A kereskedelmi célcsoportnál egy 27 évvel ezelőtt bemutatott film és a vasárnap esti kanadai nagydíj vonzotta a legtöbb nézőt. A teljes lakosságnál a Barátok közt volt az éllovas. Sokan nézték a pénteki andorrai meccset is.
A múlt héten a nagy kereskedelmi csatornák áttértek a tavasziról a nyári műsorrendre. Az RTL Klub esetében ez nem hozott nagy változást a nézettségük terén, az elmúlt héten ugyanúgy 15 százalékos közönségarányt értek el, mint egy héttel korábban. A TV2 viszont megérezte a Nagy Duett kifutását és 2,7 százalékpontos csökkenés után 8,1 százalékos share-rel zárták a hetet. A két csatorna közötti különbség így 6,9 százalékpontra nőtt.
23. hét / 22. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 15 % / 15 %
TV2 – 8,1 % / 10,8 %
Az RTL Klub múlt héten megnyert minden estét, a legszorosabb verseny vasárnap volt. Akkor az RTL Klub 12,7 százalékos, a TV2 pedig 10,8 százalékos közönségaránnyal zárta az estét.
A 18-49 évesek körében a legnézettebbnek a múlt hétfőn az RTL Klubon műsorra tűzött „Pretty Woman – Micsoda nő!” bizonyult, a filmre a kereskedelmi célcsoportból 290 ezren voltak kíváncsiak. A második legnézettebb műsor az M4 Sporton közvetített kanadai Forma-1-es futam volt, 237 ezer nézővel. Harmadik helyre a Barátok közt szerdai epizódja futott be 236 ezres nézettséggel.
A TV2 legnézettebb műsora a heti toplista 12. helyén végző Dirty Dancing volt. A vasárnap esti film 154 ezer nézőt vonzott.
A teljes lakosság körében kissé máshogy néz ki a műsoros toplista. A legnézettebb produkció címmel a Barátok közt szerdai része büszkélkedhet, a szappanopera 739 ezres nézettséget ért el. Második a kedd esti RTL Híradó volt 732 ezer nézővel, harmadik a keddi Tények 662 ezres nézőszámmal. A 18-49-es listavezető, a Pretty Woman a teljes lakosságos toplista negyedik helyét foglalja el, a film 636 ezer nézőt érdekelt.
A M4 Sport két sportközvetítése is egész jó nézettséget hozott a múlt héten. A már említett Forma-1 a teljes lakosságnál 507 ezer embert ültetett a képernyők elé. A sokat emlegetett Andorra-Magyarország meccs pedig 373 ezres nézőszámot ért el.
A főműsoridő napi állandó műsorai közül az RTL Híradó 19,9 százalékos heti átlagos közönségarányt ért el. A Fókusznál ugyanez 18,6 százalék, az Éjjel-nappal Budapestnél 17,8 százalék, a Barátok köztnél pedig 16 százalék volt.
A TV2-n a Tények 15,8 százalékos heti átlagos share-t produkált. A Bumm! című game show és az Ezek megőrültek pedig egyaránt 7,5-7,5 százalékos átlagot hozott.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.