Tovább nőtt az X-Faktor nézettsége és erősen kezdett a Sztárban sztár. Második hetében magára talált a Survivor, ami kellett is, mert a vele párhuzamosan sugárzott Séfek séfe nézőszáma is emelkedett.
Az elmúlt héten – a 18-49 évesek körében és főműsoridőben – szorosabbá vált a nézettségi verseny az RTL Klub és a TV2 között. A korábbi héthez képest az RTL Klub közönségaránya 1,3 százalékponttal csökkent és 16,6 százalékot tett ki. A TV2 pedig 3,4 százalékpontos növekedés után 13,2 százalékkal zárta a hetet. Bár még így is van bő három százalékpontnyi előnye az RTL Klubnak.
A két csatorna közötti kisebb differencia abból adódik, hogy a TV2 hétköznap estéi erősödtek, illetve elindul náluk a Sztárban sztár újabb évadja. Pusztán a hétfőtől péntekig terjedő időszakot nézve az RTL Klub 15,4 százalékos, a TV2 12 százalékos közönségarányt produkált. A szombatot az X-Faktornak köszönhetően behúzta az RTL Klub (28,6% vs. 6,9%). A vasárnapot pedig a visszatérő Sztárban sztár révén a TV2, utóbbi 24,3 százalékkal zárta az estét, az RTL Klub 10,7 százalékkal.
36. hét / 35. hét / 34.hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 16,6% / 17,9% / 13,8% / 14,0%
TV2 – 13,2% / 9,8% / 9,6% / 7,7%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (36. hét, 18-49 évesek)
RTL Klub
Híradó – 17,7%
Survivor – 17,7%
Éjjel-nappal Budapest – 16%
Barátok közt – 15,8%
TV2
Tények – 14,6%
Séfek séfe – 14%
Áll az alku – 13,9%
Drágám, add az életed – 9,9%
Még a korábbi héten elég furcsa startot vett az RTL Klubon a Survivor. A legelső adást – a 18-49 évesek körében – 222 ezren kísérték figyelemmel, majd napról napra csökkent a nézőszám és pénteken már 145 ezernél tartottak. Az RTL Klub még azt is bevetette, hogy a korábban kiadott műsort megváltoztatva vasárnap délután újra leadták az összes részt, hogy így szerezzenek új nézőket.
Ez a múlt heti adatok alapján bejött, ugyanis a 190 ezres szinten stabilizálódni látszik a túlélő reality nézettsége (a korábbi hetet 179 ezres átlaggal zárták). Valamelyest még a teljes lakosságnál is nőtt a Survivor átlaga: 573 ezerről 581 ezerre.
Az ugyanebben az idősávban a TV2-n műsorra tűzött Séfek séfe is erősített. Az őszi műsorrend első hetében a 18-49 éveseknél 123 ezres átlagos nézettséget produkált a műsor, a múlt héten ugyanez már 152 ezer volt. A teljes lakosságnál is javított a főzős műsor, a korábbi heti 445 ezres átlagukat 535 ezerre tornázták fel.
Nézettségi szempontból két műsor emelkedik ki a mezőnyből, az X-Faktor, – ami a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is nyerte a hetet – valamint a TV2-n a Sztárban sztár. Az X-Faktor 526 ezer nézőt vonzott a kereskedelmi célcsoportból és 1,28 milliót a teljes lakosságból. (Egy héttel korábban az első adás 501 ezret, illetve 1,19 milliót produkált). A Sztárban sztár a 18-49 éveseknél 383 ezer nézővel kezdett, a teljes lakosságnál pedig egymilliós nézőszámot hoztak össze.
A többi műsor közül az RTL Klubon – a teljes lakosságnál – a Barátok közt múlt szerdai epizódja érdekelte a legtöbb, 784 ezer nézőt. A TV2-n pedig a szerda esti Tények szerepelt a legjobban 738 ezres nézettséggel.
A 18-49 éveseknél az RTL Klub X-Faktor utáni legnépszerűbb műsora a hétfői Éjjel-nappal Budapest volt (266 ezer néző). A TV2 házi toplistájának második helyén pedig a csütörtöki Áll az alku áll (224 ezer néző).
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.