Rajtuk keresztül vezet az út a Z generációhoz

Majd egy évtizede indultak, a szoftveralapú platformra épülő vállalkozás néhány év után digitális influenszer marketing ügynökséggé vált itthon, és tavaly nyáron megtörtént a brand-, valamint cégnévváltás. Mennyire valósultak meg az akkor kitűzött célok és hogyan teljesített 2024-ben a PFR cégcsoport zászlóshajója, a talent management és influencer marketing üzletág. Erről kérdeztük Bozsik Dórát, a cégcsoport influencer marketing igazgatóját.

 

Hogy a hazai influencer piac mára „nagykorú” lett azt jól mutatja, hogy nemrégiben nagyszabású egész estés díjátadó gálán díjazták a hazai tartalomgyártókat ér influenszereket. A PFR Group által szervezet Creator Awards eseményen, melyre második alkalommal került sor, 14 kategóriában adtak át díjakat a szakmai zsűri döntése alapján.

Csak Magyarországon 2007 óta a Post For Rent már több mint ötezer kampányt valósított meg. Exkluzív talentportfóliójukba tartozik a hazai tartalomgyátók jelentős része, Whisper Ton, Makk Adri, Lady Szomjas, Stumpf Patrik vagy Angyal Gyimesi Petra, emellett együtt dolgoznak többek között Marics Petivel, Viszkok Fruzsival és Abosi Barnival is. Ahogy az évek alatt bővült a talentek köre és vált a cég tevékenysége több területet lefedővé nyilvánvalóvá lett, hogy a Post For Rent név megérett a váltásra. Tavaly nyáron a név és teljes brandváltás lezajlott, létrejött az ernyőmárka PFR Group néven, ami alá tagozódott minden olyan társaság, illetve üzletág, amelynek valamilyen módon relevanciája van a kreátor-ökoszisztémában. Legyen az akár talent management, influenszermarketing, rendezvényszervezés márkák számára vagy a zenei portfóliójukkal foglalkozó cégük. Egy, a fiatal generáció szórakoztatására szakosodott entertainment groupot hoztak létre 2024-ben, ami 360 fokosan elégíti ki a korosztály igényeit.

A PFR Group brandváltással a talent menedzsment és az influencer kampányok újabb lendületet kaptak. Komoly fókusz került az exkluzív portfólióra, sok új tartalomgyártó csatlakozott a céghez, akikkel a legtöbb márka együtt szeretne dolgozni kampányokban.

Hogy mit jelent ez a számok nyelvén? „Több, mint 750 kampányunk volt, és több, mint 200 ügyféllel dolgoztunk. Mindez természetesen nem valósulhatott volna meg a nemzetközi szinten is használt AI kiegészítésű saját szoftverünk nélkül, amit folyamatosan fejlesztünk. Ennek köszönhető, hogy az ügyfelek többségével már a dedikált Client Portal felületen történik a kampányok leegyeztetése, árajánlatadás és elfogadás, lebonyolítás, tartalmak jóváhagyása és statisztikák valós idejű elküldése” – mondja Bozsik Dóra, a cégcsoport influencer marketing igazgatója.

Összességében több, mint 190 millió impression született a kampányaik alatt és a legnagyobb márkákkal lefolytatott 750-nél is több kampánynak köszönhetően minden célcsoporthoz elértek. De nemcsak az ügyfél és a kampány szám nőtt. Ezzel párhuzamosan 44 új tartalomgyártó csatlakozott a PFR csoporthoz, ez 40 százalékos bővülést jelent. Így tudják kiszolgálni a bővülő márkaigényeket és növekvő számú kampánymegrendeléseket. Mindez szükségessé tette a belső csapat létszámának növelését is, 6 új kolléga csatlakozott 2024-ben talent managerként hozzájuk. Ők is szorosan együttműködnek az influencerekkel, bármikor elérhetik őket a tartalomgyártók és segítenek a kampányok előkészületeiben, lebonyolításában. Hogy csapatként optimálisan tudjanak működni azt segítik a Talent rendezvények is, tavaly hat ilyen alkalomra került sor. De ugyanígy tartanak rendszeresen meetup-okat, szakmai szemináriumokat a legfontosabb változásokról, trendekről, részt vesznek fesztiválokon vagy díjátadó gálákon.

Hogy mire számítanak 2025-ben? „Már most látható, hogy a tavalyinál is több márka nyit a hosszabb távú és mélyebb együttműködések irányába. Az ügyfelek számára ugyanis ma már egyre egyértelműbb, hogy rajtunk keresztül eredményesen és költséghatékonyan tudnak kommunikálni. Így biztosan sűrű év elé nézünk 2025-ben is” – jelezte Bozsik Dóra.