Három összetevő továbbra is nélkülözhetetlen ebben a marketingszakmában: a kíváncsiság, a változás elfogadása és szeretete, valamint az elhivatottság – állítja Mérő Ádám, aki idén a harmadik lett a Marketing&Media magazin legsikeresebb marketingeseket bemutató listáján. A The Coca-Cola Company, consumer & shopper connection directora az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogy mit szeret a legjobban a munkájában, mikor érezte úgy, hogy bele kell nőni abba a bizonyos kabátba és hogyan lehetnek sikeresek a mai fiatal marketingszakemberek.
- Mi az első emléked, ami eszedbe jut azokból az időkből, amikor elkezdted a szakmát?
- 2002. március 6., kedd, Lajos utca 80. Az első munkanapom ügynökségi oldalon. Printmagazinokban lévő hirdetések támpéldányainak válogatásával, tévészpotlisták összeállításával és faxon való megrendelésekkel kezdtem. A digitális csapat létszáma egy fő volt. A kampányok legnagyobb részét a nyomtatott sajtó és a lineáris tévé tette ki. A telefonon nem volt e-mail. Ha az ember lecsukta a laptopot, az tényleg „annyira volt mára”. A social media pedig még nem létezett. Ennyi dolog (is) változott bő 20 év alatt.
- Mi az, amit a legjobban szeretsz a munkádban?
- Az embereket, akikkel dolgozom. Cégen belül és kívül. Ilyen egyszerű. Azt szoktuk mondani, hogy ez egy „people’s business”. Emberek és márkák kapcsolatát építjük, (egyelőre) emberekkel együttműködésben. Emberi játszmák résztvevői és alakítói vagyunk nap mint nap. Ez ad inspirációt, ez visz tovább, ez sarkall új ötletekre.
- Mi volt eddig a legnagyobb szakmai kihívás számodra és miért?
- Regionális pozícióból az összeurópai szintre való váltás két évvel ezelőtt. Nagy országok, nagy büdzsék, nagy emberek. Itt bele kellett nőni abba a bizonyos kabátba. Magyar szakember viszonylag kevés van a központi csapatban, ezért az elején a Where are you based? kérdésre adott válaszon sokszor elcsodálkoztak.
- Mi az, amit egyszer mindenképp szeretnél megvalósítani, elérni a szakmádban?
- Talán egy teljesen új márka globális bevezetése és nulláról való felépítése még hiányzik. Globális alapok nélkül a nulláról kezdeni, és a fogyasztók számára érdekessé, relevánssá, értékessé tenni. De bízom benne, hogy ez is eljön idővel.
- Milyennek kell lennie a jövő marketingesének? Milyen képességek, készségek kellenek a sikerhez?
- Három összetevő továbbra is nélkülözhetetlen ebben a szakmában: a kíváncsiság, a változás elfogadása és szeretete, valamint az elhivatottság. Mindezt egyre agilisabban és dinamikusabban kell végezni. Ha 2002-vel összehasonlítom egy napom intenzitását, illetve a munkaidő alatt bejövő impulzusok számát, akkor szeretném, ha ez alapján fizetnének. A pálya egyre gyorsul és egyre többen közlekednek rajta. Így is meg kell találni azt, amit más nem tud, vagy nem így tud kínálni.
- Mit tanácsolsz a fiatal marketingeseknek?
- Tanulják meg okosan használni a mesterséges intelligenciát, de mindig az embert helyezzék a középpontba. Az ösztönös kíváncsiságukat pedig soha ne veszítsék el.