- Hirdetés -

Sokba kerül az iskolakezdés

|

Az iskolakezdéshez kapcsolódó kiadások több tízezer forintra rúgnak a magyar családok életében: a többség alapvető tanszerekre 10-15 ezer forintot, iskolatáskára további 5-15 ezer forintot költ – derült ki a REGIO Játék felméréséből. A vállalat tavalyhoz képest bolti vásárlás esetén közel 4 százalékos, online beszerzéskor 12 százalékos kosárérték-növekedésre számít az iskolakezdést megelőző hónapban.

Az iskolakezdéshez kapcsolódó kiadásokról készített felmérést a REGIO Játék, amelyből kiderült, hogy a magyar szülők több tízezer forintot költenek tanszerekre, iskolatáskára és tankönyvekre. „Tízből kilenc szülő személyesen vásárolja meg a felszereléseket, mégis az online költés magasabb, a tavalyi 7500 forintos átlagos kosárértékhez képest idénre 12%-kal több, azaz 8400 forintos kosárértéket prognosztizálunk a nyár utolsó hónapjára. Egy hagyományos bolti vásárláskor 2018-ban 5880 forint szerepelt egy átlagos augusztusi blokk végén, 2019-ben közel 4%-os növekedéssel ez az összeg 6100 forintra szökhet fel” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO Játék marketingvezetője.

Alapvető tanszerekre, mint a tolltartó, füzet, radír, a megkérdezettek egyharmada 10-15 ezer, egynegyede 15-20 ezer, egyötöde pedig akár 20-30 ezer forintot is elkölt. 10 ezer forint alatt az esetek mindössze 12%-ában áll meg a végösszeg, 9%-ában pedig 30 ezer forintnál is magasabb érték kerül a blokkra. „Az iskolaszerek mellett komolyabb tételt jelent az iskolatáska, melyből érdemesebb minőségi, tartós darabot választani. Legtöbben az 5-10 ezer (27%) és 10-15 ezer (24%) forintos árkategóriát keresik, 15 ezer forint felettit a megkérdezettek 19 százaléka választ. Új iskolatáskát viszont csak akkor vásárolnak a szülők, amikor az előző tartóssága már nem kielégítő, illetve amikor a gyermek kinőtte a korábbit, vagy a táska űrtartalma nem megfelelő a következő tanévre” – ismertette az eredményeket Gyaraki Dávid.

A tankönyvek alaposan megemelik a költségeket

A felmérés szerint az általános iskolába járók 65%-a kapja ingyen a tankönyveket, 10%-uk kevesebb mint 7 ezer forintot, 17%-uk 7-15 ezer forintot, további közel 8%-uk pedig 15 ezer forintnál többet fizet be tankönyvre. Sokkal többet költenek azonban a középiskolások szülei a kiadványokra: amellett, hogy esetükben még csak a diákok 28%-ának biztosított a díjmentes tankönyv, ugyanekkora arányban fizetnek több mint 20 ezer forintot értük. „A kutatásunk alapján a megkérdezettek mindössze 5%-ának kerül 7 ezer forintnál kevesebbe a könyv, 24%-uk 7-15 ezer, további 15%-uk pedig 15-20 ezer forint plusz költséggel kénytelen számolni” – tette hozzá a REGIO Játék marketingvezetője.

Tudatos anyagi felkészülés az iskolakezdésre

Tíz magyar családból kilenc tudatosan készül anyagilag arra, hogy minden felszerelést hiánytalanul be tudjon szerezni. A tanévkezdés teljes költsége a középiskolában 10-30 ezer (41%) és 30-50 ezer forint (40%) között mozog, de az esetek egyötödében ez az összeg 50 ezer forintnál is magasabbra rúghat. „Az általános iskola e tekintetben valamivel kíméletesebb: a szülők 56%-a költ 10-30 ezer, 33%-a 30-50 ezer forintot, a fennmaradó 11% pedig 50 ezer forintnál többet fizet ki tanszerekre a szeptember másodikai becsengetésig. A magas költségek miatt a megkérdezettek egyharmadánál előfordult már, hogy kénytelen volt rosszabb minőségű írószert vagy iskolatáskát vásárolni gyermekének” – árulta el Gyaraki Dávid.

Az iskolai felszerelések beszerzése egyébként júliusban kezdődik: a családok egyötöde ekkor, egyharmada augusztus elejére, további egyharmada augusztus közepére időzíti, augusztus végére és szeptember elejére pedig minden tizedik megkérdezett hagyja a tanszervásárlást. „A szülők legtöbbször a gyermekükkel együtt szerzik be az iskolaszereket, ezért kíváncsiak voltunk, hogy a közös nézelődés hogyan befolyásolja a vásárlást; a többség azt nyilatkozta, hogy ilyen esetben nehezebben születik döntés, több idő megy el a válogatásra, és sokszor többet is költenek a tervezettnél” – mondta el a marketingvezető. Az írószerek és az iskolatáska kiválasztásánál a legfontosabb szempontok a kényelem, a tartósság és az ergonomikus kivitelezés, az ár a fontossági sorrend végén szerepel csak.

TOP 10 termék 2019 augusztusában a REGIO JÁTÉK előrejelzése szerint:

1. Vödrös gyurmakészlet

2. Mágneses betűk, számok, jelek

3. Transformers mintás hátizsák

4. Világító földgömb

5. Vonalvezetési gyakorlatok – fejlesztő játék

6. Kulacs

7. Bagolymintás hátizsák

8. Háromlábú rajztábla

9. 4M fejlesztő játékok

10. Flitteres tolltartó

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...