Idén ismét elindítja kreatív event menedzsment képzését a Magyar Reklámszövetség és a Budapesti Metropolitan Egyetem. Az oktatás során a rendezvény szakma nagyágyúitól szerezhetnek hasznos tudást a hallgatók.
A reklámipar egyik legdinamikusabban fejlődő területe a rendezvényszervezés, ahol a gyakorlati fókuszú képzésben részesült utánpótlásra kiemelten szükség van. Az MRSZ szakmai támogatásával szeptember 30-án induló egyetemi képzés a készségek fejlesztésén túlmenően segít elsajátítani a szakterülethez szorosan kapcsolódó legújabb nemzetközi és hazai trendeket, és megismertetni a hallgatókkal azokat a vállalkozásokat, intézményeket és személyeket, akik ezen a területen folyamatosan példaértékű tevékenységet látnak el. A kreatív event menedzser végzettség megszerzéséhez 2 féléves, 180 tanórás posztgraduális képzés elvégzésére van szükség, ami a Budapesti Metropolitan Egyetemen 12 szakmabeli „nagyágyú” vezetésével, a tantermi órákon túl számos külső gyakorlati helyszínen valósul meg. Az oktatásra még szeptember 25-ig lehet jelentkezni – derül ki az MRSZ közleményéből.
A rendezvényszervezés területén ma már a világon bárhol megvalósuló esemény színvonalát kell itthon is elérni, vagy akár felülmúlni. Épp ezért olyan főbb tantárgyak, ismeretkörök elsajátításával segítjük a hallgatókat, mint az eseménymarketing; a rendezvénymenedzsment alapjai; eseménykommunikáció; kreatív stratégiai tervezés; fesztiválok nemzetközi kommunikációja; médiaesemények és eseménysorozatok; eseményszervezés és gasztronómia; rendezvény-protokoll. A legutóbbi képzésen 18 szakember segítette sikeres vizsgához a hallgatókat, akik közül számos pályaváltó azóta sikeresen elhelyezkedett az iparágban.
A képzés szakvezetője, Dr. Dér Csaba Dezső, PhD, a Marketing Intézet docense kiemelte: „Vitathatatlanul egyre nagyobb szükség van arra, hogy szakképzett szervezői legyenek a közönséget vonzó eseményeknek. Ugyanakkor a mai rendezvényektől a közönség és a megbízó már nem csupán egy szakszerűen szervezett programot, hanem elsősorban maradandó élményt, kommunikációs céljai teljes körű megvalósítását várja. Az események szervezőinek ezért koncepciókban kell gondolkoznia, kreatív ötleteket kell kidolgoznia, és képesnek kell lennie az esemény fő elemeinek a választott koncepcióhoz való illesztésére is.”
A Magyar Reklámszövetség stratégiai fontosságúnak tartja a különböző szakterületeken a gyakorlat orientáltságú szakképzést. Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke hangsúlyozta: „Egy rendezvény a legmélyebb benyomást adhatja a márka és a fogyasztó közötti kapcsolatban, így az egyes cégek ma már tudatosan kiemelt hangsúlyt fektetnek a személyes élményen alapuló eseményeiknek. Az event management szakemberutánpótlása azért roppant fontos, mert a korszerű, egyedi igények itt perceken belül az eddig átélteket, látottakat felülmúló elvárássá avanzsálódnak.”
Duca Andrea, a HD Group ügyvezető partnere, egyben a szak egyik oktatója szerint a vállalati rendezvények ma már a kommunikációs stratégia részét képezik, a rendezvényszervezőnek a megbízó vállalatot, annak céljait és igényeit kell alapvetően megismerni és csak ezt követően kezdődik el egy rendezvény kreatív tervezése. “A csapatunkkal mindig arra törekszünk, hogy a rendezvény a vállalat számára megtérülő befektetés legyen, ezt a szemléletet szeretném átadni a diákoknak. Elsősorban az élményalapú oktatásban hiszek, rengeteg esettanulmánnyal készülök, igyekszem gyakorlatközpontúsággal izgalmassá tenni az óráimat.”
Nagy Nóra a Strabag PFS Zrt. projekt és marketing menedzsere, a képzésen résztvevő szakember szerint: „A rendezvényguruk interaktív és inspiráló módon, óriási lelkesedéssel adták át tudásuk legjavát. Azoknak ajánlom a képzést, akik elsősorban a rendezvényszervezés gyakorlati oldalával szeretnének megismerkedni, hiszen az órák mellett számos lehetőséget kaptunk arra, hogy betekintsünk éles rendezvények előkészületeibe, vagy épp kipróbálhattuk, hogyan álljuk meg helyünket egy esemény előkészítésében és lebonyolításában.”
Balázs Erzsébet a Müpa Budapest produkciós menedzsere, végzett hallgató kiemelte: „A kreatív event management képzésben azt élveztem leginkább, hogy az oktatók, szemében csillogást láttam, amikor a munkájukról meséltek. Teljesen életszerű gyakorlati példákkal, vizsgafeladatokkal vezettek be minket a rendezvényszervezés világába. A képzést azoknak ajánlom, akik elkötelezettek a szakma iránt, és alázattal, teljes szívvel és odaadással tudják végezni a feladatukat. Pont úgy, ahogy a képzés oktatói teszik.”
A képzés díja félévenként 250 ezer forint, további 5 ezer forint/félév költségért extra szolgáltatások is igénybe vehetők.
Vezető oktatók:
Csíky András, a Bo Event rendezvényigazgatója
Dér Csaba Dezső PhD, a Budapesti Metropolitan Egyetem docense
Duca Andrea, Managing Partner, ügyvezető igazgató, HD Group
Kádár Tamás, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda cégvezetője
Kepes Ágnes, protokoll szakértő, a Kepes Hostess-közvetítő Iroda alapítója
Korentsy Endre Dr., a Művészetek Palotájának produkciós igazgatója
Megyesi Nóra, Account Director, HPS Experience
Reich Lilla, kreatív stratégiai tervező, Roxer Kommunikációs Kft.
Semsei Rudolf, a Budapest Party Service ügyvezető igazgatója
Szabó Veronika, Head of Social Media, HPS Digital
Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke
Zsoldos Dávid, a Fidelio és a Papageno alapítója