Ebből pedig elsőre az RTL-es Álarcos énekes jött ki jobban. Az RTL Klub a hétből hat estét nyert, de kicsit kisebb az előnyük, mint egy héttel korábban. Erősen kezdett a TV2-n a Farm VIP.
Az elmúlt héten csökkent a főműsoridős különbség az RTL Klub és a TV2 között. Előbbi 0,5 százalékpontot rontott, utóbbi 2,5 százalékpontot erősödött. Ugyanakkor még így is (16% vs. 12,3%) 3,7 százalékpontot tett ki az RTL Klub előnye. A szombat estét a TV2, a hét többi napjának főműsoridejét pedig az RTL Klub nyerte.
Csoportszinten az RTL Magyarország 28 százalékkal zárta a hetet, a TV2 Csoport csatornái 23,7 százalékos közönségarányt értek el. A nemzetközi csatornaportfólióknál a megszokott éles küzdelemmel telt a múlt hét is. A Sony és a ViacomCBS csatornái 5,8-5,8 százalékos share-rel holtversenyt hoztak össze, de az AMC televíziói is alig maradtak el tőlük az 5,6 százalékos közönségarányukkal.
47. hét / 46. hét / 45. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 16% / 16,5% / 14,9%
TV2 – 12,3% / 9,8% / 12%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (47. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 7,9% (8,4%)
Híradó – 17,9% (18,4%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,8% (17,3%)
Drága örökösök – 17,8% (18,5%)
Konyhafőnök VIP – 17,7% (18,7%)
Barátok közt ismétlés – 9,7% (7,6%)
TV2
A bosszú csapdájában – 10,6% (11%)
Tények – 15,3% (16,3%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,6% (13%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 12,2% (11%)
Farm VIP – 14,9%
Bezár a bazár – 6,3% (6,9%)
A Barátok közt ismétlésének egész jót tesz, hogy késő estére került. A 18-49 éveseknél a heti öt adásból három jobb nézettséget hozott este, mint délután. Ráadásul, amíg a premieradás kikapott a TV2 török sorozatától, addig a Barátok közt ismétlése nyerte a műsorsávját.
A Farm VIP egyelőre nagyon bejött a TV2-nek, még úgy is, hogy nem nyerték a sávjukat, de a Konyhafőnök VIP-val szemben ez a 14,9 százalékos heti átlag is kifejezetten jónak számít.
Szombaton az RTL-es Apatigris hol kicsit gyengébben, hol kicsit erősebben teljesít. Múlt héten az utóbbi volt, mert 12,1 százalékos közönségarányt és 219 ezres nézettséget produkáltak. Ez egy héttel korábban 9,2 százalék és 158 ezer néző volt.
A TV2-s Dancing with the Stars ugyanakkor az Apatigrissel és az utána következő filmmel szemben is nyerte a műsorsávját. A táncos műsor 15,4 százalékos share mellett 263 ezer nézőt vonzott. A korábbi héten ez 16,3 százalék és 272 ezer volt.
Vasárnap visszatért a TV2 képernyőjére a Nicsak, ki vagyok. Azonban nem boldogult a másik maszkos műsorral, az Álarcos énekessel. Az RTL-es produkció 377 ezres nézettséggel és 20,5 százalékos közönségaránnyal futott. Ezzel még javított is a korábbi heti 352 ezer nézőhöz és 19,2 százalékos share-hez képest. A Nicsak, ki vagyok ezzel szemben 217 ezres nézettségre volt képes, valamint 12,4 százalékot tett ki a közönségarányuk.
Az erős felvezetőműsor ellenére az RTL-es Életünk történetére továbbra sem nagyon kaptak rá a nézők. A múlt heti adás 9,5 százalékos share-t ért el, a nézettsége pedig 144 ezer volt és kikapott a Nicsak, ki vagyok végétől is.
Az RTL II-n futó Való Világ esti összefoglalóinak átlagos share-je 4,9 százalékot tett ki a 18-49 éveseknél. A legtöbben a csütörtöki adásra voltak kíváncsiak (86 ezer néző, 6,3% share). Ami érdekes, hogy az RTL Moston kifejezetten erős a valósságshow. A napi 100 ezer körüli és heti 800 ezer videóindításával magasan a legnézettebb műsornak számított az RTL-es videós platformon.
A hét legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is az Álarcos énekes volt. Utóbbi célcsoportnál 970 ezres nézettséget ért el a műsor. A 18-49 éveseknél a hét második legnépszerűbb tartalma a Drága örökösök pénteki epizódja volt 311 ezer nézővel. A teljes lakosságnál pedig a toplista második helyére a Tények vasárnapi adása futott be 902 ezres nézőszámmal.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.