- Hirdetés -

Régen volt ilyen erős verseny az RTL Klub és a TV2 között

|

Tovább nőtt az X-Faktor nézettsége és erősen kezdett a Sztárban sztár. Második hetében magára talált a Survivor, ami kellett is, mert a vele párhuzamosan sugárzott Séfek séfe nézőszáma is emelkedett.

Az elmúlt héten – a 18-49 évesek körében és főműsoridőben – szorosabbá vált a nézettségi verseny az RTL Klub és a TV2 között. A korábbi héthez képest az RTL Klub közönségaránya 1,3 százalékponttal csökkent és 16,6 százalékot tett ki. A TV2 pedig 3,4 százalékpontos növekedés után 13,2 százalékkal zárta a hetet. Bár még így is van bő három százalékpontnyi előnye az RTL Klubnak.

A két csatorna közötti kisebb differencia abból adódik, hogy a TV2 hétköznap estéi erősödtek, illetve elindul náluk a Sztárban sztár újabb évadja. Pusztán a hétfőtől péntekig terjedő időszakot nézve az RTL Klub 15,4 százalékos, a TV2 12 százalékos közönségarányt produkált. A szombatot az X-Faktornak köszönhetően behúzta az RTL Klub (28,6% vs. 6,9%). A vasárnapot pedig a visszatérő Sztárban sztár révén a TV2, utóbbi 24,3 százalékkal zárta az estét, az RTL Klub 10,7 százalékkal.

36. hét / 35. hét / 34.hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 16,6% / 17,9% / 13,8% / 14,0%
TV2 – 13,2% / 9,8% / 9,6% / 7,7%

Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (36. hét, 18-49 évesek)
RTL Klub
Híradó – 17,7%
Survivor – 17,7%
Éjjel-nappal Budapest – 16%
Barátok közt – 15,8%

TV2
Tények – 14,6%
Séfek séfe – 14%
Áll az alku – 13,9%
Drágám, add az életed – 9,9%

Még a korábbi héten elég furcsa startot vett az RTL Klubon a Survivor. A legelső adást – a 18-49 évesek körében – 222 ezren kísérték figyelemmel, majd napról napra csökkent a nézőszám és pénteken már 145 ezernél tartottak. Az RTL Klub még azt is bevetette, hogy a korábban kiadott műsort megváltoztatva vasárnap délután újra leadták az összes részt, hogy így szerezzenek új nézőket.
Ez a múlt heti adatok alapján bejött, ugyanis a 190 ezres szinten stabilizálódni látszik a túlélő reality nézettsége (a korábbi hetet 179 ezres átlaggal zárták). Valamelyest még a teljes lakosságnál is nőtt a Survivor átlaga: 573 ezerről 581 ezerre.

Az ugyanebben az idősávban a TV2-n műsorra tűzött Séfek séfe is erősített. Az őszi műsorrend első hetében a 18-49 éveseknél 123 ezres átlagos nézettséget produkált a műsor, a múlt héten ugyanez már 152 ezer volt. A teljes lakosságnál is javított a főzős műsor, a korábbi heti 445 ezres átlagukat 535 ezerre tornázták fel.

Nézettségi szempontból két műsor emelkedik ki a mezőnyből, az X-Faktor, – ami a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is nyerte a hetet – valamint a TV2-n a Sztárban sztár. Az X-Faktor 526 ezer nézőt vonzott a kereskedelmi célcsoportból és 1,28 milliót a teljes lakosságból. (Egy héttel korábban az első adás 501 ezret, illetve 1,19 milliót produkált). A Sztárban sztár a 18-49 éveseknél 383 ezer nézővel kezdett, a teljes lakosságnál pedig egymilliós nézőszámot hoztak össze.

A többi műsor közül az RTL Klubon – a teljes lakosságnál – a Barátok közt múlt szerdai epizódja érdekelte a legtöbb, 784 ezer nézőt. A TV2-n pedig a szerda esti Tények szerepelt a legjobban 738 ezres nézettséggel.

A 18-49 éveseknél az RTL Klub X-Faktor utáni legnépszerűbb műsora a hétfői Éjjel-nappal Budapest volt (266 ezer néző). A TV2 házi toplistájának második helyén pedig a csütörtöki Áll az alku áll (224 ezer néző).

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
hetitop201736het1849

 A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

hetitop201736hetteljes

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...