- Hirdetés -

Segítség a kríziskommunikációhoz

|

- Hirdetés -

A mostani helyzet derült égből villámcsapásként ért rengeteg vezetőt és szervezetet. Pár nap alatt kifordult magából az eddig ismert világunk. A kezdeti sokkból talán most kezdünk ébredezni, és kezdünk rájönni, hogy nem napokról, nem is hetekről, hanem hónapokról beszélünk. Most azok a vállalatok jöhetnek ki nyertesen ebből a helyzetből, akik azonnal cselekszenek, alkalmazkodnak, mindezt pedig egyszerűen, gyorsan és hatékonyan kommunikálni is tudják. Kríziskommunikációs tippeket tartalmazó letölthető segédlettel segít a Blue Colibri App.

A válságkommunikációt nem úszhatja meg egyetlen vállalat sem, hiszen az elódázott, nem megfelelően kommunikált üzenetek komoly sebeket ejthetnek egy cég belső és külső megítélésén is. Ha egy válság kezeletlenül marad, az megbéníthatja a céget, konfliktusokat szül és a pletykák, rém- és álhírek melegágyát hozza létre. Munkavállalói szinten bizonytalanságot és pánikot generál, irracionális gondolkodáshoz és cselekvésekhez vezet, valamint erős szorongást vált ki.

Annak érdekében, hogy megelőzzük a negatív következményeket és sikeresen kerüljünk ki egy válsághelyzetből fontos követnünk a következő lépéseket.

Készüljünk fel a felkészülhetetlenre!

Bár a krízis általában előre nem látható, és azonnali alkalmazkodást igényel, ha időt szánunk a megfelelő felkészítésre tompíthatjuk a károkat a szervezeti működésben. Vizsgáljuk meg a belső működésünket és a külső környezetet. Milyen információk keringenek a médiában? Hogyan reagálnak az iparágunk egyéb szereplői? Mik azok a belső működésünkből származó erőforrásaink, amik támogatni tudják a krízis kezelését? Milyen következményekkel és kockázatokkal számolhatunk? Van-e forgatókönyvünk minden lehetséges kimenetelre?

Állítsunk fel válságstábot!

Ha felmértük, hogy mi a jelenlegi helyzet, ami fenyegető ránk nézve, állítsuk fel egy akciócsoportot, akik meghatározott cselekvési tervet követve hatékonyan reagál a válságra. Határozzuk meg az egyes tagok feladatait és felelősségi körét. Nevezzünk ki az információátadásért, a folyamatok irányításáért, a döntéshozásért, valamint a hírek és információk ellenőrzéséért felelős tagokat!

Határozzunk meg cselekvési tervet!

Ebben vegyük sorra a főbb teendőket: mi a vezetők szerepe, milyen lépéseket érdemes megtennünk, hogy túléljük a válságot. Mik az aktuális teljes és részcéljaink? Hogyan fogja támogatni a cselekvési akcióinkat a kommunikáció?

Kommunikáljunk egyszerűen, gyorsan és őszintén!

Krízis idején kiemelten fontos, hogy az, amit mondunk, és az, amit teszünk, összhangban legyen egymással! A békeidőktől eltérően, a kríziskommunikációs üzeneteknek érthetőnek (egyszerű megfogalmazás), felkészültnek (adatokon, érveken és tényeken alapuló) és hitelesnek (őszinte) kell lenniük. Emellett fontos a gyorsaság, hiszen az idő ellenünk játszik. Minden vállalat inkább kommunikáljon időben valamit, amit aztán pár nap múlva helyesbít, mint, hogy ne mondjon semmit! Az információk visszatartása csak tovább erősíti a pletykákat, a bizonytalanságot és a frusztrációt. Törekedjünk a rendszerességre, és minden felmerülő problémára reagáljunk a lehető legrövidebb időn belül!

Őrizzük meg nyugalmunkat és mutassunk empátiát!

Természetes, hogy bizonytalan és fenyegető helyzetekben hamarabb kerítenek minket hatalmukba a negatív érzelmek. Nagyobb eséllyel vagyunk frusztráltak, indulatosak és agresszívek. Azonban pánik és kapkodás helyett, igyekezzünk megőrizni a nyugalmunkat és mutassuk ki empátiánkat az érintettek felé! Hagyjunk teret a munkavállalóknak, hogy szabadon kifejezhessék érzéseiket, feltegyék kérdéseiket, valamint elmondják a helyzet és a döntések rájuk gyakorolt hatásait. A válságkommunikáció titka, hogy megfelelő stratégiát alkalmazva, nyugodtak tudjunk maradni.

A vállalati belső kommunikációra digitalizált megoldást kínáló Blue Colibri App részletes válságkezelési és kríziskommunikációs útmutatóját ide kattintva le is tudod tölteni!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...

Új kommunikációs vezetővel erősít az Electrolux

2022. október 1-től Bacskainé Ruska Mónika felel a svéd háztartásigép-gyártó vállalat országos vállalati kommunikációjáért. A szakember 15 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik kommunikáció, CSR, fenntarthatóság, közkapcsolat és PR területen.Nyíregyházán és Pécsett folytatott tanulmányai után a...

A nők dönthetik el, mely cégek élik túl a válságot

Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából....

Újabb fordulat a Twitter-sztoriban

A Twitter elutasította Elon Musk megújított 44 milliárd dolláros vételi ajánlatát a közösségi médiavállalatra - közölték a milliárdos vállalkozó ügyvédei csütörtökön, akik azt kérik, hogy a Delaware állambeli bíróság függessze fel az adásvétel körülményei...

Élen a Femina a női oldalak között

Magabiztosan vezette a női oldalakat rangsorát több mint 3,3 millió havi látogatóval a femina.hu szeptemberben, a második nlc.hu több mint 2,9 millió látogatót vonzott – derül ki a DKT legfrissebb havi elemzéséből. A napi...

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egy fesztivál ami, csak lányoknak szól

Egy fesztivál lányoknak a lányokért és a közös jövőnkért. Képzeljünk el egy hagyományos pályaorientációs napot, és felejtsük is gyorsan el! Milyen lehet egy nap alatt megmenteni a bolygót, robotokat idomítani, tornyot építeni valamelyik érzékszervünk...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták az Inspiráló Nőket

Két év kihagyás után idén újra átadta a Femcafé.hu az Inspiráló Nők Díját. A nemrég megújult női portál olvasói soha eddig nem tapasztalt lelkesedéssel nyilvánítottak véleményt, több, mint százezer voksot adtak le a hét...

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...
- Hirdetés -

Don't Miss

Marics Petivel, Sápi Viviennel és közönségtalálkozóval kampányolt a CCC

Két hazai influencert, Marics Petit és Sápi Vivient kérte fel a CCC 2022-es BTS kampányára. A Game Garage Playoffs kampánnyal az Y és Z generáció tagjait szerették volna megszólítani, ehhez minden médiafelületet felhasználtak. A fiatalok...

A helyzetünk stabil

A csődmegállapodásban foglalt kötelezettségeinek több mint a felét már kifizette, tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat realizált az új tulajdonosi kör által működtetett, megújult Bónusz Brigád – mondta el Banga Györgyi....

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egyre nagyobb problémát jelentenek az elektronikai hulladékok

2019-ben például 53,6 millió tonna keletkezett, amelynek több mint 80 százaléka ismeretlen helyen – nem hivatalos hulladéklerakóhelyeken, hulladéktelepeken, bontókban – végezte, és amelyből csupán 10 millió tonna volt az a mennyiség, amelyet dokumentáltan és...

Így állunk az energiatakarékos eszközökkel

A vásárlók fontosnak tartják, hogy az eszközeik energiatakarékosak legyenek, azonban az energiacímkék jelentésével a többségük nincs tisztában, és nem mindenki hajlandó jelentősen többet fizetni a jobb energiabesorolású gépekért – derült ki az Euronics Műszaki...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....