- Hirdetés -

Surranópályán lenyomja-e a TV2 Csoport az RTL-t?

|

Megnéztük, hogy mi a helyzet nézettségi szempontból a második tévés ligában. Verik-e a TV2-s „kiscsatornák” az RTL-es konkurenseket? Van-e érdemi különbség a lefedett háztartások számában a kábelcsatornák között?

Nézettségi szempontból leginkább az RTL Klub és a TV2 küzdelme a látványos. Ezen a téren nincs egyszerű dolga a TV2-nek. Az RTL Klub hétköznap estéin az „RTL Híradó – Fókusz (vagy valamilyen szórakoztató műsor) – Éjjel-nappal Budapest – Barátok közt” négyes olyan falat képez, amin nehéz rést ütnie a TV2-nek. Általában csak a hétvégeken tudták tépkedni az RTL Klub bajszát, de a nyári műsorstruktúrában ott sem nagyon. Az őszi műsorstruktúrák indulásáig így nem is várható különösebb izgalom az RTL Klub és a TV2 viszonylatában, ezért megnéztük, hogy mi a helyzet a második nézettségi ligában.

Mindkét médiavállalatnál a főcsatornák után három-három olyan televízió van, amelyek kiemelkednek nézettségi szempontból. Ezek egymás konkurensei is: Film+/Mozi+, Cool/Prime, RTLII/SuperTV2.

Itt már közel sem áll olyan rosszul a TV2 Csoport, mint a „TV2 vs. RTL Klub” küzdelemben. Ugyanakkor ezen a téren is van előnye az RTL Magyarországnak.

A múlt héten a 18-59 évesek körében és főműsoridőben* a fenti hat csatorna a következő közönségarányokat produkálta:
1. Film+ – 5,6%
2. Cool – 4,2%
3. SuperTV2 – 3,4%
4. Mozi+ – 3,3%
5. RTLII – 3,1%
6. Prime – 1,5%

A Film+-nak jó hete volt, 2,3 százalékpontot vertek a Mozi+-ra. A Cool ennél is többet, 2,7 százalékpontot a Prime-ra, viszont a SuperTV2 0,3 százalékponttal megelőzte az RTLII.

Szintén a 18-59 éveseknél, de teljes napon a következő volt a sorrend:
1. Film+ – 4,8%
2. Cool – 3,8%
3. SuperTV2 – 3,6%
4. Mozi+ – 3,3%
5. RTLII – 2,9%
6. Prime – 1,4%

Az RTL-es kábelcsatornáknál szembetűnő, hogy az esti sávban jobban teljesítenek, mint a teljes napon. A sorrend ugyanaz, csak az előnyük kisebb.

A teljes lakosságnál és főműsoridőben* a következő volt a sorrend:
1. Film+ – 3,9%
2. Cool – 3,5%
3. SuperTV2 – 3%
4. RTLII – 2,5%
5. Mozi+ – 2,2%
6. Prime – 1,4%

Annyi változás látszik, hogy az RTLII itt a Mozi+ elé került. Párok szerint megnézve a különbséget: a Film+-nak 1,7 százalékpont előnye van a Mozi+ előtt, a Cool 2,1 százalékpont előnyt tud felmutatni a Prime-mal szemben, a SuperTV2 pedig 0,5 százalékponttal veri az RTLII-t. Azaz valamivel kisebb a TV2-s csatornák lemaradása, illetve a SuperTV2/RTLII viszonylatban kicsit nagyobb az előnyük.

A teljes lakosságnál és teljes napon a sorrend:
1. Cool – 3,4%, SuperTV2 – 3,4%
2. Film+ – 3,3%
3. RTLII – 2,4%
4. Mozi+ – 2,2%
5. Prime – 1,2%

Itt már van némi kavarodás. A Film+ ha nem is sokkal, de lecsúszott az első helyről, s a Cool és a SuperTV2 között a múlt héten holtverseny volt. Ami állandó, az a Prime leszakadása a többiektől.

A fentieket a műsoros toplisták is tükrözik. A 18-59 évesek körében, az említett hat csatorna műsorai közül a Film+-on sugárzott Red 2. érte el a legmagasabb, 170 ezres nézettséget, 9,5 százalékos közönségarány mellett.

A teljes lakosságos toplistán viszont a SuperTV2-n futó Jóban Rosszban lett az első. A sorozat legnézettebb epizódja 231 ezer embert érdekelt, ami 6,7 százalékos közönségarányhoz volt elegendő.

Ezeknél a csatornáknál még felmerül az is kérdésként, hogy mennyire zavar be a képbe az eltérő lefedettség? Azaz van-e érdemi különbség abban, hogy mennyi háztartásban érhetők el ezek a televíziók?

Jelenleg így néz ki a lefedettségi sorrend (lefedett háztartások):
1. Cool – 86,8%
2. Film+ – 86%
3. RTLII – 84,2%
4. SuperTV2 – 83,1%
5. Prime – 83%
6. Mozi+ – 78,5%

Döbbenetes különbségek nincsenek, de azért van némi előnye az RTL-es csatornáknak. Azt mindenesetre látszik, hogy a Prime viszonylag gyengébb szereplését nem a lefedettsége okozza. A legtöbb tartaléka pedig a Mozi+-nak van, hiszen azért náluk még lehet tere a lefedett háztartások növelésének.

A Film+ lefedettségbeli előnye a Mozi+-hoz képest: +7,5 százalékpont.
A Cool lefedettségbeli előnye a Prime-hoz képest: +3,8 százalékpont.
Az RTLII lefedettségbeli előnye a SuperTV2-höz képest: +1,2 százalékpont.

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés/TV2
* Főműsoridő alatt a 18:00-22:59 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...