
A Toyota európai járműeladásai 2025 első felében 1 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest, piaci részesedése pedig 7,3 százalékra emelkedett. Ezzel az autómárka megtartotta második helyét a kontinensen legkelendőbb autómárkák rangsorában, abszolút rekordot jelentő, 591.115 eladott járművel.
A Toyota Európa a részben vagy teljesen elektromos autók eladása tekintetében is rekordot döntött 491.197 elektrifikált jármű eladásával, ami 6 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és vállalat összesített európai eladásainak 77 százalékát teszi ki. A japán autógyártó prémium márkája, a Lexus ugyanezen időszak alatt 44.213 járművet értékesített a kontinensen, ami 7 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és 2,5 százalékos részesedést jelent a prémium piacon. A japán autógyártó haszongépjármű kínálatát összefogó Toyota Professional értékesítése 12 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, ami abszolút rekordot jelentő, 80.449 értékesített járművet jelent. Ugyanezen időszak alatt a Toyota 8.549 új autó értékesítésével 11 százalékos piaci részesedéssel a teljes személyautó piacon második, míg a hazákban maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautópiacon 8.258 új autó eladásával, 13,1 százalékos piaci részesedéssel toronymagasan az első helyen áll. A Lexus hazákban ugyanezen időszakban a teljes prémium piacon 5,9 százalékos részesdéssel 699 új autó eladásával, míg a kivonásokkal tisztított piacon 687 darabos eladással, 6,1 százalékos részesedéssel áll a hatodik helyen.
A Toyota Európa (Toyota Motor Europe - TME) 2025 januárja és júniusa között rekordot jelentő 635.328 járművet értékesített, ami 1 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és felülmúlja az általános piaci teljesítményt, amely 1,54 százalékkal csökkent. Ennek egyik fő oka a Toyota és Lexus elektrifikált modelljei iránti folyamatos erős kereslet volt, amely 6 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és jelenleg a TME teljes értékesítési portfóliójának 77 százalékát teszi ki. A Toyota megőrizte második helyét a legkelendőbb személyautó-márkák között, értékesítése 1 százalékkal nőtt, míg a Lexus értékesítése 7 százalékkal emelkedett, és 2,5 százalékos részesedést szerzett a prémium autópiacon. A TME könnyű haszongépjármű-márkája, a Toyota Professional értékesítése 12 százalékkal nőtt az előző évhez képest. A Toyota és a Lexus akkumulátoros elektromos járműveinek értékesítése 42 százalékkal nőtt az előző évhez képest, míg a plug-in hibrideké 186 százalékkal, az öntöltő hibrideké pedig 2 százalékkal nőtt ugyanebben az időszakban.
„A piaci nehézségek ellenére bizakodóak vagyunk, hogy a fogyasztói kereslet továbbra is erős marad a Toyota és a Lexus elektrifikált járművei iránt. Ez bizonyítja termékeink erejét, amelyek széles körű, zéró és alacsony kibocsátású elektrifikált termékpalettát kínál. A karbonsemlegességi céljaink elérése érdekében alkalmazott többirányú megközelítésünk lehetővé tette számunkra, hogy következetesen megfeleljünk a régióban található vásárlók igényeinek” – mondta avat be Till Conrad, a Toyota európai értékesítésért felelős alelnöke.
Szárnyaló Toyota eladások
A Toyota január és június között 591.115 járművet értékesített, ezzel megőrizte második helyét a legkelendőbb személyautó-márkák között Európában. A márka legkelendőbb modelljei között szerepelt a Yaris és a Corolla modellcsalád, a Toyota C-HR, a RAV4 és az Aygo X. A Toyota elektrifikált járműveinek összesített értékesítési aránya jelenleg 76%, az értékesítési volumen pedig 6 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Az akkumulátoros elektromos járművek értékesítése 46 százalékkal nőtt az előző évhez képest, elérve a 27.773 darabot. A plug-in hibrid járművek értékesítése 272 százalékkal nőtt az előző évhez képest, elérve a 42.200 darabot – ezt a növekedést az új Toyota C-HR Plug-in Hybrid iránti erős kereslet is ösztönözte.
Dübörgő Lexus értékesítések
A Lexus 44.213 autót értékesített, ami 7 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és ezzel felülmúlta az európai prémium piacot, míg elektrifikált modelljeinek értékesítése 13 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Ebben az időszakban a Lexus 2,5 százalékos piaci részesedést tartott fenn. A Lexus értékesítésének 100 százaléka elektrifikált járművekből áll Nyugat-Európában, és 95 százaléka az egész régióban. A legnépszerűbb modellek a kompakt Lexus LBX Hybrid és a Lexus NX (plug-in hibrid és hibrid változatban is kapható).
A Toyota Európa összesített eladásai 2025 első félévében
Összes eladás: 635.328 (+1,4% az előző év azonos időszakához képest)
Elektrifikált modellek eladási: 491.197 (+6% az előző év azonos időszakához képest)
Elektrifikált modellek aránya: Nyugat-Európa: 80% - Kelet-Európa*: 58% - ÖSSZ.: 77%
A Toyota márka európai eladásai 2025 első félévében
Összes Toyota eladás: 591.115 (+1,0% az előző év azonos időszakához képest)
Legkeresettebb modellek: Yaris Cross (103.580); Yaris (90.549); Corolla range (78.920); Toyota C-HR (76.432); Aygo X (50.083); RAV4 (43.558)
Elektrifikált modellek eladásai: 449.374 (+6% az előző év azonos időszakához képest)
Legkeresettebb elektrifikált modellek: Yaris Cross Hybrid (103.574); Yaris Hybrid (90.074); Toyota C-HR Hybrid/Plug-in Hybrid (76.432); Corolla Hybrid (64.812); RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (43.024)
Toyota Professional eladások: 80.448 (+12,0% az előző év azonos időszakához képest)
Elektrifikált modellek aránya: Nyugat-Európa: 79%, Kelet-Európa*: 59% - ÖSSZ.: 76%
A Lexus márka európai eladásai 2025 első félévében
Összes Lexus eladás: 44.213 (+7% az előző év azonos időszakához képest)
Legkeresettebb modellek: LBX Hybrid (14.757); NX (13.607); UX (4.703)
Elektrifikált modellek eladásai: 41.823 (+13% az előző év azonos időszakához képest)
Legkeresettebb elektrifikált modellek: LBX Hybrid (14.757); NX Hybrid/Plug-in Hybrid (13.469); UX Hybrid/BEV (4.703); RX Hybrid/Plug-in Hybrid (3.679)
Elektrifikált modellek aránya: Nyugat-Európa: 100%, Kelet-Európa*:52% - ÖSSZ.: 95%