- Hirdetés -

Szerencsejáték vagy vásárlás? Így működik az Allyos

|

Már 49 országban van jelen az új, egyre népszerűbb közösségi platform, mely sosem látott módon forradalmasítja vásárlási lehetőségeinket. A segítségével élménnyé válik a bevásárlás az online térben is, ráadásul olyan termékek is elérhetővé váltak, amelyekről eddig csak álmodtunk. Ebbe a trendbe szállnak most be influencerek, akik eddig csak a közösségi oldalaikon népszerűsítették a luxustermékeket, nem kis felháborodást okozva ezzel jó néhány követőjüknek. Az Allyos, a közösségi platformok új generációja, ahová ingyen regisztrálhatunk profilt - akárcsak a Facebookon vagy a TikTokon - és tetszőleges árakon vásárolhatunk.

A közösségi finanszírozás eddig sem volt ismeretlen – mint például a Kickstarter, Patreon, GoFundMe -, ennek alapjaira épült az úgynevezett közösségi vásárlás. A közösségi vásárlás az Allyos – SocialStore védjegye és technológiai újítása, így a világon az első ilyen típusú közösségi platform. Annyiban különbözik az ismert közösségi finanszírozástól, hogy a platformon értékesítő világmárkák prémium termékeinek közös megvételében kizárólag levásárolható kedvezménnyel lehet részt venni. Jó hír, hogy ez a valóságban egy mobil app formájában működik, magyar nyelven is elérhető, és az egész végtelenül egyszerű és azonnal megszerethető formát öltött.

Eltűnnek a reklámok és termékpromóciók a népszerű közösségi felületekről

A világ nagy országaiban, így például Kínában és Amerikában már hihetetlenül nagy népszerűségnek örvendenek az influencerek profiljaival indított live értékesítések. Tehetségesebb hírességek így percek alatt segítenek eladni akár több ezer darabot a megbízójuk termékéből a követőiknek. A probléma ezzel az, hogy hiába nézi meg akár 1 millió követő a promóciót, csupán töredékének elérhető a termék az egyre dráguló árak miatt. Ráadásul elárasztják reklámmal a közösségi felületeket a populáris tartalomgyártók, ami legtöbbször negatív érzést kelt a követőkben, valamint teljesen rossz irányba tereli a közösségi médiát. Ennek az iránynak a visszafordítására több országban is elkezdték betiltani a reklámokat és promóciós tartalmakat, sokszor akár törlik is az influencer profilját. Legutóbb India és Nepál, most pedig Indonézia is betiltotta a TikTok összes ilyen jellegű tartalmát.

Ezt a problémát hivatott megoldani az új közösségi platform, az Allyos. A termékpromóció és értékesítés itt ugyanis nem zavaró tényező, hanem az egész platform alapja. Az eddig leginkább csak mutatóba kitett luxustermékek itt bárki számára elérhetővé válnak, ebben pedig az influencer egy segítő csapattárs, aki izgalmas, új közösségi mozgalmat alakít az online vásárlásban. Az itt összegyűlt vásárlók drága luxustermékeket vehetnek meg közösen, melyek árát együtt, alacsony részvételi összegek bedobásával gyűjtik össze. Egyikük véletlen kiválasztás útján pedig meg is kapja a közösen finanszírozott árucikket. Így vehet bárki akár 3600 forintért több százezres vagy akár több tízmilliós terméket vagy szolgáltatást. A többi résztvevő levásárolható kedvezményként használhatja fel a részvételi összegét. A közös vásárlásokban a legalacsonyabb kötelező részvételi összeg 360 forint, ennyivel már bárki esélyt kap életszínvonala megváltoztatására kockázatmentesen.

„Nagyon sok influencer szembesül azzal nap, mint nap, hogy bár teljesíti a partnerei felé a reklámozási kötelezettségeit, de – főként a luxustermékek esetében – a követők nagy részének elégedetlenségét is kivívja, hiszen ezeket a termékeket a legtöbben nem engedhetik meg maguknak. A cégek eladásait sem lendíti meg túlságosan ez a fajta hirdetés, csupán a márkaismertséget erősíti. Ez a kettő azonban a közösségi vásárlásnak köszönhetően most összeért. A követők kedvencükkel együtt csapatban vásárolhatnak, és immár hozzájuthatnak azokhoz a termékekhez is, amelyekről eddig csak álmodtak. Mindehhez pedig egy olyan közösségi élmény is társul, ami nem csak abban merül ki, hogy interaktívan együtt vesznek meg egy-egy terméket és aztán valaki tetszőleges áron hozzájut, hanem a mindennapokat is megváltoztatja, mert ezeket a termékeket az offline térben a szeretteinkkel élvezhetjük” - fejtette ki Joe Bitter, az Allyos egyik alapítója.

Milliókat osztanak szét a kezdéshez az új közösségi platformon

Az Allyos követhető influencer profilokkal bővül. Ennek regisztrációja megnyílt a hivatalos weboldalon, erre pedig már most hatalmas az érdeklődés a legnagyobb tartalomgyártók körében. Tíz termékkategóriában lesznek követhető profilok az applikációban, az elektronikai cikkektől a szépségápolási- és divattermékeken át, az utazás, ingatlanok, fitnesz, zene témájában, de még a legújabb járműveket, luxusautókat elemző vagy promotáló influencerek is megjelennek. A legnagyobb ügynökségekkel és nevekkel is tárgyal jelenleg a cég, Tóth Anditól a Totalcarig.

„Korábban is volt több influencerrel közös promóciós együttműködése a platformnak, bár akkor még csak vizsgáltuk a legjobb együttműködés körülményeit. Nagyon sok sikeres közösségi vásárlás született olyan influencerek közreműködésével, mint például Zsozéatya, Tech2, Rekál vagy Farkas Timii, és az együtt összedobott termékek személyes átadását imádták a felhasználók” – fejtette ki Joe, aki hozzátette, hogy ez az újítás olyannyira sikeresnek tűnik, hogy a platformon influencer-profilt regisztrálók tízezer követővel átlagosan havi 7,2 millió forintot kereshetnek.

A robbanásszerű hazai népszerűsítésben az influencereket nagyban segíti az a funkció, mellyel meghívhatják már meglévő követőiket az első közös vásárlásukra. Ez azt jelenti, hogy egy tízezer Instagram-követővel rendelkező influencer mintegy 3,5 millió forintot oszthat szét, ezzel építve új Allyos profiljának csapatát. Az Allyos egyre növekvő vásárlói táborában pedig akad szép számmal olyan sikertörténet, amely a közösségi vásárlás piaci újításának köszönhető.

„Nagyon sok olyan felhasználónk van, aki néhány dollár ráfordításával tudott hozzájutni különböző termékekhez. Mivel egyidejű, interaktív-live piactérről beszélünk, a platformon zajló eladások és vásárlások pénzneme egységesen az amerikai dollár. Közel 1000 közösségi vásárlásban vett termék talált már gazdára. Ebben a 360 forintért vásárolt CinemaCity páros mozijegyektől és Gucci parfümön át a 3600 forintért megvásárolt Sony Playstation 5-ig vagy a 12.300 forintért elvitt iPhone 14 Pro-ig sok minden megtalálható. Akad olyan felhasználó, aki az elmúlt két évben 1,3 millió forint elköltésével 3,4 millió értékben vihetett haza termékeket” - sorolta az Allyos alapítója.

Fotó: Allyos

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...