- Hirdetés -

Sokszínű kampányt zárt a Zsebpénzügyes verseny

|

Rekordszámú csapat nevezett idén a középiskolásoknak szóló Zsebpénzügyes versenyre, majd háromszor annyian, mint tavaly. Az Intrum immár 3. éve szervezi meg a középiskolásoknak szóló pénzügyi vetélkedőt, amely a vállalat CSR programja. A rendkívül összetett médiakampányban az influencer-marketingtől az újsághirdetésig sokféle elem szerepelt, a siker kulcsa azonban, úgy tűnik, mégis a személyesség.

A Zsebpénzügyes verseny egy középiskolás csapatoknak szóló, a fiatalok pénzügyi ismereteit próbára tevő vetélkedő, amit az Intrum kintlévőség-kezelő rendez meg immár harmadik éve. Az idei verseny előtt két ügynökség, a Brightly és az Eurolex Consulting, Kaczur Tibor marketingkommunikációs vezető koordinálásával, több mint egy hónapon keresztül szervezett intenzív kampányt számos felületen. A kihívás nagy volt, hiszen egy közismerten nehezen megszólítható csoportot, a 16-18 éves fiatalokat kellett elérni, ráadásul egy nem kimondottan színes témával.

Az idei jelentkezésre buzdító kampány kimondottan összetett volt. A teljesség igénye nélkül: volt tévés és rádiós interjú, offline plakát célzottan az iskolák körül és online banner-hirdetés, személyes és telefonos megkeresés. A két ügynökség nagy hangsúlyt fektetett a közösségi médiában való megjelenésre, szponzorált posztok készítésére és influencerekkel való együttműködésre is. A stratégia sikeresnek bizonyult: az idei vetélkedőre országszerte csaknem 900 csapat nevezett be – háromszor annyi, mint tavaly. Vagyis a magyar középiskoláknak mintegy 20 százalékából érkeztek nevezések.

A komplex kampány több érdekes tanulsággal is szolgált arra nézve, milyen eszközök hatékonyak, hogyan alakulhatnak a marketingtrendek a jövőben, valamint mennyire érzékeny ez a terület GDPR szempontból. Az eddigi visszajelzések alapján a legeredményesebbnek a közösségi médiás lábat lehet nevezni de nem mondható el, hogy egy-két felület önmagában csodát tett volna. A kampányt szervező ügynökségek szerint annak önmagában fontos szerepe volt, hogy a versennyel kapcsolatos tartalmakkal sokféle felületen találkozhattak a tanárok és a diákok: a különböző hirdetések, tévéinterjúk, videóanyagok egymást is erősítették.

A szervezők tudatosan kommunikáltak a pedagógusokkal is. A kampány egyik pozitív meglepetése, hogy – a feltételezésekkel ellentétben – a tizenévesek döntéseire nagy hatással van a körülöttük levő felnőttek véleménye, a versenyre a legtöbben a tanáraik ajánlása alapján jelentkeztek. Ez azt mutatja, hogy ha valaki az Y-generációt szeretné elérni, érdemes nemcsak közvetlenül a fiataloknak üzenni, hanem a szüleik, tanáraik generációjának is. A tapasztalatok alapján a pedagógusok nagyon motiváltak és elkötelezettek voltak: az ő extra munkájuk nagy mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a fiatalok pénzügyi tudatossága növekedjen. A tavalyi vetélkedőt kiértékelő kérdőívben pedig meg is fogalmazták, hogy igény lenne a pénzügyi ismeretek mélyebb oktatására. Ennek szellemében volt köztük olyan felkészítő is, aki több mint 10 csapatot nevezett a versenyre.

A kampány során a szervezők természetesen olyan csatornákat is felhasználtak, amiket kifejezetten ez a korosztály követ. A fiatalokat szólította meg két valódi példakép az Intrum két szponzorált sportolója: Földházi Zsófia világ- és Európa-bajnok öttusázó, illetve Tóth Tamás paralimpiai bajnok úszó saját Instagram-oldalán videóüzenetben mesélt a pénzügyi tudás fontosságáról, és buzdította jelentkezésre a diákokat.

Az Intrum együttműködött a CsChannellel is, az egyik legnagyobb követői bázissal rendelkező hazai YouTuberrel. Az infotainment csatorna először az Instagramon tett közzé egy teaser videót, ami önmagában is szép elérést produkált, majd egy szponzorált videót a YouTube-csatornájára, amit 74 322-en láttak és 353 530 percet néztek belőle. Megjelent emellett egy játékteszt-szerű videó a videójátékokkal foglalkozó Gamestar oldalán és YouTube-csatornáján is, illetve több cikk is az online magazinban.

Érdekesség, hogy bár nemzetközi szinten a fiatalok között csökken a Facebook népszerűsége más közösségi oldalak (Instagram, Snapchat) rovására, a mostani kampányban mégis a Facebook bizonyult a leghatékonyabbnak a diákok elérésében. Rengeteg tanár szintén a közösségi oldalról értesült a vetélkedőről, igaz, nem a többségük. A pedagógusok elérésében nagy szerepe volt az offline megjelenéseknek is: a kampány részeként az Intrum vezetői beszéltek a versenyről reggeli tévéműsorokban (RTL Reggeli, ATV Start Plusz) és rádióinterjúkban (Sláger FM, Jazzy Rádió). Erős hatása volt annak is, hogy a szervezők több száz iskolát kerestek meg telefonon, emailben, sőt, személyesen is. Az iskolaigazgatóknak küldött hírlevélben elérhető volt a vetélkedő oldala, a tavalyi döntősökkel készült videó és egy letölthető plakát is, melyet ki tudtak nyomtatni a tanárok.

A használt csatornák sokfélesége mellett a szervezők szerint rendkívül nagy szerepe volt a személyességnek és az érdeklődők emlékeztetésének. Fontos és már unalomig ismételt tanulság, hogy bármilyen meggyőző is egy hirdetés, abból még nem feltétlenül lesz konverzió, ha csak egyszer hívják fel az ember figyelmét az ajánlatra. A korábbi évek tapasztalata, hogy érdeklődőként ugyan sok tanár és diák regisztrál az oldalon, jelentős részük végül nem indul el a versenyen. Ezért idén azoknak, akik a nevezési folyamat egy-egy szakaszában lemaradtak, a szervezők perszonalizált emlékeztető emaileket küldtek arról (félig automatizáltan), hogy mi a folyamat következő lépése, annak az oldalnak a linkjével együtt, ahol folytathatják a nevezést (ha például valaki tanárként regisztrált, de még a diákok nevét nem jelölte meg, a levél erről szólt, és a csapatregisztrációs oldalra hivatkozott).

A kampány már véget ért, de a verseny még javában zajlik. Az első három forduló feladatait (játékos tesztek, valamint esszé) szintén a weboldalon és applikáción keresztül lehet megoldani. A döntőbe csak a legjobb 8 csapat juthat: ők élőben, szakmai zsűri előtt bizonyíthatják tudásukat. Az ítészek komoly szaktekintélyek: idén Balogh Gabriella a Net Média Zrt. társtulajdonosa, Fábián Gergely, a Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi rendszer elemzéséért és hitelösztönzésért felelős ügyvezető igazgatója és a Budapest Institute of Banking Zrt. vezérigazgatója, László Csaba közgazdász, a Budapesti Corvinus Egyetem tanára, valamint a zsűri elnökeként Felfalusi Péter, az Intrum vezérigazgatója vállalta a felkérést.

A Zsebpénzügyes hirdetéseivel a Brightly és az Eurolex ugyan nem találta fel újra a kereket, de bemutatta, hogyan lehet jó elhelyezéssel és kreatív ötletekkel a maximumot kihozni egy kampányból. A sikeres koncepció tanulsága pedig az, hogy a személyesség – legyen szó közismert személyiség bevonásáról vagy szó szerinti személyes ajánlásról – kulcsfontosságú a marketingben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...