- Hirdetés -

Szabadúszó PR-essel kampányoltak a pilisi gasztrohelyek

|

- Hirdetés -

Hét pilisi hely fogott össze egy szabadúszó PR-es, Hankó Viktor kezdeményezésére azért, hogy együtt népszerűsítsék a Pilist és – természetesen – magukat is, így megragadva a járvány miatt itthon ragadt utazni vágyók figyelmét. Kávézó, sörfőzde, étterem, borász és pékség is található azok között, akik a nyilvánosság elé lépve igyekeztek hangsúlyozni Pilisszentiván, Pilisvörösvár és Pilisborosjenő természeti- és gasztroértékeit. Az alapvetően PR-fókuszú kampányt közösségi média eszközökkel támogatták meg az elmúlt időszakban.

“A pilisvörösvári Mozaik Specialty Kávézó tulajdonosa, Iflinger Zsolt kérdezte meg tőlem egy hétköznapi kávézgatás alkalmával, hogyan lehetne azt elérni, hogy nagyobb médiumok is foglalkozzanak a kávézójával” – idézi fel Hankó Viktor, miből szökkent szárba a pilisi PR-projekt. Bár Zsolt kávézója egyértelműen elférne a nagy gasztromagazinok oldalain, azt nem volt nehéz belátni, hogy az újságírók nem fognak megrohanni egy olyan helyet, ami 20 kilométerre van Budapesttől és amúgy a fővárosban szinte minden sarokra jut 1-2 hasonló. “Ugyanakkor átfutott a fejemen az is, hogy budapestiként én is szinte pillanatok alatt beleszerettem ebbe a vidékbe. Nehéz egyszerűen és pontosan megfogalmazni, hogy mi adja Pilisszentiván, Pilisvörösvár és Pilisborosjenő együttes báját. Az biztos, hogy a svábokra jellemző rendezett, tiszta környezet, az elképesztő természeti szépségek és az itt élők együtt olyan elvarázsolt hangulatot alakítanak ki, ami mindenképpen említésre érdemes” – magyarázza a szakember, aki egyébként a menyasszonya révén ismerkedett meg a környékkel. A cél azonban nem csupán a Pilis népszerűsítése volt, hanem felhívni a figyelmet arra is, hogy van itt más is a hegyeken és a kiváló túraútvonalakon kívül. Vagyis változatosabb illetve hosszabb időtöltésként is lehet gondolni a Pilisre – ami ráadásul nagyon közel van Budapesthez.

A nyár végén született ötletet aztán hamarosan tervezés követte. Rövid időn belül kiderült, hogy a Mozaikon kívül bőven akadnak még olyan helyek az említett, egymáshoz közel fekvő települések háromszögében, amelyek a szűkebb környezetükön is túlmutató, magas minőséget képviselnek. Együtt pedig egy igazán színes, értékes élményt jelenthetnek azoknak, akik – akár csak rövid időre is – kiszakadnának a fővárosból. A felkeresett gasztroékszerek mindegyike azonnal rábólintott a projektre, így hamar összeállt a hetes csapat. A Mozaik Specialty Kávézón kívül a leginkább alpesi hüttére emlékeztető, bajor stílusú házi söreiről ismert Rotburger Sörfőzde, az isteni kovászos kenyereikkel hódító Mandelbrot, az újhullámos kézműves sörökben utazó Hajnali Sörfőzők, a kiváló minőségű, messze az egyik legjobb konyhával rendelkező Stube étterem, az adalékmentes péktermékeikkel korukat messze megelőző JÓkenyér valamint a nyers pezsgőket, vagyis pet-natokat és izgalmas, abszolút natúr borokat készítő nagyapa-unoka páros, vagyis a Jani Papa Pincéje talált egymásra a pilisi összefogás első hullámában.

“Tudtam, hogy rengeteg sztori van, talán túl sok is, ami nem hétköznapi és izgalmas. Bár éppen ezért voltam biztos a projekt sikerében is. Elég csak a sváb nagypapára gondolni, aki a svábok kitelepítése után szökött haza Németországból, majd visszavonult tanárként elkezdett borokkal foglalkozni. Vagy a fiatal srác, aki a vámtiszti pályát hagyta hátra azért, hogy kávézót nyisson. Vagy a pilisvörösvári Bayern-rajongó, akinek az apja majd’ 30 évvel ezelőtt a saját kezével épített fel egy gyönyörű sörözőt és ma már a fiú viszi tovább az örökséget. Vagy a Németországból hazatért fiatal lány, aki először kezdett el adalékmentes bajor kenyereket sütni itthon és évtizedek alatt sokmilliárdos, országos hírű bizniszt épített fel. A két régi barátnő, akik dacolva minden nehézséggel egy csúcsminőségű éttermet akarnak létrehozni vidéken. A három fiatal srác, akik hajnalig főzték a söröket a saját örömükre, majd gerilla sörfőzők lettek. Tudtam, hogy ezek mind-mind fantasztikus sztorik.”

Az egy hónapon keresztül zajlott egyéni és csoportos sajtóutak során az újságírók ízelítőt kaphattak a projektben közreműködő helyek kínálatából, valamint a települések hangulatából. Az utak eredményeként születtek a pilisi svábokat, illetve a pilisi gasztronómiai helyeket és értékeket bemutató rádióriportok, többoldalas online és print beszámolók különböző gazdasági, lifestyle és gasztro médiumokban az elmúlt hetekben. A megjelenéseket követően többeket szabályosan “lerohantak”, volt, ahol soha korábban nem tapasztalt forgalmat jegyeztek. “Mivel heten vettek részt az együttműködésben, így előre sejthető volt, hogy nem feltétlenül mindenki egyformán tud majd profitálni belőle. Ám úgy gondolom, hogy mivel mindannyian megjelentek olyan országos médiumokban, ahol korábban nem igazán lett volna rá lehetőségük, így összességében talán pozitív irányba billen a mérleg” – mondja Hankó Viktor, aki szerint fontos megjegyezni azt is, hogy a sajtómegjelenéseket aztán mindenki a maga közösségi felületén továbbosztotta és hirdette, így tulajdonképpen egymást is erősítették a résztvevők.

“Igazából ezzel a projekttel nem a csillagokat akartam lehozni az égről, hanem egyszerűen csak szerettem volna adni illetve visszaadni valamit a Pilisnek, amit nagyon megkedveltem” – magyarázza a szakember hozzátéve azt is, hogy ez egyúttal egy jó lehetőséget is jelentett számára a helybeli ismeretségei bővítésére. “Jó volt visszahallani azt is, hogy sok helyiben csak most tudatosult az, hogy milyen kiváló helyek vannak tőlük mindössze néhány utcányira. Sokan a cikkek hatására keresték fel az egyébként már ismert éttermet, vagy kávézót. Büszkék voltak arra, hogy kiemelt figyelmet kapott a lakókörnyezetük.” A tervei között szerepel, hogy “nem engedi el a Pilis” kezét, azaz további kommunikációs projekteken is gondolkodik, esetleg a környező nagyobb, nemzetközi vállalatok bevonásával, ám “az – ahogy mondani szokás – egyelőre még a jövő zenéje”.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA