- Hirdetés -

Pénzügyi forradalmat hoz a digitalizálás

|

- Hirdetés -

A kriptovalutákat fialó blokklánc-technológia bevezetése ugyan még várat magára, de a pénzügyek digitalizálása már így is az üzleti modell teljes újragondolására késztette a bankszektor innovatívabb szereplőit – számolt be tapasztalatairól Hetényi Márk, az MKB vezérizgató-helyettese az Infotér 2018 konferencián. Somkuti András, az elektronikus aláírás specialista Netlock ügyvezetője és a Docler Csoport elnöke, előadásában elmondta, a munkaerőpiac lényegében elérte a teljes foglalkoztatottságot, igy a magyar GDP növekedés fenntartásának záloga a digitalizáció lehet. Az e-aláírásra épülő technológia mind a versenyszférában, mind a közigazgatásban jelentős hatékonyság növelést hordoz magában, amely a gazdasági bővülés egyetlen útja lehet.

„A digitalizálás már nem csupán számítástechnikai fejlesztéseket jelent a pénzügyi szektorban, hanem az eddigi üzleti modell megváltoztatását is” – kezdte felszólalását Hetényi Márk, az MKB vezérigazgató-helyettese. Aki szerint a magyar pénzügyi szférában unikális, ahogyan bevallottan jókora kockázatot vállalva – a szervezeti felépítéstől a vállalati folyamatokon át az ügyfélkiszolgálásig – mindent a technológia lehetőségekben rejlő lehetőségek kibontásának rendeltek alá. A követendő utat nem a nemzetközi bankvilág, hanem a számítástechnikát kreatívan használó sikersztorik jelölték ki számukra. Hetényi elmondása szerint az online könyváruházból globális kereskedelmi hálózattá fejlődött Amazon, vagy a mezőgazdaságot felhőalapú űrtechnológiával támogató John Deere „traktorgyár” példája lebegett a szemük előtt.

Az MKB vezérigazgató-helyettese szerint az open banking elve mentén bevezetett új nemzetközi előírások miatt a pénzintézetek így is, úgy is kötelesek megoszthatóvá tenni az adatvagyonukat, ezért célszerűbb házon belül vagy a harmadik fél bevonásával bővíteni a szolgáltatások listáját. Hetényi meggyőződése, hogy kizárólag a hitelezésre, betétgyűjtésre, illetve a pénzügyi tanácsadásokra alapozva ma már nem lehet bankot működtetni. A platformokra bontott, modulokból álló digitális struktúra ugyan még nem használja a kriptovaluták miatt egyre többet emlegetett blokklánc-technológiát, de csak idő kérdése, hogy a például az ígéretek ellenére még most is akadozó átutalások, órák helyett csak egy pillanatot vegyenek igénybe.

„Már viszonylag kis cégméretnél is tízmilliós megtakarítást jelent a digitális ügymenet” – ismertette a technológiaváltás más vetületét Somkuti András, a Netlock Kft. ügyvezetője, a Docler Csoport elnöke. A digitális adatmenedzsment és az e-ügyintézés témáját is körbejáró Infotér 2018 konferencián a digitális aláírás technológiáját innovátorként jól ismerő szakember elmondta, hogy Magyarországon évente mintegy 50 ezer tonna, hozzávetőleges 10 milliárd A4-es lapoldalt kitevő papírt használnak el üzleti célra, ezek szállítása, tárolása, irodai mozgatása már középvállalati szinten is több millió, gyakran tízmillió forintos kiadást jelent. Somkuti szerint csak az e-aláírás használatával számlák, teljesítési igazolások, fuvarlevelek, orvosi leletek, munkaügyi dokumentumok, szerződések tömegei kerülhetnek át a digitális világba.

Az egységes európai szabályozás, az EU-s piacon történő elektronikus tranzakciókhoz kapcsolódó elektronikus azonosításról szóló eIDAS-rendelet óriási előrelépést jelent, bár csak lassan érvényesül a mindennapokban. Somkuti szerint a magyar cégek adaptációjához a technológia jobbára még hiányzik. A szabályozói környezet ugyanakkor akár önmagában is felgyorsíthatja a digitális evolúciót. Somkuti az ügyvédek, közjegyzők számára a cégeljárásokban, vagy a végrehajtói ügyekben ma már Magyarországon is kötelező e-aláírással szignált elektronikus beadványokat említette.

„Észtország a 2000-es évek elején indított közigazgatási digitalizálással a GDP 2 százalékára rúgó összeget takarít meg évente. Az észt szakemberek állítják, hogy az állam 1 eurót spórol minden egyes e-aláírással, és ez csak egy szelete az e-közigazgatásnak” – hozott egy kézzel fogható példát Somkuti. Szerinte „nem nagyon van más út, mint az, hogy ahol csak erre mód van a vállalatok és az állami szféra is áttereljék a most még zömmel papíron zajló folyamatokat a digitális térbe”.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...