- Hirdetés -

Piaci kényszer az áremelés – interjú Dudás Gergellyel

|

Sokkal nagyobb biztonságot jelent a kampányteljesítésben, hogy a Sony csatornacsalád az R-time-hoz került – jelezte az mmonline.hu-nak adott interjúban Dudás Gergely. Az R-time ügyvezetője beszélt arról is, hogy miért szükséges az áremelés, milyen mértékű lesz és hogyan hat majd a bevételükre.

– Az idei Big Picture-ön jelentettétek be, hogy két új ügyféllel és így 8 csatornával bővült a portfóliótok. Ez jövőre mekkora növekedést jelenthet a bevételben?

– A Sony csatornacsalád nemcsak a piaci ratingjeink közel 10 százalékát jelenti, hanem reach-építésben is komoly hozzáadott értéke van. Ehhez az is hozzáadódik, hogy az új portfóliónk még erősebb lábakon áll és jóval kevésbé kiszolgáltatott egy nagy csatornacsalád teljesítményének, ez pedig sokkal nagyobb biztonságot jelent a kampányteljesítésben. Emellett mi végezzük az összes általunk képviselt csatorna non-szpot értékesítését is, aminek szintén erős az értéke a hirdetők szemében. Említhetném még az elképesztően erős gyerekcsatorna-portfóliónkat a maga egyedülálló elérésével. Mindezek alapján legalább kétszámjegyű növekedés a célunk.

– Szintén a Big Picture-ön derült ki, hogy mindkét nagy tévés saleshouse áremelést tervez. Mi indokolja ezt a lépést az R-time részéről?

– A televíziós piac növekszik, ami nagyon jó hír. Ezt a növekedést viszont a jelenlegi nyomott árszinten már nem tudja a piac felvenni és teljességében kiszolgálni, hiszen nincs már szabad adásidő, szinte 100 százalékos sell-out mellett üzemel most is a piac, ami alkalmanként teljesítési nehézségeket okoz. Túlkereslet alakult ki a televíziós piacon és ez 2020-ban is így lesz. Mivel a kínálat (adásidő és rating tömeg) nem tud nőni, így elkerülhetetlen az áremelés. Ez piaci kényszer, aminek éppen az a célja, hogy a hirdetők és ügynökségek sokkal nagyobb biztonságban tudják a kampányuk teljesítését.

– Milyen mértékű áremelésben gondolkodtok és mikortól lép életbe?

– Szezonális indexeink változnak, ennek átlaga 9 százalék, ami azért ügyfelenként más és más lehet az adott hirdető szezonalitásának megfelelően. Emellett emelünk a 15, 20 és 25 másodperces szpotok hosszindexén is. Ennek hatása már nehezebben átlagolható, hiszen csak azokat a hirdetőket és kampányokat érinti, amik ezekkel a szpot hosszokkal futnak. Mindezek január 1-től érvényesek az új ÁSZF-ünknek megfelelően.

– Egyeztettetek-e erről a tervről az ügyfelekkel, milyen a fogadtatása? Nem tartotok attól, hogy inkább más hirdetési platformokat keresnek?

– Az ügyfelek is pontosan tudják, hogy Magyarországon a televíziós hirdetések alulárazottak. Bármely más médiummal összehasonlítva a televízió biztosítja a legalacsonyabb elérési árakat (CPT, CPM). Ráadásul ha a környező országokkal összevetjük a magyar tévés árakat, akkor is csak az derül ki, hogy ennél magasabb itthoni árak is még elképesztően jó ár-érték arányt jelentenek. A televízió még mindig elképesztően magas elérési számokat hoz, így továbbra is megkerülhetetlen a márkaépítésben és a kívánt értékesítési eredmények elérésében is.

– A digitális platformok az elmúlt években Magyarországon az elköltött összegben megelőzték a televíziót. Van még innen visszaút, visszaelőzhet a tévé, vagy megfordíthatatlan ez a trend?

– Csak hogy kicsit pontosítsunk, a digitális reklámköltések becsült értéke előzi meg a televíziós hirdetési bevételeket. Ugyanakkor a digitális piac számaiban benne vannak olyan területek is, mint a search és a listing költések, amik azért kicsit más kategóriába tartoznak, mint a tévé hirdetések. Ez a két terület nem egymás ellenfele, hanem egymás kiegészítője: televízió nélkül nem működik a digitális és fordítva is igaz. Ez a két médium kéz a kézben működik a legjobban.

– A közelmúltban egy háttérbeszélgetésen Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója arról beszélt, hogy ahhoz, hogy valós képet alkothassunk egy-egy műsor nézettségéről, a lineáris mellett a digitális platformokon elért eredményeket is figyelembe kellene venni. Ha lesznek ilyen összevont adatok, azok hogyan befolyásolhatják a tévés hirdetési piacot?

– Ha csak a Nielsen által mért otthoni nagyképernyős televíziózást nézzük, akkor látunk egy minimális csökkenést a fogyasztásban. Ha ehhez hozzá tudnánk számolni, mérni a digitális tartalomfogyasztást, akkor már azt látnánk, hogy mindez csak átrendeződés. Ezt mi nagyon szépen látjuk a saját tartalmaink lineáris és digitális fogyasztásában. Ha majd egyszer lesznek ilyen adatok legalább a tartalom vonatkozásában, az csak azt fogja megmutatni, hogy a televíziós tartalom még mindig elképesztő vonzó a nézőknek, a mindennapi életünk része, függetlenül a fogyasztás platformjától. Már most vannak hirdetők és ügynökségek, akik nagyon előremutatóan már nem silókban gondolkodnak és együtt használják a tévét és a digitális platformunkat. Ezt mi is támogatjuk az árazásunkban, csomagjainkban. Ugyanakkor ezeket kereskedelmi értelemben nem lehet összemosni, hiszen mások az adottságok, a metrikák, más a currency is. Mondok egy példát is: tévében egy óra tartalomban ma már 12 vagy akár ennél több perc reklám is lehet, az RTL Most-on jelenleg ugyanez 2 perc. Nem ugyanarról a környezetről beszélünk, ami az árakban is megjelenik.

– Vannak nagy, klasszikus hirdetői kategóriák – gyógyszeripar, FMCG, pénzügyi szektor -, amelyek a legtöbbet költik a televízióban. Vannak esetleg új iparágak, amelyek megjelentek a tévében, vagy olyanok, amik jelentősen növelik a tévés költéseiket?

– Az autós, a kereskedelmi, a játékszektor is és még sorolhatnám. Hogy új iparágakat említsek, az e-commerce területen látunk még dinamikus növekedést.

– Jövőre milyen piaci környezettel számoltok, lesz-e növekedés a tévés hirdetési piacon, ha igen, milyen mértékű lehet?

– Jövőre növekedéssel számolunk és ez már látszik is a 2020-as briefekben. Jelenleg magasabb egyszámjegyű bővülést látunk, ami nagyon jól mutatja a televízió töretlen erejét.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...