A marketinges világból érkezem, ez remélhetőleg látható nyomokat hoz majd a vállalati kommunikációban is – mondja Bujáki Zsolt, a Porsche Hungaria frissen kinevezett kommunikációs igazgatója. A szakember elmondta véleményét az anyacégük április elsejei tréfájáról is.
– Elődje, Vérten Sándor 25 éven át töltötte be a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatói posztját, de ön is lassan már húsz éve a cégnél dolgozik. Önök a kivételek, vagy általánosságban is jellemző, hogy ennyire hűségesek a Porsche Hungaria munkatársai?
– A cég az elmúlt 30 évben számtalan nagy formátumú autós szakembert nevelt ki. A leghűségesebbek és talán a legfanatikusabbak még mindig a vállalat kötelékében vannak. Vérten doktor emblematikus figurája a vállalat kommunikációjának, tudása, szakértelme egyaránt elismert a szakmában és házon belül is. Számomra mindig is óriási büszkeség és megtiszteltetés volt ennél a cégnél dolgozni. Világmárkák kommunikációját irányítani nagy presztízsű, motiváló feladat.
– A mostani megbízatása mennyiben jelent más feladatot az eddigiekhez képest?
– Eddig két márka napi szintű marketingkommunikációját végeztem, most pedig corporate feladataim vannak. Hozzám tartozik a külső és belső vállalati kommunikáció, a PR- és sajtókapcsolatok ápolása, valamint az importőr médiakapcsolatainak koordinálása, erősítése. Egykori újságíróként ez számomra kifejezetten izgalmas területnek ígérkezik. Kiemelt feladatom továbbá a Porsche Hungaria márkakereskedői hálózat kommunikációs tevékenységének támogatása és a céges rendezvények szervezése.
– A vállalat kommunikációjában más irányt fog képviselni, mint az elődje?
– Én a marketinges világból érkezem, és ez remélhetőleg látható nyomokat hoz majd a vállalati kommunikációban is. Célunk a Porsche Hungaria piaci súlyának és presztízsének megfelelő szintű és színvonalú megjelenések, együttműködések generálása. Ehhez most szabad kezet kaptam, innovatív megoldásokat keresünk, új struktúrákat építünk, és ezzel párhuzamosan a házban zajló marketingmunkát is felügyelem, egyfajta supervisorként támogatom. Fontos megjegyezni, hogy a márkák továbbra is decentralizált módon dolgoznak, így önállóan döntenek a saját brandkommunikációjukról.
– Tavaly tavasszal az autóeladásokat is nagyon visszavetette a járvány első hulláma. Az idei harmadik hullám kapcsán milyenek a tapasztalataik?
– Az elmúlt esztendőben kézifékes leállás volt, az idén konszolidáltabban reagál a szektor a kialakult helyzetre. A piaci teljesítményünkön szerencsére ebben az évben nem látszik a harmadik hullám okozta nehézség, bár kétségtelenül kisebb a szalonjaink látogatottsága.
– Idejekorán kiszivárgott április elsejei tréfa volt, hogy az Egyesült Államokban a vezető márkájukat átnevezik Voltswagenre, viszont a sajtó ezt teljesen komoly hírként hozta le. Önök itthon tudtak arról, hogy ez csak egy vicc?
– Nem tudtunk róla, de nem is kell erről regionálisan tudni. A Volkswagen hirdetései, kommunikációja legendásan kreatív és humorban erős. Tankönyvi esetek egész sora hozza azokat a példákat, ahol a cég a humorával, egyedi kreatív megoldásaival lepte meg a fogyasztóit. Ismert példa, amikor 2003-ban az akkori Golf bevezetéskor egy gerillamegoldással Wolfsburgot Golfsburggá nevezték át egy éjszaka alatt. Mindenki értette azt a humort. Ma, amikor egy-egy rosszabb vagy jobb poénból percek, órák alatt mémek tucatjai lepik el az internetet, sokkal nagyobbat és durvábbat szól minden ilyen eset, hiperérzékenyen reagál rá a világ. A jó humor attól erős, ha hitelesen adják elő. Most is ez történt szerintem.
Heszler Róbert
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.