- Hirdetés -

Segítség a kríziskommunikációhoz

|

- Hirdetés -

A mostani helyzet derült égből villámcsapásként ért rengeteg vezetőt és szervezetet. Pár nap alatt kifordult magából az eddig ismert világunk. A kezdeti sokkból talán most kezdünk ébredezni, és kezdünk rájönni, hogy nem napokról, nem is hetekről, hanem hónapokról beszélünk. Most azok a vállalatok jöhetnek ki nyertesen ebből a helyzetből, akik azonnal cselekszenek, alkalmazkodnak, mindezt pedig egyszerűen, gyorsan és hatékonyan kommunikálni is tudják. Kríziskommunikációs tippeket tartalmazó letölthető segédlettel segít a Blue Colibri App.

A válságkommunikációt nem úszhatja meg egyetlen vállalat sem, hiszen az elódázott, nem megfelelően kommunikált üzenetek komoly sebeket ejthetnek egy cég belső és külső megítélésén is. Ha egy válság kezeletlenül marad, az megbéníthatja a céget, konfliktusokat szül és a pletykák, rém- és álhírek melegágyát hozza létre. Munkavállalói szinten bizonytalanságot és pánikot generál, irracionális gondolkodáshoz és cselekvésekhez vezet, valamint erős szorongást vált ki.

Annak érdekében, hogy megelőzzük a negatív következményeket és sikeresen kerüljünk ki egy válsághelyzetből fontos követnünk a következő lépéseket.

Készüljünk fel a felkészülhetetlenre!

Bár a krízis általában előre nem látható, és azonnali alkalmazkodást igényel, ha időt szánunk a megfelelő felkészítésre tompíthatjuk a károkat a szervezeti működésben. Vizsgáljuk meg a belső működésünket és a külső környezetet. Milyen információk keringenek a médiában? Hogyan reagálnak az iparágunk egyéb szereplői? Mik azok a belső működésünkből származó erőforrásaink, amik támogatni tudják a krízis kezelését? Milyen következményekkel és kockázatokkal számolhatunk? Van-e forgatókönyvünk minden lehetséges kimenetelre?

Állítsunk fel válságstábot!

Ha felmértük, hogy mi a jelenlegi helyzet, ami fenyegető ránk nézve, állítsuk fel egy akciócsoportot, akik meghatározott cselekvési tervet követve hatékonyan reagál a válságra. Határozzuk meg az egyes tagok feladatait és felelősségi körét. Nevezzünk ki az információátadásért, a folyamatok irányításáért, a döntéshozásért, valamint a hírek és információk ellenőrzéséért felelős tagokat!

Határozzunk meg cselekvési tervet!

Ebben vegyük sorra a főbb teendőket: mi a vezetők szerepe, milyen lépéseket érdemes megtennünk, hogy túléljük a válságot. Mik az aktuális teljes és részcéljaink? Hogyan fogja támogatni a cselekvési akcióinkat a kommunikáció?

Kommunikáljunk egyszerűen, gyorsan és őszintén!

Krízis idején kiemelten fontos, hogy az, amit mondunk, és az, amit teszünk, összhangban legyen egymással! A békeidőktől eltérően, a kríziskommunikációs üzeneteknek érthetőnek (egyszerű megfogalmazás), felkészültnek (adatokon, érveken és tényeken alapuló) és hitelesnek (őszinte) kell lenniük. Emellett fontos a gyorsaság, hiszen az idő ellenünk játszik. Minden vállalat inkább kommunikáljon időben valamit, amit aztán pár nap múlva helyesbít, mint, hogy ne mondjon semmit! Az információk visszatartása csak tovább erősíti a pletykákat, a bizonytalanságot és a frusztrációt. Törekedjünk a rendszerességre, és minden felmerülő problémára reagáljunk a lehető legrövidebb időn belül!

Őrizzük meg nyugalmunkat és mutassunk empátiát!

Természetes, hogy bizonytalan és fenyegető helyzetekben hamarabb kerítenek minket hatalmukba a negatív érzelmek. Nagyobb eséllyel vagyunk frusztráltak, indulatosak és agresszívek. Azonban pánik és kapkodás helyett, igyekezzünk megőrizni a nyugalmunkat és mutassuk ki empátiánkat az érintettek felé! Hagyjunk teret a munkavállalóknak, hogy szabadon kifejezhessék érzéseiket, feltegyék kérdéseiket, valamint elmondják a helyzet és a döntések rájuk gyakorolt hatásait. A válságkommunikáció titka, hogy megfelelő stratégiát alkalmazva, nyugodtak tudjunk maradni.

A vállalati belső kommunikációra digitalizált megoldást kínáló Blue Colibri App részletes válságkezelési és kríziskommunikációs útmutatóját ide kattintva le is tudod tölteni!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030

Jeff Bezos’ Earth Fund commits another $443 million to climate justice and conservation

https://www.theverge.com/2021/12/6/22821102/jeff-bezos-earth-fund-443-million-grants-climate-justice-conservation

Exclusive: SEC probes Tesla over whistleblower claims on solar panel defects

https://www.reuters.com/markets/commodities/exclusive-sec-probes-tesla-over-whistleblower-claims-solar-panel-defects-2021-12-06/

Saját ruhamárkával rukkolt elő az élsportoló

Ligetvári Patrik régóta dédelgetett álma volt egy saját kollekció, amelyben a hozzá hasonló, magas testalkatúak is megtalálják a számukra kényelmes, egyedi darabokat.Bár örökös első helyet foglal el Ligetvári Patrik életében a kézilabda, egy régi...
X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A pénzügyi egészségért küzd az Erste

Világszerte 28 bank csatlakozott az élenjárók csoportjához azzal, hogy aláírták a felelősségteljes bankolás, valamint a pénzügyi egészség, és a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés előmozdításával kapcsolatos elkötelezettség alapelveiről szóló dokumentumot. Az Erste Csoport a kelet-közép-európai...

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030

Jeff Bezos’ Earth Fund commits another $443 million to climate justice and conservation

https://www.theverge.com/2021/12/6/22821102/jeff-bezos-earth-fund-443-million-grants-climate-justice-conservation

Exclusive: SEC probes Tesla over whistleblower claims on solar panel defects

https://www.reuters.com/markets/commodities/exclusive-sec-probes-tesla-over-whistleblower-claims-solar-panel-defects-2021-12-06/

Saját ruhamárkával rukkolt elő az élsportoló

Ligetvári Patrik régóta dédelgetett álma volt egy saját kollekció, amelyben a hozzá hasonló, magas testalkatúak is megtalálják a számukra kényelmes, egyedi darabokat.Bár örökös első helyet foglal el Ligetvári Patrik életében a kézilabda, egy régi...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA