Nemcsak a műsorok terén, hanem csatornaszinten is jó hetet zárt az RTL Klub, miután növelték az előnyüket a TV2 előtt. Az RTL Klub legnézettebb műsora az Álarcos énekes, a TV2-é a Nicsak, ki vagyok? volt.
Az elmúlt néhány hétben meglehetősen szoros volt az RTL Klub és a TV2 közötti verseny a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Múlt héten azonban az RTL Klub kimozogta a TV2 szorítását és 2,1 százalékpontra növelte az előnyét. A növekvő főműsoridős differencia részben az RTL Klub erősödéséből (korábbi héthez képest fél százalékpont), részben a TV2 csökkenő esti share-jéből (mínusz 1,1 százalékpont a korábbi héthez viszonyítva) jött össze.
Az elmúlt héten hat estét az RTL Klub nyert, a szerda pedig a TV2-é volt. Bár az utóbbi is éppen csak, hiszen 14,6 százalékos közönségarányt értek el az RTL Klub 14,4 százalékával szemben.
A TV2-nek jobban fekvő célcsoportban, a 18-59 éveseknél és teljes napon is az RTL Klubé volt a hét, bár kisebb különbséggel: 10,5 százalékot értek el a TV2 10,1 százalékával szemben.
Csoportszinten, a 18-49 éveseknél és főműsoridőben az RTL Magyarország végzett az élen 28,2 százalékos share-rel, a TV2 Csoport pedig ezzel párhuzamosan 27 százalékot ért el.
A nemzetközi csatornaportfóliók minden héten jót meccselnek egymással, szinte folyamatosan változik, hogy melyikük zár erősebb hetet. Az elmúlt héten a Viacomnak (5,4%) jött ki legjobban a lépés, de nem sokkal maradtak el tőlük a Sony csatornái (5,3%) és az AMC (5%).
9. hét / 8. hét / 7. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 15,1% / 14,6% / 14,2%
TV2 – 13% / 14,1% / 14,5%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (9. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 9,5% (9%)
Híradó – 20,3% (18,3%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,8% (17%)
Drága örökösök – 18,9% (17,6%)
Bátrak földje – 11,7% (10,3%)
TV2
Remények földje – 7,5% (7,5%)
Tények – 14,9% (14%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 14,9% (14,5%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 14% (13,2%)
Exatlon Hungary – 13,6% (15,3%)
Az RTL Klubon share-ben és nézőszámban is erősödött a Drága örökösök és a Bátrak földje. Az átlagos nézettség (18-49 évesek) terén ez azt jelenti, hogy a Drága örökösök nézőszáma 277 ezerről 298 ezerre, a Bátrak földjéé pedig 145 ezerről 168 ezerre nőtt.
Ezzel párhuzamosan a TV2-n kicsit gyengült az Exatlon. Az átlagos nézőszámuk 218 ezerről 199 ezerre csökkent. Hozták azért még így is a TV2 átlagát, de az elmúlt hetekben jobb nézettséget szokhattunk meg a műsortól.
Annak viszont örülhetnek a TV2-nél, hogy egész megerősödött a Mintaapák. A sorozat átlagos heti share-je elérte a 14 százalékot, a nézőszámuk pedig a korábbi heti 193 ezerről 202 ezerre nőtt.
A hét legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is az Álarcos énekes volt. A kereskedelmi célcsoportnál az RTL Klub vasárnap esti műsora 453 ezer, a teljes lakosságnál 1,14 millió nézőt ültetett a képernyők elé.
A hét második legnézettebbje szintén az RTL Klub egyik produkciója volt, méghozzá A mi kis falunk, ami a 18-49 éveseknél 398 ezer, a teljes lakosságnál 993 ezer nézőt vonzott.
A TV2 legnézettebb műsora címnek a 18-49 éveseknél a Nicsak, ki vagyok? örülhetett, miután 307 ezres nézőszámot hoztak össze. Ugyanez a műsort a teljes lakosságnál 836 ezres nézettséget ért el. Ugyanakkor ezzel csak a hét második legnézettebbje volt a TV2 teljes lakosságos házi toplistáján, ugyanis a szerdai Tények ennél jobb (871 ezer) nézőszámot tudott felmutatni.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.