- Hirdetés -

Szüleiktől tanulnának a biztonságos netezésről a diákok

|

Mémek, rappelő versek, kézzel rajzolt alkotások, képregények és tantörténetek, 550 közönségszavazat és megannyi tanulság a biztonságos netezés kapcsán – ez a vírusvédelemről ismert ESET márka diákok számára meghirdetett kreatív pályázatának mérlege. A figyelemfelkeltő kampányhoz kapcsolódó felmérésből az is kiderült, hogy a pályázaton résztvevő diákok jelentős része több, mint 2 órát netezik naponta, elfogadja a szülői kontrollt az internetezés kapcsán, és nem a barátaitól, hanem inkább iskolai óra keretében, illetve szüleitől tanulna a kiberbiztonságról.

A világhálón számtalan lehetőség várja a diákokat, ám nem mindenki van tisztában az ezzel járó veszélyekkel, ezért Európa egyik vezető kiberbiztonsági vállalata, az ESET idén októberben figyelemfelkeltő kreatív pályázatot hirdetett a 6-20 éves korosztály számára Netezz biztonságban! címmel. A szervezők és a felkért hattagú szakmai zsűri – köztük Magyarósi Csaba, vlogger, Spuriga Dóra, a PöttyösLabda közösség alapítója, Digital Pedro digitális transzformáció szakértő, valamint Danny Blue, előadóművész, mentalista - örömére szép számmal érkeztek érvényes pályaművek a felhívásra. A kreatív pályázattal nem csak az aktívan netező 13-20 éves korosztályt, hanem az internet világát még csak kóstolgató 6-12 éves korosztályt is sikerült megszólítani, és bevonni a biztonságos internetezésről szóló gondolkodásba.

„Formailag és tartalmilag egyaránt felülmúlta a várakozásaimat a pályázatok sokszínűsége, izgalmas feladat volt értékelni a beérkezett alkotásokat. Örömmel láttam, hogy a legtöbb pályázó elismeri és el is fogadja a szülői kontroll szükségességét, annál is inkább, mert az alkotásokban érzékletesen megjelennek azok a rossz tapasztalatok, amelyeket a gyermekek maguk éltek át, vagy az ismeretségi körükben tapasztaltak” – mondta el Gerhardt Fanni, az ESET termékeket forgalmazó Sicontact Kft. marketing managere.

„Összességében jelentős számú pályázatot kaptunk, ami számomra azt is jelzi, hogy az internetes biztonság még a legfiatalabb generációnál is olyan beszédtéma, amiről van véleményük, tapasztalatuk és ezt fontosnak tartják megosztani” – tette hozzá Csizmazia-Darab István, a Sicontact Kft. IT biztonsági szakértője.

 

Az ESET a kreatív pályázathoz kapcsolódóan internetezési szokásaikról is kérdezte a diákokat. A felmérésből kiderült, hogy a pályázaton résztvevők jelentős része akár napi 2 órát is netezéssel tölt, különösen igaz ez a 11 év feletti korosztályra. Azonban szinte minden második diák (43%) szülői kontroll nélkül szörfözik a világhálón, hiszen senki sem korlátozza, hogy mennyi ideig netezhet, és milyen oldalakat látogathat meg. A legtöbben okostelefonon (36%) és számítógépen, illetve laptopon (31%) neteznek, és elsősorban a barátokkal, ismerősökkel való kapcsolattartásra (37%), illetve játékra (29%) használják az internetet. A pályaművekben gyakran feltűnt a vigyázó, segítő felnőtt, illetve szülő alakja, és ezt a képet megerősítik a kapcsolódó felmérés adatai is, hiszen a válaszadók többsége nem a barátaitól, hanem iskolai óra keretein belül (38%), illetve a szüleivel való beszélgetés során (30%) tanulna többet a kiberbiztonságról. Tanulságos az is, hogy a diákok hogyan védekeznek a netes veszélyek ellen: a válaszadók negyede nem kattint ismeretlen linkre, ötöde a vírusirtó szoftverekben bízik, és sokan figyelnek arra is, hogy kivel osztják meg a képeiket, illetve az adataikat.

 

A gondtalan netezéshez elengedhetetlen a megfelelő kiberbiztonsági szoftver, azonban a vírusirtás mellett a tájékozottság, elővigyázatosság a gyerekek, illetve fiatalok esetében is fontos. A kreatív pályázat eredményei megerősítették a szervezőket abban, hogy az IT biztonsági termékekre, illetve az edukációs munkára továbbra is nagy szükség van, és a diákok az érintett cégek, szülők, pedagógusok, pszichológusok, kortárs fiatalok és véleményvezérek összefogásának köszönhetően lehetnek tudatosabbak az IT-biztonság terén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...