
Magyarországon a Ford szeptember végéig a legkelendőbb autómárka a teljes piacot nézve – nyilatkozta lapunknak Lajtner Tamás. A Ford Magyarország kommunikációs vezetőjével az elektromos autók volumennövekedéséről, a flottapiacról és a modellpaletta frissüléséről is beszéltünk.
- Több milliárd dollárt önt a Ford az európai teljesítménye fokozásába. Látszik már ennek bármilyen eredménye?
- Az elmúlt években a Ford jelentős befektetést eszközölt az európai jelenlétének erősítésébe, ami kézzelfogható eredményeket hoz. A történelmi jelentőségű kölni gyár a cég elektrifikációs központjává alakult, ahol az európai piacra szánt új elektromos Explorer és Capri modell készül. A személyautók piacán a márka megerősítette 3,4 százalékos piaci részesedését az idei év első felében, az elektromos szegmensben pedig júniusra négyszeres volumennövekedést ért el az értékesítésekben a tavalyi év megegyező időszakához képest. Ez a megújult elektromos modellportfóliónak köszönhető, amelynek a legfrissebb tagja a Puma Gen-E, a Ford legnépszerűbb európai modelljének tisztán elektromos változata. Emellett az európai piacon cégünk tizenegyedik éve stabilan vezeti a (kis)haszongépjármű iparágat.
- A magyar piacon mennyire mennek át az üzenetek?
- Magyarországon a Ford az idén a legkelendőbb autómárka a teljes piacot nézve (haszon- és személygépjárművek együtt, 2025. szeptember végéig) több mint 12 ezer újautó-regisztrációval, ami a márkák sorrendjében jelentős előrelépés a tavalyi bronzérmes helyezéshez képest. A hazai flottapiacon szintén az első helyen állunk. A tisztán elektromos szegmensben a haszongépjárműveknél az élen, a személyautóknál pedig a 6. helyen áll a márka, az utóbbinál szintén négyszeres volumennövekedést könyvelhetett el a tavalyi év azonos időszakához képest. Hazánkban a Ford abszolút a love brand kategóriába tartozik, népszerű márka a magyar utakon.
- Melyik lehet idehaza az a modell, ami a legnagyobbat mehet 2025-ben?
- Az idén eddig a legnépszerűbb Ford modell itthon a kategóriaelső Transit/Tourneo Custom, a díjnyertes egytonnás áruszállító és annak 8-9 fős személyszállító változata. Kiemelkedő a Kuga a közepes SUV-kategóriában, amely 2,5 literes öntöltős hibrid és plug-in hibrid motorral is elérhető, illetve a megújult Ford Puma, a városi kompakt crossover. A villanyautóknál népszerű az elektromos Explorer, amely jelenleg a harmadik a saját szegmensében. A haszongépjárműveknél a Ranger platós terepjárót emelném ki Európa legkelendőbb pick-upjaként, amely hazánkban is több mint 50 százalékos piaci részesedéssel vezet, és már plug-in hibrid hajtással is elérhető.
- Nálatok most frissül a paletta. Manapság hogyan és hol lehet a leghatékonyabban kommunikálni?
- A modellpaletta frissülése az autóiparban kiváló alapot ad a kommunikációhoz, hiszen az újdonság ereje hírértékű is. A klasszikus ATL-csatornák (pl. óriásplakát, tévé, rádió) mellett kommunikáció terén az online tartalmak térnyerése elvitathatatlan, ezek hatékonyságát is könnyebb mérni. PR-szempontból (azaz a nem fizetett médiamegjelenésekben) különösen a social first (azaz dedikáltan a közösségimédia-oldalakra készült) tartalmak, a célcsoportot hitelesen elérő online médiumok és a kreatív videós tartalomgyártók szerepe értékelődik fel. A Ford márka hazai láthatósága (share-of-voice mutató) 25 százalékkal nőtt éves szinten, ami a sajtó- és médiapartnereinkkel közös érdem.
- A reklámok mellett mennyire fontosak a különböző aktivitások?
- A felgyorsult kommunikációs térben és a mesterséges intelligencia világában jelentős a médiazaj, így az élő tapasztalatcsere és a személyes interakció pótolhatatlan. A különböző élő aktivitások, mint a sajtó- és médiabemutatók, a flottaügyfél-rendezvények, marketingesemények és márkakereskedői tréningek mind felbecsülhetetlen értéket jelentenek a közönség- és külkapcsolatok gondozása, valamint az eladásösztönzés, a vevőgondozás vagy a márkaépítés szempontjából. Stratégiailag kulcsfontosságú ez az integrált kommunikáció, amely a PR-csatornákat, valamint a személyesebb direkt és élményalapú marketingeszközöket ötvözi az erőforrások hatékonyságának maximalizálása érdekében.









