Egy hét alatt 200 ezer új nézőt szerzett az X-Faktor, ami ezzel a legnézettebb műsornak bizonyult, de nem sokkal maradt el tőlük a Sztárban sztár. Hétről hétre többen kísérik figyelemmel a Survivort és a Séfek séfét.
Az elmúlt héten az RTL Klub és a TV2 közönségaránya egyaránt nőtt. Előbbié 1,3 százalékponttal, utóbbié 1,2 százalékponttal, azaz hasonló mértékben. A két vezető kereskedelmi csatorna közötti különbség így 2,7 százalékpontot tett ki.
Pusztán a hétfőtől péntekig terjedő időszakot nézve nagyobb volt az RTL Klub előnye, hiszen 17,1 százalékos közönségaránnyal zárták a hetet, miközben a TV2 13 százalékkal. A hétvége eredménye 1:1 volt, az RTL Klub behúzta a szombat estét (28,7 vs. 9,9 arányban), a TV2 pedig a vasárnap estét (28 vs. 10,5 arányban).
38. hét / 37.hét / 36. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 17,7% / 16,4% / 16,6%
TV2 – 15% / 13,8% / 13,2%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (38. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 20,5% (19%)
Survivor – 21,1% (19,9%)
Éjjel-nappal Budapest – 18,3% (16,9%)
Barátok közt – 15,9% (15,6%)
TV2
Tények – 17% (16,7% )
Séfek séfe – 14,8% (14,7%)
Áll az alku – 14% (13,7%)
Drágám, add az életed – 11,5% (10,4%)
A fenti adatokból látszik, hogy a főműsoridős produkciók mindegyike tudott valamelyest erősödni a korábbi héthez képest. Leginkább a Survivornek és az Éjjel-nappal Budapestnek sikerült javítania. A Survivor 1,2 százalékpontot, az Éjjel-nappal Budapest közönségaránya 1,4 százalékpontot emelkedett.
A Survivor kicsit döcögősen indult, de végül igazolódott, hogy a reality-jellegű műsoroknál lehet arra számítani, hogy az idő előrehaladtával épül a nézettség. Az első hetében a 18-49 éveseknél 179 ezres átlagos nézőszámot ért el a Survivor, majd ez 190 ezerre, 213 ezerre és a múlt héten 263 ezerre nőtt. A teljes lakosságnál egy hét alatt közel 100 ezer nézővel bővült a Survivor átlaga: 615 ezerről 713 ezerre nőttek.
Ezzel párhuzamosan, ugyanebben a műsorsávban a TV2-féle Séfek séfje is építette a nézettségét. S bár az első héten úgy tűnt, hogy akár be is foghatják a Survivort, ez nem jött nekik össze. Ez szám szerint azt jelenti, hogy a 18-49 éveseknél a Séfek séfje 168 ezres átlaggal kezdett, ami a múlt hétre 225 ezerre nőtt. A teljes lakosságnál pedig 445 ezerről indultak és az elmúlt héten már 621 ezernél jártak.
A hét legnézettebb műsora mind a 18-49 évesek, mind a teljes lakosság körében az X-Faktor volt. A kereskedelmi célcsoportnál 595 ezer nézőt vonzott a tehetségkutató, a teljes lakosságnál 1,4 milliót. A korábbi héthez viszonyítva az előbbinél több mint 100 ezer, utóbbinál 200 ezer új nézőt szerzett az X-Faktor.
Mindkét célcsoportnál második lett a TV2-n műsorra tűzött Sztárban sztár. A 18-49 éveseknél 520 ezer, a teljes lakosságnál 1,3 millió néző volt kíváncsi a show-ra. Ez a műsor is javított a korábbi héthez képest, a 18-49 éveseknél 76 ezer nézővel, a teljes lakosságnál 86 ezerrel nőtt a nézőszámuk.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.