- Hirdetés -

Sztárokkal tért vissza a reklámfesztivál Cannes-ba

|

Két év COVID miatti szünet után hatalmas felhajtással tért vissza a világ legnagyobb reklámfesztiválja a francia riviérára. A legnagyobb reklám- és médiaügynökségek mellett a zeneipar sztárjai is érkeztek az eseményre, Volodimir Zelenszkij ukrán elnök pedig videóüzenetet küldött. Magyarországról 40-50 fős csapat érkezett Cannes-ba, köztük meghatározó ügynökségi vezetők, illetve nagy cégek marketingvezetői. A reklámipar kritikával is szembesült, a Greenpeace ellentüntetésén a környezetvédők arra hívják fel a figyelmet, hogy a fosszilis energiacégeket támogató reklámügynökségek tulajdonképpen a klímaváltozást támogatják. A mai nap pedig egy hollywoodi sztárral indult, Ryan Reynolds is megjelent a fesztiválon.

Világsztárokkal tért vissza a Cannes Lions reklámfesztivál, többek között Dua Lipa, Post Melone, Kendrick Lamar is szerepel a fellépők között, és ahogyan azt 2020 előtt megszokhattuk, ezúttal is rengeteg celeb látogatott ki az eseményre. A szervezetők a zeneipar legnagyobb sztárjaira, mint brandépítőkre tekintenek és várják őket minden évben, nincs ez másképp idén sem. Egymás mellett sorakoznak a világ legnagyobb ügynökségeinek, médiacégeinek tengerparti pavilonjai, ahol délelőtt szakmai programok sokaságával árják az érdeklődőket, este pedig sok helyütt koncertekkel, sztárokkal.

 

Szakmai programok a pavilonokban

A mai nap az egyik legfelkapottabb hollywoodi sztárral, Ryan Reynolds-szal indult Cannes-ban, aki a reklámokról, a fiatal generációról és a digitális platformokról is beszélt. A Lumiere teremben több százan voltak kíváncsi a vele folytatott beszélgetésre, a kedvéért még azok is felkeltek, akik sokáig tárgyaltak előző este a promenád teraszain.

 

Az mmonline.hu helyszíni tudósítójának beszámolója szerint a reklámipar képviselői mellett számos nagy technológiai és médiacég is jelen van, többek között a Meta, a Google, a Spotify, a Pinterest, de az RTL Group, a BBC és a Warner Bros. Discovery is megjelent az eseményen.

 

A nagy dealek a nagy yachtokon születnek

 

A fesztivál több tízezer résztvevőt vonz és nagyon komoly a verseny az elismerésekért is, 9 nagyobb témában, 28 szakterületen díjazzák a pályázókat. Természetesen vannak magyar versenyzők is, ha sikeresen szerepelnek majd, arról beszámolunk későbbi tudósításunkban. Rendkívül nehéz bármilyen oroszlánt elnyerni, de az elmúlt években ezüst és bronz oroszlánokat is besöpörtek magyar pályázók. A legsikeresebb magyar szereplő Cannes Lions megmérettetésen a tavaly elhunyt Sas István volt.

A zenei sztárok mellett feltűnt a rendezvényen Garry Kasparov sakkozó, NBA sztárokkal is találkozhattak az eseményre ellátogatók, illetve Volodimir Zelenszkij ukrán elnök videóüzenetben szólt a résztvevőkhöz.

A cannes-i reklámfesztivál elődjét első alkalommal még 1954-ben rendezték meg és akkor még más volt a helyszín is, Velencében tartották, később került csak át a mostani helyre. Az utóbbi években többször is felmerült, hogy megreformálják az eseményt úgy, hogy akár több helyszínen is rendezzenek hasonló versenyt, a világ különböző részein, például Amerikában és Ázsiában. Sokak szerint ugyanis kinőtte Cannes városát a rendezvény, olyan sok látogató érkezik ilyenkor ide. Az idei nyüzsgés alapján úgy tűnik, a reklámpiac kiheverte a COVID-ot, és az is látszik, hogy a korábbi évekhez hasonlóan egyre jobban előtérbe kerülnek a fenntarthatósággal, környezetvédelemmel, diverzitással kapcsolatos témák.

 

A cannes-i reklámfesztiválra mintegy 40-50 fős magyar delegáció utazott ki, akik a hazai kommunikációs és reklámipart képviselik. Köztük nagy márkák, mint a Telekom, a Vodafone és a Yettel marketingvezetői, illetve ügynökségek – például a Wavemaker és az ACG – vezetői. Az eseményen forgat az RTL Klub magazinműsorának, a BrandManiának a stábja is, a cannes-i történésekről szóló adás várhatóan a produkció következő évadában, idén ősszel kerül majd képernyőre.

Kritika is érte a reklámipar szereplőit a környezetvédők részéről, a Greenpeace arra hívta fel a figyelmet az eseményen, hogy az ágazatnak óriási felelőssége van a klímaváltozás kapcsán, ha fosszilis energiahordozókkal foglalkozó energiacégekkel dolgozik. A szervezet ezért arra buzdítja a reklámügynökségeket, hogy ne dolgozzanak együtt ezekkel a vállalatokkal, határolódjanak el tőlük.

 

Akcióban a környezetvédők.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...