- Hirdetés -

Szárnyal a tévézés a járvány alatt

|

Tavaly februárban fordult meg a televíziónézésre fordított idő csökkenő trendje. Azóta minden hónapban többet tévéztek az emberek, mint egy évvel korábban. A Marketing&Media magazin összeállításában megnéztük, hogy mennyire tartott ki az idén ez a tendencia és milyen demográfiai csoportoknál ugrott meg leginkább a tévékészülékek előtt töltött idő.

Elkezdett növekedni a kereskedelmi televíziók esti hírműsorainak a nézettsége – tavaly februárban ez volt a koronavírus-járvány első jele a televíziós piacon. Nagyjából 2020 februárjának második hetétől pedig egyértelműen emelkedésnek indult a tévénézési idő is, majd az első lezárás idején régen látott magasságba ugrott a televíziós médiafogyasztás. A csatornák számára a tavalyi év a reklámbevételek csökkenése és a tavaszi gyártási nehézségek miatt több bánatot, mint örömet okozott, az azonban tény, hogy az elérésüknek nagyon jót tett a járványhelyzet. A korábbi években ugyanis egy kismértékű, de állandó visszaesést mutatott a tévénézési idő.

Havi szinten ez azt jelentette, hogy 2020 januárjában még egy kicsi csökkenés volt a tévénézésre fordított időben, ezt követően viszont minden egyes hónapban lényegesen magasabb volt ez az idő az előző év azonos hónapjánál. Ami érdekes, hogy ez a növekedés kitartott a nyári hónapokban is, leginkább szeptemberben volt hasonló a tévézési idő a korábbi évhez viszonyítva. 2020 utolsó három hónapja pedig újabb hatalmas ugrást hozott ennél a mutatónál.

A december egészen kiemelkedő adatokat produkált. Eleve a december vagy a január hozza minden évben a legmagasabb tévézési időt, tavaly pedig erre rátett egy lapáttal, hogy kevesebben utaztak az ünnepi időszakban, illetve szilveszterkor is érvényben volt a kijárási korlátozás. Így a decemberi tévénézési idő a 18–49 évesek körében napi átlagban 274,9 percet tett ki teljes napon. Ez 34 perces növekedést jelent 2019 decemberéhez viszonyítva. A főműsoridős tévézési idő 98,5 perc volt, ami megint csak nagyon magas értéknek számít és 13,6 perccel magasabb a korábbi évi adatnál. Összességében éves szinten, a 18–49 éveseknél és teljes napon 9,5 százalékkal emelkedett a tévénézésre fordított idő 2020-ban. Ugyanez csak az esti főműsoridőt nézve 7,4 százalékos növekedést mutatott.

A budapestiek jobban rákaptak a tévére

Az idei év első két hónapjában nem tört meg ez a növekvő trend. A 18–49 éveseknél maradva teljes napon és főműsoridőben is 7,9 százalékkal magasabb tévézési időt mértek, mint 2020 januárjában. Februárban ez teljes napon 2,9, főműsoridőben 4,9 százalékos bővülést jelentett. Azaz 2021 elején már valamivel csökkent a növekedés üteme. Ezt a heti adatok is mutatják, így például az idei nyolcadik héten, teljes napon már egy enyhe mérséklődést is lehetett látni. Viszont itt már befigyel, hogy a 2020-as bázisév hasonló heteiben kezdett vágtató módba kapcsolni a tévénézési idő.

Lakóhely szerint a budapestiek tévénézési ideje 13 százalékkal nőtt 2020-ban, miközben a többi településtípusnál ez a bővülés három-öt százalék körül mozgott. A magas vásárlóerejűek körében szintén nagyobb arányban emelkedett a tévénézési idő, mint a többi csoportnál. Érdekes módon az iskolai végzettség terén már nem látszanak ilyen eltérések. Némileg jobban nőtt – hét százalékkal – az átlagnál kicsit kevesebbet tévéző egyetemi végzettségűeknél a képernyő előtt töltött idő. Azonban a közép- és alapfokú végzettségű nézők esetén is öt-hat százalékos bővülést mutat a statisztika.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben kiemelten foglalkozunk a televíziós piaccal, további elemzések és meghatározó tévés szakemberekkel készült interjúk is találhatók a lapban.

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / RTL Magyarország

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...