A Rakuten Viber bemutatta az alkalmazás legújabb funkcióit, amelyekkel még hatékonyabb és megbízhatóbb lehet a magyar vállalkozások és fogyasztók közötti kommunikáció, és interakció.
Egy budapesti rendezvényen a Rakuten Viber megvizsgálta, hogy a bizalom hogyan befolyásolja a vállalkozások hírnevét és bevételeit. Ez különösen fontos a sokszínű magyarországi üzleti közösség számára, ahol a kommunikáció szabályai úgy változnak, hogy a felhasználók egyre kevesebb mobilalkalmazásra hagyatkoznak, ugyanakkor személyre szabott ajánlatokat várnak el, miközben a magánéletük védelmét is fontosnak tartják.
Még több lehetőség a vállalkozások számára
Ehhez a változó környezethez alkalmazkodva a Rakuten Viber egy olyan szuperapplikáció, amely megfelel a magyar fogyasztók elvárásainak, moderált nyilvános csatornákkal, egyénileg ellenőrzött hivatalos üzleti fiókokkal, valamint magas szintű titkosítással, a nemzetközi és helyi adatvédelmi törvényeknek megfelelő, tanúsított folyamatokkal.
A vállalat lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy biztonságosan és hatékonyan érjék el ügyfeleiket a Viber for Business dedikált megoldásain keresztül, amelyek egyre nagyobb érdeklődésre tartanak számot a magyar márkák körében. Egy év alatt a Viber hirdetések átlagos havi megjelenései 15 százalékkal emelkedtek, ahogy a márkák növelik láthatóságukat és új felhasználókat vonzanak. A személyes kommunikáció kiépítésére használt üzleti üzenetek száma 19 százalékkal nőtt. Ezeken belül a promóciós értesítések, például a különleges ajánlatok 27 százalékkal nőttek, az értékesítés támogatásra használt társalgási üzenetek száma pedig 88 százalékkal emelkedett. A tranzakciós üzenetek, így többek közt a rendelés visszaigazolására vonatkozó, illetve egyéb fontos információk, például a számlaegyenlegek 47 százalékkal nőttek, ami a márkák iránti megnövekedett bizalmat tükrözi.
Az alkalmazás bővíti a vállalkozásoknak kialakított csomagját, segítve őket a márkaismertség, valamint az ügyfelek elkötelezettségének és bizalmának további növelésében. A frissítések között szerepel az egyszerűbb konverziókat biztosító click-to-message megoldás, és a márkázott Viber Gems - a felhasználói csevegésekben szereplő kulcsszavakra válaszul megjelenő animációk, amelyeket a magyarországi vállalkozások mostantól különleges alkalmakra márkázhatnak.
A Rakuten Viber az ügyfelekkel való személyes kommunikációra szolgáló Secure Rich Business Messaging megoldásokat is elindította, amelyek magas szintű biztonságot nyújtanak a felhasználók és a tranzakciók ellenőrzéséhez. Emellett a Viber mostantól Magyarországon is kínál üzleti hívásokat, amelyek egy „alkalmazáson belüli üzleti call centerként” szolgálnak, így azt az ügyfelek bárhonnan, ingyenesen elérhetik. Ezt a funkciót azért fejlesztették, hogy kiszolgálja a fogyasztók 91 százalékát, akik előnyben részesítik azokat a márkákat, amelyek lehetőséget biztosítanak a közvetlen hívásra vagy üzenetküldésre.
Nyugalom a felhasználók és a márkák számára
Miközben ezek a funkciók lehetővé teszik a vállalkozások számára az ügyfélélmény optimalizálását, a bizalmat gyakran aláássák a személyazonossággal való visszaélések és a kibertámadások. Egy 2022-es kutatás alapján Magyarország a negyedik legnagyobb kiberbűnözési kockázattal rendelkező ország Közép- és Kelet-Európában. Mivel Magyarország a kibertudatosság tekintetében is elmarad a többi európai országtól, az ország vállalkozásai különösen kiszolgáltatottak a kiberbűnözésnek.
Támogatásuk érdekében a Rakuten Viber alapját a biztonság képezi. A Stiftung Warentest európai fogyasztóvédelmi szervezet által a biztonság szempontjából a három legjobb üzenetküldő és telefonáló alkalmazás közé sorolt Rakuten Viber a márka és a felhasználók közötti kommunikáció során titkosítást alkalmaz. Az alkalmazás végponttól végpontig tartó titkosítást kínál az alapvető privát és csoportos csevegésekhez, valamint a privát hívásokhoz is. A privát üzeneteket soha nem tárolják a Viber szerverein, a kapcsolatok pedig biztonságosak és kizárólag HTTPS-alapúak. Ezek a magas biztonsági előírások egyedülálló lehetőséget nyújtnak a magyar felhasználóknak és a márkáknak, hogy biztonságos térben kommunikáljanak egymással.
„Magyarország évek óta az egyik legfontosabb piacunk, és izgatottan várjuk, hogy bővíthessük kínálatunkat az országban” - mondta Noa Bar Shay, a Rakuten Viber értékesítésért és ügyfélkapcsolatokért felelős vezető igazgatója. „A vállalkozásokra nagy nyomás nehezedik, hogy hűséges ügyfélkört építsenek, tartsanak meg és növeljék is azt. A költségvetési megszorítások miatt egy könnyen használható és költséghatékony platform létfontosságú számukra, hogy biztonságosan kommunikálhassanak ügyfeleikkel. Mi olyan biztonságos és hatékony eszközökkel adunk nekik lendületet, amelyek segítségével növelhetik az ügyfélelégedettséget és az ügyfélmegtartást.”
Az új funkciók a Rakuten Viber magyarországi szuperapp-stratégiájának részét képezik, amelynek célja, hogy megbízható ökoszisztémát építsen ki minden méretű vállalkozás számára, a mikro-, kis- és középvállalkozásoktól a nemzetközi tevékenységet folytató nagyvállalatokig.