- Hirdetés -

Roham az ultra-HD tévékért

|

A tegnap elrajtolt futball-világbajnokságot megelőző hetekben az Extreme Digital kétszer annyi tévét adott el egy átlagos időszakhoz képest. A legjobban az ultra-HD okostévék hasítanak, de népszerű a mobil és a tévé kapcsolatát biztosító Chromecast és a különböző hangprojektorok is.

Ahogy minden évben, amikor olimpiát vagy futball-világbajnokságot rendeznek, jelentősen megugrik az eladott tévékészülékek száma az Extreme Digitalnál. Az idén összességében duplaannyi készülék fogyott május második felétől június közepéig, mint egy átlagos időszakban.

A legnagyobb népszerűségnek a vb előtt az 55 colos készülékek örvendenek, ezekből három-négyszer annyi fogyott, mint egy átlagos időszakban – ezek a készülékek már mind ultra-HD felbontásúak, és okosfunkcióval felszereltek. Érdekesség, hogy hitelre ugyanúgy csak a vevők 10 százaléka vásárol tévét, mint a normál időszakok alatt.

Míg a magyar piacon eladott tévék nagyjából fele ultra-HD felbontású, negyede full-HD-s és negyede HD felbontású (tehát 8,2 millió, 2,1 millió, vagy 1 millió képpontot megjeleníteni képes) típus, az Extreme Digitalnál a foci-vb előtt 60% volt az ultra-HD típusok aránya. Hasonlóan felülreprezáltak az okostévék is, amelyek most az eladások 75%-át teszik ki, szemben a hazai piac 60%-os átlagával.

Jelenleg a legtöbb eladott tévé LCD technológiát használ, az OLED modellek magasabb áruk miatt egyelőre csak néhány százalékát teszik ki az összeladásoknak. Ugyanakkor ez a trend a közeli jövőben változhat, hiszen már 500 ezer forintos ár alatt elérhetők 55 colos OLED televíziók, illetve hasonló méretű QLED tévék, míg egy felső kategóriás LCD-tévét kevesebb mint feleennyiért haza lehet vinni. Az idén több olyan márka (többek közt a Hitachi, a Hyundai, a Sharp és a JVC) tévéi váltak elérhetővé itthon, amelyek korábban nem voltak kaphatók: miután e márkák mögött nincs a nagyobb brandekéhez hasonló marketingkampány, leginkább kedvező árukkal hódítanak.

Míg az online funkciókat is kínáló Blu-ray-lejátszókat már szinte senki sem keresi, az olyan tévéokosító eszközöket, mint az Apple TV vagy a Google Chromecast, nagyon sokan keresik, a vásárlók fele ráadásul már ultra-HD-s tévéjével kompatibilis változatot vesz ezekből, a maradék pedig full-HD-set.

A legnépszerűbb tévékiegészítőnek a különböző állványok és rögzítők számítanak, de gyakori, hogy a vásárlás után néhány héttel hangprojektort rendelnek a készülékhez, hogy javítsák a hangzását. Ezek a kiegészítők azért lettek népszerűek, mert kompakt kivitelük révén könnyebb elhelyezni őket a lakásban a sok hangszórós házimozi-rendszereknél. Egy egyszerűbb hangprojektor már 20 ezer forint körül elérhető, a komolyabb házimozis hangzást nyújtó típusok azonban 60-70 ezer forintba kerülnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...