Szabadúszó PR-essel kampányoltak a pilisi gasztrohelyek

Hét pilisi hely fogott össze egy szabadúszó PR-es, Hankó Viktor kezdeményezésére azért, hogy együtt népszerűsítsék a Pilist és – természetesen – magukat is, így megragadva a járvány miatt itthon ragadt utazni vágyók figyelmét. Kávézó, sörfőzde, étterem, borász és pékség is található azok között, akik a nyilvánosság elé lépve igyekeztek hangsúlyozni Pilisszentiván, Pilisvörösvár és Pilisborosjenő természeti- és gasztroértékeit. Az alapvetően PR-fókuszú kampányt közösségi média eszközökkel támogatták meg az elmúlt időszakban.

“A pilisvörösvári Mozaik Specialty Kávézó tulajdonosa, Iflinger Zsolt kérdezte meg tőlem egy hétköznapi kávézgatás alkalmával, hogyan lehetne azt elérni, hogy nagyobb médiumok is foglalkozzanak a kávézójával” – idézi fel Hankó Viktor, miből szökkent szárba a pilisi PR-projekt. Bár Zsolt kávézója egyértelműen elférne a nagy gasztromagazinok oldalain, azt nem volt nehéz belátni, hogy az újságírók nem fognak megrohanni egy olyan helyet, ami 20 kilométerre van Budapesttől és amúgy a fővárosban szinte minden sarokra jut 1-2 hasonló. “Ugyanakkor átfutott a fejemen az is, hogy budapestiként én is szinte pillanatok alatt beleszerettem ebbe a vidékbe. Nehéz egyszerűen és pontosan megfogalmazni, hogy mi adja Pilisszentiván, Pilisvörösvár és Pilisborosjenő együttes báját. Az biztos, hogy a svábokra jellemző rendezett, tiszta környezet, az elképesztő természeti szépségek és az itt élők együtt olyan elvarázsolt hangulatot alakítanak ki, ami mindenképpen említésre érdemes” – magyarázza a szakember, aki egyébként a menyasszonya révén ismerkedett meg a környékkel. A cél azonban nem csupán a Pilis népszerűsítése volt, hanem felhívni a figyelmet arra is, hogy van itt más is a hegyeken és a kiváló túraútvonalakon kívül. Vagyis változatosabb illetve hosszabb időtöltésként is lehet gondolni a Pilisre – ami ráadásul nagyon közel van Budapesthez.

A nyár végén született ötletet aztán hamarosan tervezés követte. Rövid időn belül kiderült, hogy a Mozaikon kívül bőven akadnak még olyan helyek az említett, egymáshoz közel fekvő települések háromszögében, amelyek a szűkebb környezetükön is túlmutató, magas minőséget képviselnek. Együtt pedig egy igazán színes, értékes élményt jelenthetnek azoknak, akik – akár csak rövid időre is – kiszakadnának a fővárosból. A felkeresett gasztroékszerek mindegyike azonnal rábólintott a projektre, így hamar összeállt a hetes csapat. A Mozaik Specialty Kávézón kívül a leginkább alpesi hüttére emlékeztető, bajor stílusú házi söreiről ismert Rotburger Sörfőzde, az isteni kovászos kenyereikkel hódító Mandelbrot, az újhullámos kézműves sörökben utazó Hajnali Sörfőzők, a kiváló minőségű, messze az egyik legjobb konyhával rendelkező Stube étterem, az adalékmentes péktermékeikkel korukat messze megelőző JÓkenyér valamint a nyers pezsgőket, vagyis pet-natokat és izgalmas, abszolút natúr borokat készítő nagyapa-unoka páros, vagyis a Jani Papa Pincéje talált egymásra a pilisi összefogás első hullámában.

“Tudtam, hogy rengeteg sztori van, talán túl sok is, ami nem hétköznapi és izgalmas. Bár éppen ezért voltam biztos a projekt sikerében is. Elég csak a sváb nagypapára gondolni, aki a svábok kitelepítése után szökött haza Németországból, majd visszavonult tanárként elkezdett borokkal foglalkozni. Vagy a fiatal srác, aki a vámtiszti pályát hagyta hátra azért, hogy kávézót nyisson. Vagy a pilisvörösvári Bayern-rajongó, akinek az apja majd’ 30 évvel ezelőtt a saját kezével épített fel egy gyönyörű sörözőt és ma már a fiú viszi tovább az örökséget. Vagy a Németországból hazatért fiatal lány, aki először kezdett el adalékmentes bajor kenyereket sütni itthon és évtizedek alatt sokmilliárdos, országos hírű bizniszt épített fel. A két régi barátnő, akik dacolva minden nehézséggel egy csúcsminőségű éttermet akarnak létrehozni vidéken. A három fiatal srác, akik hajnalig főzték a söröket a saját örömükre, majd gerilla sörfőzők lettek. Tudtam, hogy ezek mind-mind fantasztikus sztorik.”

Az egy hónapon keresztül zajlott egyéni és csoportos sajtóutak során az újságírók ízelítőt kaphattak a projektben közreműködő helyek kínálatából, valamint a települések hangulatából. Az utak eredményeként születtek a pilisi svábokat, illetve a pilisi gasztronómiai helyeket és értékeket bemutató rádióriportok, többoldalas online és print beszámolók különböző gazdasági, lifestyle és gasztro médiumokban az elmúlt hetekben. A megjelenéseket követően többeket szabályosan “lerohantak”, volt, ahol soha korábban nem tapasztalt forgalmat jegyeztek. “Mivel heten vettek részt az együttműködésben, így előre sejthető volt, hogy nem feltétlenül mindenki egyformán tud majd profitálni belőle. Ám úgy gondolom, hogy mivel mindannyian megjelentek olyan országos médiumokban, ahol korábban nem igazán lett volna rá lehetőségük, így összességében talán pozitív irányba billen a mérleg” – mondja Hankó Viktor, aki szerint fontos megjegyezni azt is, hogy a sajtómegjelenéseket aztán mindenki a maga közösségi felületén továbbosztotta és hirdette, így tulajdonképpen egymást is erősítették a résztvevők.

“Igazából ezzel a projekttel nem a csillagokat akartam lehozni az égről, hanem egyszerűen csak szerettem volna adni illetve visszaadni valamit a Pilisnek, amit nagyon megkedveltem” – magyarázza a szakember hozzátéve azt is, hogy ez egyúttal egy jó lehetőséget is jelentett számára a helybeli ismeretségei bővítésére. “Jó volt visszahallani azt is, hogy sok helyiben csak most tudatosult az, hogy milyen kiváló helyek vannak tőlük mindössze néhány utcányira. Sokan a cikkek hatására keresték fel az egyébként már ismert éttermet, vagy kávézót. Büszkék voltak arra, hogy kiemelt figyelmet kapott a lakókörnyezetük.” A tervei között szerepel, hogy “nem engedi el a Pilis” kezét, azaz további kommunikációs projekteken is gondolkodik, esetleg a környező nagyobb, nemzetközi vállalatok bevonásával, ám “az – ahogy mondani szokás – egyelőre még a jövő zenéje”.