A BioTechUSA-cégcsoport Európa egyik legnagyobb és legdinamikusabban növekvő étrend-kiegészítő és speciális élelmiszer gyártójaként és forgalmazójaként jelenleg több mint 100 országban, 24 webshoppal, 270 franchise üzlettel és 4500 partnerrel van jelen mind a hat kontinensen világszerte. A cégcsoport kiterjedt, omni-channel marketing stratégiát folytat, marketingkommunikációja egyik meghatározó része az influencer marketing, amely igényli a hiteles sportolói jelenlétet, valamint az egészséges életmóddal, a tudatos táplálkozással, valamint a mozgással kapcsolatos edukatív és szórakoztató tartalmakat.
Erre az igényre reagálva hozta létre a vállalat a 2010-es években saját, akkor még főként sportolókért, versenyzőkért felelős csapatát. Kezdetben egy szűk szegmenshez, a fitnesz- és testépítő közeghez kommunikáltak, ennek megfelelően választották ki márkanagyköveteiket, és legfőképpen Magyarországra fókuszáltak. 2016-ban nemzetközi fitneszsztárokkal erősítettek, ekkor csatlakozott a BioTechUSA csapatához a milliók által követett testépítő legenda Ulisses, aki a mai napig a márka egyik meghatározó arca. A vállalat azóta mind itthon, mind az export piacokon egyedülálló módon aknázza ki az influencer marketingben rejlő lehetőségeket: nem csupán hobbi- és élsportolókat, de az egészségtudatos életmód és alakformálás iránt érdeklődőket, életmódváltókat is képes széles körben megszólítani.
Mára igazi lifestyle márka lett, mely a “The Feeling of Success” szlogen égisze alatt nemzetközi szinten csaknem 90 sportolót és influencert foglalkoztat, akik saját példájukon keresztül, életmódjukkal és sportteljesítményükkel rengeteg átlagembert inspirálnak. Az iparágban egyedülálló módon márkanagyköveteiknek nyaranta többnapos találkozót tartanak, ahol nemcsak szórakoztatják őket, de rengeteg tartalmat is gyártanak velük.
A BioTechUSA influencer marketingjének meghatározó részét képezi a Star Network Influencer Ügynökséggel kötött partneri kapcsolat. Miként alakult ki egy ilyen gyümölcsöző együttműködés azzal az ügynökséggel, akik korábban a márka legnagyobb hazai konkurenciájával, az azóta a cégcsoport tulajdonába került Scitec Nutrition-nel is dolgoztak együtt? Erről maguk az érintettek mesélnek a cikk végén lévő videóban!
„Három-négy éve alakult meg az a jelenleg négyfős csapat, akik dedikáltan foglalkoznak az influencerekkel. Ők azok, akik vagy saját maguk, vagy a stratégiai partnerünkkel, a Star Networkkel közösen találnak ki aktivitásokat, kampányokat, új influencereket szerződtetnek, menedzselik és briefelik a meglévő állományt, illetve rendszeres tartalomgyártásokat szerveznek velük” – mondta Tóth Szabolcs Attila, a BioTechUSA marketingvezetője.
A kizárólagos magyar tulajdonban lévő vállalat influencer csapatában ma már olyan, nemzetközileg is elismert nevek vannak, mint Stephanie Davis, Szalai Attila, Janis Danner, Oczella Eszter, Hagda Prata, vagy éppen Rodrygo Silva De Goes, a Real Madrid csatára, akik összesen 14 országban képviselik a márkát.
„Minden piac esetén arra törekszünk, hogy meglegyenek az országos szinten ismert nagyobb fitnesz- vagy lifestyle influencerek, akik akár többmilliós követőbázissal rendelkeznek. Foglalkozunk egy olyan erős középréteggel is, akik 100 ezer és 100 ezer pluszos bázissal rendelkeznek. Illetve nagyon fontosak még, és mindig az alapot fogják adni a nano- és mikroinfluencerek” – osztotta meg Kocsis Máté, a BioTechUSA senior sport marketing managere, aki azt is kiemelte, hogy együttműködéseik többsége hosszú távú, partnereikkel jellemzően évek óta dolgoznak együtt, azonban vannak projektalapú együttműködéseik is, ezzel a stratégiával pedig egy széles spektrumú közönséghez tudnak eljutni.
A márkával szorosan együttműködve a vállalat online életmódváltó programja, a Lifestyle Program segítségével több magyar ismert ember is belefogott az életmódváltásba, például Zsozéatya, Kajdi Csaba és Osváth Zsolt. Közülük páran a videóban is feltűnnek.
Sápi Márton, a Star Network Influencer Ügynökség értékesítési vezetője elmondta, hogy a fennállásuk hét éve alatt egyetlen másik olyan márkával sem találkoztak, akik ekkora volumenben foglalkoztatnának influencereket, méghozzá ilyen stratégiai megfontolással. A BioTechUSA ráadásul magyar cég, ami ezt az együttműködést még kiváltságosabbá teszi.
Már ennyiből is érezhető, hogy az ilyenfajta márkajelenlét sokkal többet kíván, mint az egyszerű szponzorált tartalmak. Még több érdekes részlet derül ki a BioTechUSA és a Star Network rövidfilmjéből.