- Hirdetés -

Sokkal több magyar termék kerülhetne a boltokba

|

A hazai vállalkozások nem tudják, hogyan működik a hiperpiac, az információhiány, előítéletek és tévhitek jelentik a legnagyobb akadályt. Szemléletváltásra lenne szükség.

Számos előítélet kering a hipermarketekről vállalkozói körökben: azt hiszik szóba sem állnak a kis cégekkel. Hogy óriási mennyiséget kell szállítani, nem tudják, hogy lehetőség van kisebb mennyiséggel, csak néhány áruházban jelen lenni. Úgy vélik korrupt a rendszer, bekerülni csak pénzzel – nagyon sok pénzzel – lehet, ezért aztán sokan meg sem próbálják.

Holott megérné. Egyetlen átlagos hipermarketben, vásárlók ezrei fordulnak meg naponta. Egy országos láncban százezrek. Ekkora piacról mond le, aki kimarad.

Pedig, ahogy a hazai élelmiszertermelők meghódították a hipermarketek polcait, épp úgy sikerülhet más termékkategóriákban is. Azonban ehhez meg kell érteni a hiperek piacának működését – mondta Kokas Sándor a Green Rabbit Termékmediátor Kft. ügyvezetője.

Bennfentes piac”

A hiperpiac tömegpiac, óriás szereplőkkel és mint ilyen, másképpen működik. Először is: nem lehet közvetlen elérni. Lehetetlen az utcáról elérni a beszerzőt, a beküldött ajánlatokra szinte soha nem érkezik válasz. Ám ez nem udvariatlanság.

Egy hipermarketlánc olyan irdatlan mennyiségű terméket fogalmaz, hogy a beszerző képtelen lenne az összes beszállítót menedzselni. Ezért a beszerzések egy része nagykereskedőkön, disztribútorokon keresztül történik, akik több márkát, terméket képviselnek, mint a kkv-ra specializálódott Green Rabbit is. A segítségükkel megnyílik az út a hiperek polcaira. Ám ehhez mindenekelőtt kell egy jó termék, ami a hiperpiacon megint csak mást jelent.

Az egyedi termék a jó termék

Ne legyen összehasonlítható. Ez a legfontosabb szempont. Azzal tud egy kkv labdába rúgni, ha a forgalmazott termék, termékcsoport egyedi, különleges, ami új színt visz a hipermarket kínálatába. Ha már ismert, felkapott márkáról van szó az tovább növeli az esélyeket.

A hipermarketekben folyó tömegkereskedelemben csak egy szűk réteg megcélzásával törhet be egy kis- és közepes vállalkozás. Egy multiéval összehasonlítható termék, nem tud versenyképes lenni, ezért a réspiacokat érdemes megcélozni. Igen ám, de tömegpiacról lévén szó, ezek a réspiacok a valóságban szakadék méretűek egy kkv számára. Ezt sokan rosszul mérik fel és nem mernek szűkíteni – mondta Kokas Sándor.

Van benne rendszer

A szakértő szerint, a legtöbben nem ismerik a hipermarketek működési mechanizmusát, nem tudják mihez kell alkalmazkodni, nem biztosak benne, hogy meg tudnak felelni az előírásoknak. Néha tévesen azt hiszik, hogy ez beruházásigényes, mert rendszereket kell bevezetni, szállítóautókat venni. Azonban erről szó sincs.

Nyilvánvalóan ismerni és teljesíteni kell a hipermarketnek logisztikai, készletezési, beszállítási szabályait. Például a szállításnál elő van írva, hogy egy autóban hány raklap, egy raklapon hány karton, egy kartonban mennyi termék lehet, és így tovább. Ehhez persze rendben kell lennie a beszállító cég a belső folyamatainak, de plusz beruházásra nincs szükség.

Ha egy termék hiperképes, világpiacképes

A hiperpiacra kerülés legkézenfekvőbb haszna a nagyobb forgalom és árrés lehetősége. Azonban emellett számos más előnye is lehet. Világmárkákkal egy polcra kerülni magas presztizst jelent, ami építi a márkát. Aki egy termékkategóriában először kerül a polcokra az versenyelőnyhöz jut, mert utána már ugyan olyan termékkel nem lehet bekerülni. Ezen felül online értékesítés esetén támogatja a konverziót és bővíti a piacot – sorolja Kokas Sándor.

Mindezt úgy, hogy nem kell disztribúciós hálózatot építeni, országos piacra lehet jutni annyival, hogy a cég beviszi egy központi raktárba a terméket és attól fogva mindent a hipermarket intéz. Sőt, néhány lánc esetében külföldi piacokra is el lehet jutni, hiszen ami a hazai üzletek polcain kelendő, az más országokban is az lehet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...