Az OMD-nél évek óta a folyamatos, digitális szakmai fejlődés biztosítása áll a középpontban, annak érdekében, hogy hosszú távon is biztosítsák az ügyfeleik számára az adatalapú, innovatív és hatékony megoldásokat. Ennek a fejlesztésnek egy újabb példája, hogy Kovács Gergőnek lehetősége nyílt egy hónapot az OMD New York-i központjában eltölteni.
Gergő célja a szakmai látókörének bővítése, új digitális technológiák és platformok megismerése és az integrált digitális kampánytervezés kinti gyakorlatának elsajátítása volt. A minél átfogóbb kép érdekében Gergő 2-2 hetet töltött két különböző csapatban: az egyik legnagyobb egészségügyi biztosító és egy nemzetközi autóipari vállalat ügyfélcsoportjaival volt lehetősége együtt dolgozni.
Gergő elmondta, hogy a budapesti és a New York-i iroda alapvetően sokban hasonlít, érezhető a napi munkában is, hogy ugyanahhoz a globális ügynökséghez tartoznak. A legnagyobb különbségek az amerikai piac méretéből és fejlettségéből adódnak. Az ott dolgozó kollégák nagyobb mértékben specializálódnak egy területre, illetve adott esetben egy kifejezett hirdetési platformra. Emellett a hirdetési lehetőségek tárháza is sokkal bővebb az amerikai piacon: az itthon kevés aktív felhasználóval rendelkező közösségi oldalak (pl. Twitter, Snapchat) az amerikai digitális hirdetési piac fontos szereplői. Folyamatosan fejlődnek a digitális videó és audió csatornák is és egyre fontosabb szerepet töltenek be a médiamixben. Ezek leginkább on demand, célozható csatornák, amik a hagyományos TV és rádió szerepét töltik be a fiatal generációnál. A Connected TV és audio streaming hirdetéseket szinte kizárólag programmatic rendszereken keresztül vásárolják, ahogy a digitális display és videó hirdetések is ezeken a platformokon keresztül jutnak el a felhasználókhoz (a socialt kivéve). Az említett programmatic rendszerek között is óriási verseny van a piacon, és a legtöbb ügynökség többet használ párhuzamosan. Ennek oka, hogy mindegyik platform más előnyöket nyújt és más adatokat használ.
A négy hetes időszak alatt Gergőnek lehetősége volt aktívan részt venni a napi munkában, emellett a különböző területek specialistái részletesen bemutatták szakterületüket. Ezek során szó volt a kereső és közösségi média kampányok felépítéséről, optimalizálásáról és a legfrissebb újdonságok tesztjéről; a különböző programmatic platformokról, azok előnyeiről és a használt best practice-ekről; az integrált digitális tervezésről és az ezekhez használt eszközökről; valamint a helyi riportálási rendszer felépítéséről és napi használatáról.
„A New York-i tapasztalat tovább erősítette a meggyőződésemet, hogy a piac a digitális hirdetések felé halad. Bár a TV költés még mindig magas, 2019-ben már a digitális hirdetések büdzséje meghaladja az Egyesült Államokban. Ennek legfőbb oka az online videós hirdetések arányának növekedése, aminek hatására a klasszikus TV szolgáltatók is egyre nagyobb hansúly fektetnek a digitális, programmatic rendszereken keresztül elérhető videós hirdetésekre. Az amerikai OMD-nél már egy kategóriába tartozik minden videós hirdetés, legyen az lineáris TV megjelenés vagy online video.”