
Elindult a MOHU országos edukációs kampánya, amely az Aranykukával és értékes nyereményekkel ösztönzi a lakosságot a hulladékudvarok használatára. A kampány 2025. augusztus 1. és 31. között fut, erős digitális, outdoor, rádiós, natív és influencer támogatással. A kreatív koncepcióért és a teljes körű kivitelezésért a Republic Group felel.
A MOHU az elmúlt időszakban jelentős fejlesztéseket hajtott végre a hulladékudvar-hálózatban: egységesített rendszer, több leadható hulladéktípus, hosszabb nyitvatartás és ingyenesen elérhető szolgáltatás országszerte. A cél, hogy minél többen megismerjék és használják a korszerű létesítményeket, ugyanis így a hulladék visszatérhet a körforgásba, csökkentve a lerakás mennyiségét, és elősegítve egy fenntarthatóbb jövőt.
A kampány középpontjában egy aranyszínű kuka áll, amely az értéktelen tárgyak és az értékes jutalmak kontrasztját szimbolizálja. Az ikonikus tárgy augusztusban 12 hulladékudvarban bukkan fel, ahol a látogatók hulladék leadásával és a QR-kód beolvasással heti nyereményekkel vagy akár 250.000 forintottal is gazdagodhatnak.
„Abból a felismerésből indultunk ki, hogy a lakosság fejében még mindig sok a kérdés a hulladékudvarokkal kapcsolatban. Egyből tudtuk, hogy ide egy olyan ötlet kell, ami valóban megmozgatja az embereket – nem csupán egy promóció, hanem egy valós aktivitás, ami bevon, elgondolkodtat és cselekvésre késztet. A nemzetközi trendek is azt mutatják, hogy újra előtérbe kerültek azok a kampányok, amelyek nem magasztos eszméket hajszolnak, hanem kézzelfogható értéket kínálnak, és magát a szolgáltatást vagy terméket helyezik a középpontba. Az Aranykuka ezt teszi: figyelemfelkeltő és szimbolikus formában üzeni, hogy a hulladék érték lehet, ha jó helyre kerül” – mondta el Alberti Rita, a Republic Group kreatívigazgatója.
„Az Aranykuka koncepció tökéletesen passzolt a célkitűzéseinkhez: egy olyan friss, figyelemfelkeltő megoldás született, ami kézzelfoghatóvá teszi a körforgásos gazdálkodást a lakosság számára. Más üzletágainkban is azt tapasztaltuk, hogy az egyszerű, egy-két lépéses nyereményjátékok a legnépszerűbbek, ezért is választottunk könnyen érthető mechanizmust. Örülünk, hogy a Republic-kal közösen látványos, ugyanakkor értékteremtő kampányt valósítunk meg” – tette hozzá Molnár-Bencze Rita, a MOL Csoport Marketing Kommunikáció, Insight, Retail Partnering Vezetője.
A kampány elemei:
Országos online promóció
Lokális outdoor felületek
Rádió
Bannerkampány
Ambient megoldások a hulladékudvaroknál
Influencer együttműködések
A kampány egyik első állomása a Republic irodája volt, ahol a csapat maga is kipróbálta az Aranykuka mechanikáját. Leadták mindazt az irodai lomot, amit „jó lesz még valamire” alapon tároltak – ezzel személyesen is csatlakoztak a körforgásos gazdálkodás ügyéhez.