- Hirdetés -

Sok vállalkozás még nem érte el a szükséges digitális érettséget – interjú Szalkai Rékával

|

A Mastercard marketing csapatának egyik legfontosabb feladata a következő években is az lesz, hogy a sokszor ellentmondásos trendeket kiegyensúlyozott, integrált marketing stratégiába ágyazza – mondta el Szalkai Réka. A vállalat marketing igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt a digitális transzformáció jelentőségéről, a fenntarthatósági törekvések fontosságáról és arról, hogyan alakul át a fizetések világa.

- Az idei Marketing Summit nyitóelőadását tartó Ralf Strauss szerint a „skizofrén marketing” időszakát éljük. Véleményed szerint mennyire igaz a szakmára a „meghasonlott” jelző?

- A kifejezés számomra a mai vállalatok előtt álló komplex kihívásokat ragadja meg. Egy olyan kort, amiben a technológiai fejlődés, az egyre magasabb fogyasztói elvárások és a fenntarthatóság iránti növekvő igények gyakran ellentétes irányba mutatnak. Mi minderre leginkább izgalmas kihívásként tekintünk. Ehhez stabil alapot ad az innováció, a biztonság és a fenntarthatóság iránti, hosszú távú elköteleződésünk. Ezek az értékek irányítják napi döntéseinket, legyen szó új termékek fejlesztéséről, vagy társadalmi felelősségvállalási projektekről. A másik kulcs az ügyfélközpontúság: folyamatosan kutatjuk, hogy mit várnak tőlünk az ügyfeleink, és ennek megfelelően alakítjuk ki termékeinket és szolgáltatásainkat. Az érintésmentes fizetéstől kezdve a mobilfizetésig számos olyan megoldást vezettünk be, amelyek megkönnyítik az emberek életét és biztonságosabbá teszik a fizetéseket. A Mastercard marketing csapatának egyik legfontosabb feladata a következő években is az lesz, hogy a sokszor ellentmondásos trendeket kiegyensúlyozott, integrált marketing stratégiába ágyazza. Folytatjuk az innovatív megoldások fejlesztését és bevezetését, ugyanakkor ügyfeleink számára biztosítjuk a megszokott magas színvonalat, átláthatóan, személyre szabottan, a fenntarthatóságot szem előtt tartva. Ezzel nemcsak a saját pozíciónkat erősítjük, hanem a teljes magyar pénzügyi ökoszisztéma fejlődését is támogatjuk.

- Hogyan látod, melyek a legfontosabb üzleti és szakmai trendek, amelyek meghatározzák a marketing világát?

- A digitális transzformáció továbbra is kulcsszerepet játszik. Az adatalapú döntéshozatal és a mesterséges intelligencia alkalmazása nem csupán hatékonyabbá teszi a marketing stratégiákat, hanem lehetőséget biztosít, hogy jobban megértsük és személyre szabottan szolgáljuk ki ügyfeleinket. A Mastercard 'Test & Learn' platformja révén például képesek vagyunk valós időben elemezni és optimalizálni a kampányokat, így növelve a marketing befektetések hatékonyságát. A retail media hálózatok gyors növekedése és ezen platformok hirdetési ökoszisztémában betöltött szerepe is egyre meghatározóbb. A tranzakciós adatok hozzáférése révén sokkal célzottabb és hatékonyabb hirdetéseket tudunk létrehozni, amelyek közelebb vannak a vásárlási döntésekhez. Ez a közvetlen kapcsolat lehetővé teszi, hogy jobb és mérhetőbb eredményeket érjünk el. Az omnicsatornás élmények fontossága pedig talán soha nem volt még ennyire előtérben. Az online és offline vásárlási élmények egyre inkább összeérnek (online, mobilon vagy egy üzletben) és a fogyasztók elvárják, hogy zökkenőmentes legyen a két világ közötti átmenet. Mi is arra törekszünk, hogy minden platformon egységes és személyre szabott élményt nyújtsunk, amit a digitális fizetési megoldásaink segítségével támogatunk.

- Miért döntöttetek úgy, hogy támogatjátok a rendezvényt?

- A Mastercard több évtizede aktív szereplője a magyar pénzügyi szektornak, és elkötelezett a digitális innováció és fenntarthatóság mellett. A Marketing Summitot olyan kiemelkedő üzleti eseménynek tekintjük, ahol számos iparág vezető szereplőivel tudunk eszmét cserélni és tanulni egymástól, nem csak a fenti témákban. Fontosnak tartjuk, hogy legyenek olyan szakmai fórumok, mint a Summit, ahol kicsit madártávlatból tudunk rátekinteni a napi szakmai kihívásokra, és új látószögeket ismerhetünk meg kiváló szakemberektől.

- Hogyan látod, melyek lehetnek a következő év legfontosabb kihívásai, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketing szakmának?

- Van néhány megkerülhetetlen, a korábbiakban már részben érintett kihívás. Ez esetben is élre kívánkozik a digitális átállás. Az AI és a gépi tanulás integrációja, valamint az adatvezérelt döntéshozatal elsajátítása kritikus a versenyképes marketingstratégiában. Egyelőre azt látjuk, hogy itthon sok vállalkozás még nem érte el a szükséges digitális érettséget, miközben a technológiai innovációk gyors és hatékony bevezetése egyre halaszthatatlanabb. A márkáknak különösen ügyelniük kell arra is, hogy kommunikációjuk hiteles és átlátható legyen, amikor fenntarthatósági témákról beszélnek. A „greenwashing” elkerülése érdekében valódi, mérhető zöld kezdeményezésekre, kézzelfogható ügyekre van szükség, amit hatékonyan kell tudni kommunikálni. A tavaly publikált, a pénzügyi szektor fenntarthatósági törekvéseit mérő Fenntarthatósági Percepciós Index-ünkből többek között az derült ki például, hogy bár a bankok többsége már tesz fontos lépéseket ezen a területen, ez az ügyfelek jelentős részéhez nem jut el.

- A ti cégetek számára mi jelenti idén a legnagyobb kihívást és a marketing hogyan tudja segíteni ennek kezelését?

- A Mastercardnál állandó kiemelt cél a digitális fizetési infrastruktúra fejlesztése, hogy minél több lehetőség legyen a digitális fizetés elterjedésére Magyarországon. Ennek keretében folytatjuk a Doppio programot, amelynek célja a bolti kártyaterminálok (POS terminál) számának további növelése, és bevezettük a Telefonterminált (softPOS) is, amely lehetővé teszi a kereskedők számára, hogy okostelefonjaikat kártyaterminálként is tudják használni. Az online fizetések terén a click to pay szolgáltatásunk bevezetésével szeretnénk gyorsabbá és biztonságosabbá tenni a tranzakciókat.

Nagy hangsúlyt fektetünk ügyfeleink igényeinek alapos feltérképezésére, hogy testreszabott és innovatív megoldásokat tudjunk nyújtani a fizetéstechnológiában, a kiberbiztonságban és a digitális marketing területén egyaránt. Ezen felül elkötelezettek vagyunk a fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás iránt, ezért célunk, hogy 2040-re elérjük a nettó nulla kibocsátást.

- Hogyan látod, a hazai marketing vezetőknek milyen felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Természetesen mindenkinek felelőssége van, aki hallatja a hangját nagyközönség előtt. Fontosnak tartom, hogy mutassunk példát a szakmai fórumokon azáltal, hogy bemutatjuk innovatív megoldásainkat. Az eseményen értelemszerűen a mi véleményünk is formálódik, és ez minden hazai szakembert előremozdít. Szerintem a Summit jó terep minderre, és a kollégákat is mindig arra biztatom, hogy próbáljanak minél tudatosabban jelen lenni és minél többet kivenni egy-egy konferenciából.

- Ott leszel az idei Marketing Summiton, mit vársz a rendezvénytől?

- Nem csak előadóként, de résztvevőként is izgatottan várom az eseményt. Izgalmas eszmecseréket, ismerős és ismeretlen arcokat, jó társaságot várok elsősorban.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy kommunikációs területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Sokféle iparágból rengeteg inspiráló történettel lehet találkozni ilyenkor. Hasonló szakmai kihívásokkal küzdünk, ezt jó együtt kibeszélni és tanulni egymástól. Ha szakmabeli vagy, minderre ez az egyik legjobb hazai esemény az ősszel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...