- Hirdetés -

Sokaknál már fontos szempont a fenntarthatóság építkezéskor, felújításnál

|

- Hirdetés -

A zöld építési megoldásokat a lakosság 82 százaléka költségesnek tartja, mégis több mint felük számára hangsúlyos szempont a környezettudatosság építkezéskor, felújításkor – derül ki az újHÁZ Centrum legfrissebb reprezentatív kutatásából. A hazai építőanyag-kereskedelmi hálózat felmérésében többek között arra is rávilágított, melyek a legnépszerűbb fenntartható építészeti-, illetve energetikai megoldások, mit gondolnak a magyarok azok anyagi megtérüléséről, mennyire tartják őket környezetbarátnak és tisztában vannak-e az ezekre lehívható állami támogatásokkal.

Az építőiparban évről évre megjelenő új technológiák fejlesztésénél egyre jelentősebb szempont lett a környezettudatosság, és az ilyen típusú megoldásokra állami támogatás is igényelhető. Az újHÁZ Centrum legfrissebb, 18-59 éves korosztály körében végzett reprezentatív kutatásból kiderült, hogy a lakosság felének számít a környezetvédelem, mikor építkezésbe, felújításba kezd, közülük 7 százalék számára pedig ez az elsődleges szempont az otthonteremtésnél.

Bár a kitöltők több mint háromnegyede a fenntartható megoldások telepítését jóval költségesebbnek tartja a hagyományos technológiák alkalmazásánál, 54 százalékuk szerint ezek a befektetések megtérülnek. A kérdőív kitért a fenntartható építőanyagokra és energetikai rendszerekre lehívható állami támogatásokra is. A megkérdezettek 40 százaléka egy éven belül, 22 százalékuk pedig ugyan nem a következő 12 hónapban, de tervez építkezni vagy felújítani. A kitöltők fele hallott már valamilyen formában a környezettudatos építőipari technológiákra lehívható pénzügyi támogatásokról: egyharmaduk az otthonteremtés során szeretne élni valamilyen állami forrással, erre a hajlandóság a felújítást vagy építkezést tervezők körében magasabb.

A környezetbarát energetikai megoldások közül egyértelműen a napelem (91 százalék), a korszerű hőszigetelés (87 százalék) és a napkollektor (79 százalék) ismertsége a legmagasabb, de a hőszivattyú (56 százalék), az inverteres klíma (42 százalék) és az okostégla (36 százalék) is a népszerű technológiák közé tartoznak. A válaszadók közel egyharmada a legköltségesebbnek a napelemet tartja a fenntartható megoldások közül, ezt követi a szintén kevésbé pénztárca-barátnak gondolt hőszivattyú (19 százalék), a napkollektor (18 százalék) és az okostégla (14 százalék). A lekérdezés eredményei szerint ezeket a technológiákat a férfiak 72 százaléka, és a nők kicsit több mint fele ismeri. A válaszadók 47 százaléka 3-4, további 38 százaléka pedig 5-6 különböző zöld technológiát tud beazonosítani, míg 15 százalék mindössze 1-2 ilyet ismer. A kutatás a fenntartható építőanyagok megítélésére is kitért: a kitöltők szerint a föld és az agyag a leginkább környezetbarát (44 százalék), míg a betonnak és a mészkőnek a legrosszabb (3-3 százalék) a megítélése a kitöltők körében.

A kutatás alapján a piacon elérhető környezetbarát építőipari megoldásokról legtöbben az internetről – weblapokról, szakmai oldalakról – (70 százalék), a kitöltők majdnem fele a sajtóból, 32 százalékuk a közösségi médiából, illetve további 29 százalék pedig a családtól és barátoktól tájékozódik. A megkérdezettek mintegy ötöde olyan szakértők véleményét is kikéri a kérdésben, mint a barkácsáruházak és szakkereskedések munkatársai, vagy a kivitelezők.

Az újHÁZ Centrum tapasztalatai szerint az építőipar jövőjét az állam beavatkozása mellett, a fenntarthatóság határozza meg, éppen ezért ez egy olyan témakör, amiben kifejezetten fontos a lakosság edukálása. A környezettudatos technológiák és alapanyagok ára azonban magasabb az átlagnál, ezért a vásárlókat a kereskedésekben dolgozók nehezebben tudják motiválni ezek kiválasztására. Az újHÁZ Centrum adatai szerint az éves forgalmuk szempontjából legerősebb régiókban, azaz főként Budapesten és környékén, valamint a Dél-Alföldön a legkeresettebbek a fenntartható építőipari megoldások.

A kereskedés hálózat kínálatában a hagyományos építőanyagok mellett megtalálhatók többek között olyan energiatakarékos termékek, mint az okostégla, a korszerű hőszigetelés, vagy a szárazépítés környezetbarát elemei – innovatív építőlemezek, vakolatok, festékek, természetes beltéri és kültéri falburkolatok, illetve padlóburkolatok. Az újHÁZ Centrumnál szintén látható az a tendencia, hogy a szakemberek egyre gyakrabban alkalmazzák a kisebb környezeti terhelésű anyagokat: sok ház épül okostéglából, illetve népszerűek a vastagabb hőszigetelések is.

„A piacon elérhető fenntartható technológiák és építőanyagok körültekintő megválasztása nemcsak környezetvédelmi, de gazdasági szempontból is kiemelten fontos. Amellett, hogy számos állami támogatás is elérhető azoknak, akik környezetbarát megoldásokban gondolkodnak, az is döntő érv lehet, hogy ezek növelik az ingatlan értékét, csökkentik az épület üzemeltetési költségeit és javítják a lakók életminőségét. Alapelvünk, hogy a házra hosszútávú befektetésként kell tekinteni, így az építőanyag választásakor nem a pillanatnyi szabályozást, hanem az évtizedekre fennálló előnyöket érdemes figyelembe venni. Az otthonunk környezettudatos tervezése alapos utánajárást igényel, ezért érdemes olyan szakértőhöz fordulni, aki személyre szabottan, hasznos tudnivalókkal segít abban, hogy a lehető legjobb, hosszú távon is előnyös döntéseket hozzuk. Az újHÁZ Centrumnál kiemelten fontosnak tartjuk az alapos tájékoztatást, ezért kollégáink szerte az országban felkészülten, naprakész információkkal várják a kereskedéseinkbe látogatókat a környezetbarát megoldásokról és az alkalmazásukra igényelhető támogatásokról, valamint a vevő számára legmegfelelőbb építőanyag kiválasztásában is segítenek” – mondta el Dr. Rázsóné Szórády Csilla, az újHÁZ Centrum vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA