- Hirdetés -

Pácsonyi Daniella: Le kell dönteni a sztereotípiákat

|

Nem azért vállal magára egy nő mindent, mert komfortosan mozog a mártírszerepben, hanem mert nincs más lehetősége – mutat rá Pácsonyi Daniella, a Central Médiacsoport Zrt. digitális női portfólióigazgatója, az nlc.hu főszerkesztője. Úgy látja, a női vezetők sokszor nem mernek őszintén beszélni a nehézségeikről.

- A 24.hu-nak, a Telexnek, a HVG-nek, az Origónak, az Indexnek, a 444-nek is férfi a főszerkesztője. Miért van ez?

- A hírpiac kimondottam férfias része a médiának, részben amiatt, hogy nehéz a magánélet és a munka összeegyeztetése a hírportálok világában. A mostani kritikus időszakban, de a pandémia alatt is láttam, hogy a 24.hu-nál szinte 0–24-ben bent voltak/vannak az újságírók és a főszerkesztő is. A másik ok pedig a politikában keresendő, itthon a politika még mindig a férfiak játéktere, nehezen engedik be a nőket maguk közé, és ez hiba.

- A digitális médiában mennyire nehéz ma nőként érvényesülni?

- A női piacon szerencsére jók az esélyeink, de itt is jó néhány döntést kell meghoznunk. A lányom alig volt egyéves, amikor főszerkesztőként visszatértem a laphoz, és több olyan kérdés volt bennem a karrieremmel kapcsolatban, ami egy férfinál fel sem merül. Hosszan tépelődtem, megtehetem-e, hogy egy ennyire pici gyerek mellett visszatérek egy nagyon pörgős világba – a családom támogatása nélkül ez nem ment volna. Abban az időszakban egy hatalmas Excel-tábla volt az életünk, a logisztikáról szólt minden, ezt kevesen engedhetik meg maguknak. A digitális média nagyban hasonlít a napilapokhoz, itt is elképesztő határidőkkel dolgozunk, lapzárta nélkül, sosincs az az érzésem, hogy kész vagyok a munkámmal, legfeljebb azt mondom, hogy mára befejeztem. Több kollégám volt az elmúlt időszakban, aki hosszú távon nem bírta ezt a nyomást, főleg úgy, hogy közben háztartást vezetett, gyereket nevelt, szülői értekezletre járt, sőt sok esetben a szüleiről is gondoskodott.

- Mi kell ahhoz, hogy változzon ez a helyzet?

- Az egyenlő bérek például sokat segítenének, hiszen sok esetben nem azért vállal magára egy nő mindent, mert komfortosan mozog a mártírszerepben, hanem mert nincs más lehetősége. A vállalatoknak pedig rugalmasabban kellene hozzáállniuk a női dolgozókhoz, a hibrid munkarend, a kötetlen munkaidő, a céges óvodák és bölcsődék sokat segítenének.

- Van erre esély Magyarországon, ahol a politika finoman szólva sem rejti véka alá, hogy a nőknek a családösszetartó szerepe a legfontosabb?

- Ameddig egy olyan országban élünk, ahol az a központi téma, hogy ki, mikor és mennyit szül, addig nem érzem azt, hogy sok esély van a változásra. Arról nem is beszélve, hogyha az olyan alapvető kérdésekkel sem foglalkoznak érdemben, mint a családon belüli erőszak, úgy mit várhatnánk munkavállalóként… Ebben van nekünk, újságíróknak és a médiának nagy felelősségünk. A feladatunk, hogy teret és hangot adjunk ezen sztereotípiák ledöntésére.

- A Forbesnál felkerültél a legbefolyásosabb nők listájára. Mit tudsz tenni annak érdekében, hogy a nők szerepe előtérbe kerüljön a média világában?
- Az őszinteség híve vagyok, még akkor is, ha sokszor ér az a vád, hogy nyersen fogalmazok. Beszélni kell a hírpiac és a digitális világ elférfiasodásáról, az egyenlő bérekről és az üvegplafonról is. Sokszor tapasztalom, hogy a női vezetők nem mernek őszintén beszélni a nehézségeikről, mintha azt a látszatot akarnák kelteni, hogy ez egy könnyű séta, nem pedig egy nehéz hegymenet. Ha rózsaszín mázzal borítjuk le a mindennapjainkat, azzal nem tanítunk, hanem elrettentünk. Ne éreztessük azt, hogy ez nekünk meg se kottyan, legyünk őszinték.

 

- A járvány megváltoztatta a médiafogyasztást. Tapasztalataid alapján hogyan változott a női olvasók érdeklődési köre, mennyire alakultak át a tartalomfogyasztási szokásaik?

- Az online olvasási szokások évről évre változnak, ez független a járványtól. Most nehéz helyzetben vagyunk, a fake news és trash mindent elborít, küzdeni kell azért, hogy minőségi cikkeket is fogyasszanak az olvasók, és ne álljanak meg a sztárhíreknél. Ez nagyon munkaigényes és lassan térül meg. A Covid elején mindenki egészségügyi híreket olvasott, aztán az szépen lecsengett, most pedig a háború foglalkoztatja az olvasókat. Ez adja az eddigi karrierem egyik legnehezebb kérdését, hogy hogyan dolgozza fel egy női magazin a világpolitikai történéseket. Fontos, hogy képbe helyezzük az olvasókat, miközben adjunk néhány percnyi felüdülést is a borzalmak között.

Kalocsai Magdolna

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható. Tavaszi akciónkban most féláron, 19 900 forint helyett 9980 forintos reklámáron fizethet elő a Marketing&Media magazinra. Részletek itt találhatók.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...