják, amelyek távolról végezhetők a hatékonyság csökkenése nélkül. Az üzleti szolgáltatások és az informatika a következő legnagyobb potenciállal rendelkező iparág, hiszen ezekben az alkalmazottak idejük több mint felét olyan tevékenységgel töltik, amelyeket távmunkában is hatékonyan lehet elvégezni.

2010 és 2015 között a Harvard Business Review több mint 20.000 alkalmazottat és több mint 50 nagyvállalatot vizsgált meg világszerte, és kísérleteket végzett annak kiderítésére, hogy mi motiválja az embereket, beleértve azt is, hogy ebben az egyenletben mekkora szerepet játszik az otthoni munka. Az otthon dolgozók motivációjának vizsgálata során kiderült, hogy amikor az embereknek nem volt lehetőségük önállóan eldönteni azt, hogy otthonról vagy az irodában dolgoznak, az általános motiváció 17 ponttal esett vissza. A koronavírus-járvány során is ez a helyzet állt elő, hiszen a munkáltatók kénytelenek voltak home office-ba küldeni a dolgozókat a járványvédelmi szabályok szigorítása miatt, a dolgozóknak nem volt választása. Az ABBYY, egy világszerte 14 irodával és egy új, Budapesten található K+F központtal rendelkező IT-vállalat kutatásából kiderült, hogy a 18-34 és 35-54 év közötti emberek számára jelentős kihívást jelentett az is, hogy “otthon elszigetelten érzik magukat” (a megkérdezettek 27 és 28%-a mondta ezt). Mindez azt mutatja, hogy az üzleti vezetőknek nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a távoli munkaerő közösségének építésére, valamint a mentális jóllétet javító megoldásokra és a stresszel kapcsolatos párbeszéd beindítására.

Az IT-cégek számára volt a legkönnyebb távmunkára váltani, mivel sok technológiai és vállalati kultúrával kapcsolatos problémát sokkal gyorsabban megoldottak, mint mások, de az otthoni munkavégzés sokak számára így is nehézséget jelenthet: romlik a munka-magánélet egyensúly, hiányoznak a személyes visszajelzések és a motiváció, valamint egyéb zavaró tényezők is csökkenthetik a produktivitást. A jó hír azonban az, hogy az IT-vezetők általában empatikusak és megértőek ezekkel a gondokkal kapcsolatban.

Az ABBYY felsővezetése például rendszeres, laza online megbeszéléseket vezetett be, amelyeken bárki részt vehet és elmondhatja véleményét.

Továbbá magyarországi vezetőjük, Máhr Tamás szerint a vállalat időben felismerte, hogy még több csapatépítő tevékenységnek kell lennie, amikor az alkalmazottak kizárólag home office-ban dolgoznak: online kávészüneteket tartanak helyi szinten angol és magyar nyelven és online gaming estéket rendeznek minden hónapban. Máhr Tamás szerint a legfontosabb dolog, amit a munkáltatók tehetnek, az, hogy igyekeznek a munkavállalók tapasztalatait a lehető legszemélyesebbé tenni: „a team leadeknek például mindig be van kapcsolva a kamerája az értekezletek során, mivel a munkatársaink szerint emiatt sokkal személyesebbnek érződik az otthoni munka. Arról is biztosítottuk a dolgozókat, hogy a járvány után is dolgozhatnak majd távolról, hiszen a nehézségek ellenére sok kollégám még hatékonyabbnak és boldogabbnak érzi magát, ha otthonról dolgozhat. A jelenlegi helyzetben a pozitív megerősítés és a kommunikáció életben tartása a legfontosabb feladatom IT-vezetőként” – jelentette ki.

“Azt szeretnénk, hogy munkatársaink mentálisan egészségesek maradjanak, és megfelelő legyen a munka és a magánélet egyensúlya, ezért arra ösztönözzük őket, hogy forduljanak a közvetlen vezetőjükhöz, ha túlterheltnek vagy motiválatlannak érzik magukat és online mentálhigiénés képzéseket is biztosítunk nekik” – tette hozzá.

Szakértők szerint fontos, hogy ha otthonról dolgozunk, szabjunk határokat. Azok az emberek, akik évek óta otthonról dolgoznak, általában mentális kerítéseket építenek alkalmazotti- és egyéb szerepeik között, határokat és rituálékat teremtenek, például otthoni irodát alakítanak ki vagy elegánsan felöltöznek a munkához. A Microsoft például nemrég egy érdekes megoldást hozott létre az otthon töltött munkanapok és magánélet összemosódásának elkerülésére: egy bejárást szimuláló Teams-funkciót alkottak, amely emlékezteti a felhasználókat a munkanap végére is és ellazulást segítő tevékenységeket javasol, amivel egy kis mentális teret teremt a munkával és magánélettel kapcsolatos feladatok között.

A távmunka nehezebb a szülőknek – különösen az anyukáknak

A The Boardlist és a Qualtrics tanulmánya során ezer dolgozót, köztük szülőket is kérdezett arról, hogy a járvány hogyan befolyásolja hatékonyságukat. Az otthon dolgozó apák 77%-a arról számolt be, hogy produktívabb, miközben otthon dolgozik, míg az otthon dolgozó anyukáknak csak 46%-a mondta ezt. A családokban általában továbbra is az anyák vállalják a gyermekgondozási és háztartási feladatok nagy részét, számos kutatás kimutatta viszont, hogy az apák házimunkával és gyermekekkel töltött ideje évről évre növekszik, így várhatóan a jövőben kiegyensúlyozott lesz a feladatmegosztás.

A szülők közötti egyenlőtlenségek elkerülése érdekében az ABBYY arra ösztönzi az alkalmazottakat, hogy kezeljék rugalmasan munkaidejüket, és osszák meg a feladataikat partnerükkel, esetleg két-három óránként váltsák egymást, ha kisgyermekeik vannak. Máhr Tamás elmondta, hogy az ABBYY magyarországi munkatársai, akik gyerekek mellett dolgoznak, rövid szüneteket tartanak napközben, hogy együtt tölthessenek egy kis minőségi időt a párjukkal, például amikor alszik a kisbabájuk, a kollégák pedig segítenek egymásnak, ha valakinek nincs elég ideje egy feladatra a szülői kötelességei miatt.

Nincs olyan ember, aki távmunka során ne szembesülne nehézségekkel. A sikeres és hatékony távmunka mind a munkáltató, mind a munkavállaló erőfeszítéseinek eredménye. A vezetőkkel és csapattársakkal történő formális és informális kommunikáció fenntartása kulcsfontosságú, főleg akkor, ha nemzetközi csapatról van szó.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...

Durván elszálltak a bérleti díjak

Meg sem kottyant az erőteljes negyedik hullám a budapesti bérlakáspiacnak, sőt, novemberben a bérleti díj szintje éves csúcsot döntött, és a keresleti oldal fizetőképessége sem volt olyan erős tavaly július óta, mint a múlt...

A pénzügyi egészségért küzd az Erste

Világszerte 28 bank csatlakozott az élenjárók csoportjához azzal, hogy aláírták a felelősségteljes bankolás, valamint a pénzügyi egészség, és a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés előmozdításával kapcsolatos elkötelezettség alapelveiről szóló dokumentumot. Az Erste Csoport a kelet-közép-európai...

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030

Jeff Bezos’ Earth Fund commits another $443 million to climate justice and conservation

https://www.theverge.com/2021/12/6/22821102/jeff-bezos-earth-fund-443-million-grants-climate-justice-conservation

Exclusive: SEC probes Tesla over whistleblower claims on solar panel defects

https://www.reuters.com/markets/commodities/exclusive-sec-probes-tesla-over-whistleblower-claims-solar-panel-defects-2021-12-06/

Saját ruhamárkával rukkolt elő az élsportoló

Ligetvári Patrik régóta dédelgetett álma volt egy saját kollekció, amelyben a hozzá hasonló, magas testalkatúak is megtalálják a számukra kényelmes, egyedi darabokat.Bár örökös első helyet foglal el Ligetvári Patrik életében a kézilabda, egy régi...
X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...

Durván elszálltak a bérleti díjak

Meg sem kottyant az erőteljes negyedik hullám a budapesti bérlakáspiacnak, sőt, novemberben a bérleti díj szintje éves csúcsot döntött, és a keresleti oldal fizetőképessége sem volt olyan erős tavaly július óta, mint a múlt...

A pénzügyi egészségért küzd az Erste

Világszerte 28 bank csatlakozott az élenjárók csoportjához azzal, hogy aláírták a felelősségteljes bankolás, valamint a pénzügyi egészség, és a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés előmozdításával kapcsolatos elkötelezettség alapelveiről szóló dokumentumot. Az Erste Csoport a kelet-közép-európai...

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA