- Hirdetés -

Rekordot dönthet idén a reklámköltés

|

Az idén rekordszintre emelkedhet a globális reklámköltés, és elérheti a 657 milliárd dollárt, ami a múlt évhez képest 78 milliárd dolláros, vagyis 14 százalékos növekedést jelentene – derül ki a MAGNA prognózisából.

Ahogy a gazdaság gyorsabban épül fel a vártnál (+6% GDP növekedés) a legtöbb piacon, úgy a marketing tevékenységek és a reklámkiadások is ugyanezzel a lendülettel térnek vissza. Az átütemezett sportesemények hozzájáruló hajtóerőként szolgálnak, így a MAGNA +14% növekedést (78 milliárd dollár) vetít előre a globális reklámpiacon. Továbbá a MAGNA módosított a jövő éves előrejelzésein is, a korábbi 5,5% helyett 6%-os növekedést várva 2022-re. A 2021-re várható +14% bővülés a valaha látott legmagasabb növekedési ütemet eredményezné, megelőzve a 2000-es év 12,5%-os emelkedését – és a MAGNA előző globális előrejelzését is meghaladná, mely még csak +8% növekedést vetített előre 2020 decemberében.

A gazdasági felépülés minden vitorlát kibont, de a kontraszt soha nem volt erőteljesebb a digitális reklámkiadások várható tempója (+20%) és a lineáris hirdetéseké (TV, rádió, sajtó, OOH, mozi) között – utóbbi idén épphogy stabilizálódni látszik (+3%), a 2020-as év -18% csökkenése után. A COVID-19 talán visszahúzódni látszik a legtöbb piacon, de az életstílusban, média fogyasztásban és üzleti modellekben bekövetkezett változások továbbra is a digitális marketinget fűtik tovább, legyen szó akár nemzetközi márkáról, vagy akár kisebb, lokális hirdetőkről. A digitális növekedés a nagy fogyasztói márkák esetében a hagyományos, lineáris média rovására történik, addig a kisebb hirdetők (ahol a search és social media kiadások a nagyobb tömeg), inkább hozzáadnak az eddigi médiatortához.

A MAGNA által vizsgált 70 reklámpiacon, mindenhol növekedés várható egy bizonyos fokig 2021-ben és 2022-ben. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben a hirdetési piac +13%-ot nőhet, az EMEA régió +12%-ot, Észak- és Dél-Amerika pedig közel 15% növekedést várhat. Mindenhol hasonló a minta, a lineáris reklámkiadás növekedése egy számjegyű, míg a digitális reklámkiadás pedig legalább 20%-kal emelkedhet. Az Egyesült Államok maradhat a legnagyobb piac, mely 15%-kal erősödhet 2021-ben, ezzel megelőzve Kínát (+16%), Japánt (+9%), az Egyesült Királyságot (+17%), és Németországot (+11%), a top5 piacon.

Majdnem minden digitális formátum kétszámjegyű növekedést hozhat 2021-ben, így a digitális média összesen 64%-os szeletet hasíthat ki a teljes globális reklámkiadásokból. 2022-re pedig 66%-ra rúghat a digitális média aránya. Az e-commerce robbanás +20% növekedést hozhat a keresőhirdetésekben – mely így összesen 200 milliárd dolláros piacot jelentene. A social media fogyasztása és a marketingcélú használata is növekvő trendet mutat, így a social media hirdetési piac +26% emelkedést várhat – így összesen 119 milliárd dolláros piacot fedne le. A videós hirdetések esetében +24% a várható bővülés – mellyel a videós piac összesen 57 milliárd dollárt tehet ki idén, amiben a short-form, long-form egyaránt erős hajtóerő. Az out-stream videó és a statikus bannerek is nőhetnek, viszont valószínű csekélyebb, egyszámjegyű mértékben – ami leginkább a tracking és célzási limitációkkal (a hamarosan bekövetkező Safari és Chrome változtatások, valamint az iOS14 applikációs szabályozása) magyarázhatóak.

A MAGNA várakozásai szerint a lineáris hirdetési formátumok közül a lineáris televízió reklámereje felépülőben van, ahogy a fogyasztói márkák (pl. autóipar, italok) versenyeznek a fogyasztókért a tipikusan brand-safe környezetben. A hirdetői kereslet CPP inflációt hozhat (átlagosan +8%), mely ellensúlyozhatja az általában szétmálló ratingeket. Emellett a nemzetközi sportesemények extra hirdetési költéseket hozhatnak, így a globális TV reklámkiadás +3%-kal emelkedhet, 153 milliárd dolláros piacot eredményezve. A rádió és out-of-home média hasznára válhatnak az üzlet újranyitások (pl.: autóipar, kereskedelem, szórakoztatóipar), amivel a reklámkiadások +5% és +10% között növekedhetnek a két média esetében. A sajtó reklámköltés várhatóan nem fog stabilizálódni – még a kulcskiadványok (szépségipar, utazás, divat) visszatérte sem ellensúlyozzák az egyre csökkenő példányszámokat, forgalmi számokat a teljes sajtópiacon. A napilap és magazin piac csökkenése várhatóan -4% és -5% közé tehető.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...