- Hirdetés -

Rekorder lehet az idei Valentin-nap

|

Ma van Valentin-nap, ami az Egyesült Államokban a legnépszerűbb, de hazánkban is egyre nő azok száma, akik ünnepként tekintenek rá és ajándékot vásárolnak ilyentájt. A Heureka Group idei kutatásából az derült ki, hogy a régió országaiban - beleértve hazánkat is – megnőtt az érdeklődés a Valentin-nap iránt, a magyarok 84 százaléka azt nyilatkozta, hogy „idén engednek a romantikának”, még ha korábban nem is tettek így. Honnan indult, mennyit költünk és miből vesszük a legtöbbet?

(fotó: freepik.com)

A keresztény egyház legalább három Szent Valentin (nálunk többnyire Bálint) nevű mártírt tart számon, akiket számos legenda övez. Az egyik ilyen szerint Valentin egy pap volt a 3. századi Rómában és szerelmeseket adott össze titokban. Akkoriban egy bizonyos kor alatt tilos volt megnősülni, mert II Claudius császár úgy vélte, hogy az egyedülálló férfiakból jobb katonák válnak, így amikor rájött, hogy az atya ellenszegült a törvényeknek, kivégeztette.

Egy másik történet szerint Valentin halálának oka az volt, hogy keresztényeket szöktetett meg kegyetlen római börtönökből, sőt, állítólag az általa küldött szerelmes levél aláírásából („A Te Valentinod”) született meg a mai napig használt kifejezés. Noha a szent körüli történetek homályosak, tény, hogy alakja a középkorra Anglia és Franciaország legnépszerűbb szentjévé vált.

Február közepe pedig a madarak párzási idejének kezdetét jelentette ezeken a területeken, így az idők során 14-e még inkább összeolvadt a szerelemmel. A 18. század közepére Kanadában, Nagy-Britanniában, Ausztráliában és az Egyesült Államokban is elterjedt a Valentin-napi üdvözlőlapok küldése, de nem csak a szerelmesek, hanem a barátok között is.

A tengerentúlon Esther Howland nevéhez fűződik a lapok népszerűvé válása, ő kezdte el először tömeggyártásukat. A Greeting Card Association szerint évente 145 millió üdvözlőlapot vásárolnak és küldenek egymásnak az amerikaiak, ezt a számot csak a karácsonykor forgalomba kerülő mennyiség múlja felül.

Az amerikai Országos Kiskereskedelmi Szövetség előrejelzései szerint válság ide vagy oda, az idei Bálint-napi költekezés meg fogja haladni a 2022-es adatokat – a tavalyi 23,9 milliárd dollár 25,9 milliárdra is felkúszhat majd. Ha ez beigazolódik, akkor az idei év lehet a rekorder, ami a szerelmesek napjához kapcsolódó pénzköltés elmúlt húsz évét illeti. A megkérdezettek több, mint fele tervez ünnepelni február 14-én, és átlagosan 192 dollárt költenek majd, vagyis közel hetvenezer forintot. A legkelendőbb ajándékok listáját az édességek vezetik, utánuk következnek az üdvözlőlapok és a virágok, de népszerűek ilyenkor a vacsorameghívások és az ékszerek is.

De nemcsak külföldön, itthon is egyre nagyobb divatja van a február közepi ajándékozásnak. Amerikától eltérően azonban nálunk csak a párokra szűkül le ez a gesztus, barátokat, családtagokat nem ajándékozunk. Emellett a február 14-e körüli hétvégéken már apartmanokat, hoteleket is egyre nehezebb foglalni, hiszen divattá vált az ily módon való ünneplés. Az utoljára 2021-ben kiadott Mastercard Love Indexből kiderült az is, hogy az 2011 és 2021 között 572 százalékkal nőtt az online tranzakciók száma a Valentin-napi időszakban Európában.

 

A Heureka Group idei kutatásából pedig az derült ki, hogy a régió országaiban - beleértve hazánkat is – megnőtt az érdeklődés a Valentin-nap iránt, a magyarok 84%-a azt nyilatkozta, hogy „idén engednek a romantikának”, még ha korábban nem is tettek így. 40%-uk maximum nyolcezer forintot tervez majd ajándékokra költeni, a 8 és 16 ezer forintos sávban a válaszadók 35 %-a gondolkozik.

És hogy mit vesznek ebből az összegből? Főként édességet, ékszert, fehérneműt, testápoló és szépészeti termékeket, parfümöt, de akár okostelefont és szexjátékot is ajándékoznának a magyarok február 14-én. Ezenkívül persze más, nem közvetlenül a Valentin-napra „kitalált” termékek forgalma is megnő ilyenkor, például az óvszereké és a társasjátékoké (legyen az hagyományos vagy intim témájú), a gyártók ezért rendszerint különleges kiadásokkal, csomagolással készülnek.

 

Szerző: Tuza Dorottya

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...