- Hirdetés -

Segítség a kríziskommunikációhoz

|

- Hirdetés -

A mostani helyzet derült égből villámcsapásként ért rengeteg vezetőt és szervezetet. Pár nap alatt kifordult magából az eddig ismert világunk. A kezdeti sokkból talán most kezdünk ébredezni, és kezdünk rájönni, hogy nem napokról, nem is hetekről, hanem hónapokról beszélünk. Most azok a vállalatok jöhetnek ki nyertesen ebből a helyzetből, akik azonnal cselekszenek, alkalmazkodnak, mindezt pedig egyszerűen, gyorsan és hatékonyan kommunikálni is tudják. Kríziskommunikációs tippeket tartalmazó letölthető segédlettel segít a Blue Colibri App.

A válságkommunikációt nem úszhatja meg egyetlen vállalat sem, hiszen az elódázott, nem megfelelően kommunikált üzenetek komoly sebeket ejthetnek egy cég belső és külső megítélésén is. Ha egy válság kezeletlenül marad, az megbéníthatja a céget, konfliktusokat szül és a pletykák, rém- és álhírek melegágyát hozza létre. Munkavállalói szinten bizonytalanságot és pánikot generál, irracionális gondolkodáshoz és cselekvésekhez vezet, valamint erős szorongást vált ki.

Annak érdekében, hogy megelőzzük a negatív következményeket és sikeresen kerüljünk ki egy válsághelyzetből fontos követnünk a következő lépéseket.

Készüljünk fel a felkészülhetetlenre!

Bár a krízis általában előre nem látható, és azonnali alkalmazkodást igényel, ha időt szánunk a megfelelő felkészítésre tompíthatjuk a károkat a szervezeti működésben. Vizsgáljuk meg a belső működésünket és a külső környezetet. Milyen információk keringenek a médiában? Hogyan reagálnak az iparágunk egyéb szereplői? Mik azok a belső működésünkből származó erőforrásaink, amik támogatni tudják a krízis kezelését? Milyen következményekkel és kockázatokkal számolhatunk? Van-e forgatókönyvünk minden lehetséges kimenetelre?

Állítsunk fel válságstábot!

Ha felmértük, hogy mi a jelenlegi helyzet, ami fenyegető ránk nézve, állítsuk fel egy akciócsoportot, akik meghatározott cselekvési tervet követve hatékonyan reagál a válságra. Határozzuk meg az egyes tagok feladatait és felelősségi körét. Nevezzünk ki az információátadásért, a folyamatok irányításáért, a döntéshozásért, valamint a hírek és információk ellenőrzéséért felelős tagokat!

Határozzunk meg cselekvési tervet!

Ebben vegyük sorra a főbb teendőket: mi a vezetők szerepe, milyen lépéseket érdemes megtennünk, hogy túléljük a válságot. Mik az aktuális teljes és részcéljaink? Hogyan fogja támogatni a cselekvési akcióinkat a kommunikáció?

Kommunikáljunk egyszerűen, gyorsan és őszintén!

Krízis idején kiemelten fontos, hogy az, amit mondunk, és az, amit teszünk, összhangban legyen egymással! A békeidőktől eltérően, a kríziskommunikációs üzeneteknek érthetőnek (egyszerű megfogalmazás), felkészültnek (adatokon, érveken és tényeken alapuló) és hitelesnek (őszinte) kell lenniük. Emellett fontos a gyorsaság, hiszen az idő ellenünk játszik. Minden vállalat inkább kommunikáljon időben valamit, amit aztán pár nap múlva helyesbít, mint, hogy ne mondjon semmit! Az információk visszatartása csak tovább erősíti a pletykákat, a bizonytalanságot és a frusztrációt. Törekedjünk a rendszerességre, és minden felmerülő problémára reagáljunk a lehető legrövidebb időn belül!

Őrizzük meg nyugalmunkat és mutassunk empátiát!

Természetes, hogy bizonytalan és fenyegető helyzetekben hamarabb kerítenek minket hatalmukba a negatív érzelmek. Nagyobb eséllyel vagyunk frusztráltak, indulatosak és agresszívek. Azonban pánik és kapkodás helyett, igyekezzünk megőrizni a nyugalmunkat és mutassuk ki empátiánkat az érintettek felé! Hagyjunk teret a munkavállalóknak, hogy szabadon kifejezhessék érzéseiket, feltegyék kérdéseiket, valamint elmondják a helyzet és a döntések rájuk gyakorolt hatásait. A válságkommunikáció titka, hogy megfelelő stratégiát alkalmazva, nyugodtak tudjunk maradni.

A vállalati belső kommunikációra digitalizált megoldást kínáló Blue Colibri App részletes válságkezelési és kríziskommunikációs útmutatóját ide kattintva le is tudod tölteni!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...