- Hirdetés -

Tarolt múlt héten az M4 Sport

|

Az éppen tévéző 18-49 éveseknek közel a fele követte figyelemmel a labdarúgó Európa-bajnokság magyar érdekeltségű meccseit. A focinak köszönhetően nagy fölénnyel nyerte a hetet az M4 Sport, csoportszinten pedig az MTVA.

Érdemes megnézni a múlt heti nézettségi adatokat, mert ritkán látni ilyet. Lehetett sejteni, hogy a labdarúgó Európa-bajnokságnak köszönhetően jó időszaka lesz az M4 Sportnak, de az eredmények – nyilván a magyar csapat szereplésének köszönhetően – talán még a várakozásokat is felülmúlták. Az elmúlt héten a 18-49 éveseknél és főműsoridőben ugyanis 21,8 százalékos közönségarányt ért el az M4 Sport. A múlt héten minden egyes estét megnyertek, olykor elképesztő eredménnyel: kedden például 31,4 százalékot tett ki az esti share-jük.

Ezzel párhuzamosan az RTL Klub 7,4 százalékos, a TV2 6,4 százalékos heti share-t produkált. A két nagy kereskedelmi csatorna azért láthatóan készült erre a helyzetre. A múlt hétre és erre a hétre egészen lightosra vették a műsorkínálatukat, érezhetően igyekeznek kibekkelni az Európa-bajnokság legfelkapottabb időszakát.

Sokat ezzel nem is kell várniuk, hiszen jó eséllyel – az RTL Klub és a TV2 szempontjából – a múlt hét jelentette a mélypontot, mert mostantól már ritkulnak a meccsnapok. Ezen a héten már nem lesznek mérkőzések csütörtökön és pénteken. Jövő héten pedig meccsmentes nap lesz a szerda, a csütörtök és a vasárnap. Nem véletlen, hogy mindkét nagy csatorna a nyár első felére szánt nagyobb dobásaival kikerülte ezt az időszakot, az RTL Klub majd csak jövő héten indítja a Mestercukrász című műsorát. A TV2 pedig várhatón valamikor július elejétől kezdődően tűzi műsorra a Doktor Balaton második évadát.

Az M4 Sport jó szereplése azt jelentette, hogy csoportszinten is nyerte a hetet az MTVA, a csatornáik összességében 24,9 százalékot produkáltak a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. A TV2 Csoport 18,5 százalékkal, az RTL Magyarország 16,3 százalékkal zárta az elmúlt hetet.

A három legnagyobb nemzetközi csatornaportfóliót érdekes módon csak kisebb mértékben cibálták meg a meccsek. A ViacomCBS 5,4 százalékos, az AMC 4,4 százalékos, a Sony csatornái 3,7 százalékos közönségarányt értek el.

24. hét / 23. hét / 22. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 7,4% / 15,2% / 15,1%
TV2 – 6,4% / 5,7% / 10,7%
M4 Sport – 21,8% / 9,4%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (24. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Barátok közt – 4,7% (5,2%)
Híradó – 10,7% (14,9%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 9,3% (14,1%)
A mi kis falunk – 12,7%
Apatigris – 6,4%

TV2
A bosszú csapdájában – 12,2% (14,9%)
Tények – 10,9% (16%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 8,7% (10,6%) – hétfőtől szombatig
A hegyi doktor – Újra rendel – 7% (6,9%)
Bezár a bazár – 4,9% (4,8%)

Nyilván a két magyar érintettségű meccs érte el múlt héten a legmagasabb nézőszámot. Legtöbben a keddi Magyarország – Portugália összecsapásra voltak kíváncsiak, ami a 18-49 évesek körében 475 ezer nézőt vonzott, szürreálisan magas 45,5 százalékos share mellett. A teljes lakosságnál a meccs nézőszáma 1,15 millió volt, a közönségaránya pedig 34,5 százalék.

A lenti táblázatokban csak az adott műsor legnézettebb adásai szerepelnek, így az ott nem látszik, hogy a második legnézettebb a múlt szombati Magyarország – Franciaország mérkőzés volt. A nézőszámuk alig maradt el a kedditől. A 18-49 éveseknél 465 ezer nézője volt, 49,1 százalékos share mellett, a teljes lakosságnál pedig 1,12 millió nézőt ültetett a képernyők elé 42,1 százalékos share kíséretében.

A harmadik legnézettebb meccs egyébként a szombati Portugália – Németország volt: a 18-49 éveseknél 326 ezer nézővel és 38,8 százalékos közönségaránnyal, a teljes lakosságnál 721 ezer nézővel és 28,1 százalékos share-rel.

A fenti nézőszámoknál azért említést érdemel, hogy a Nielsen a lakáson belüli tévénézést tudja mérni. A focimeccseknél igen jelentősnek számító közterületi, szórakozóhelyes nézőszámok a fentiekben nem szerepelnek.

Múlt héten jól teljesített a Forma-1 közvetítés is az M4 Sporton. A Francia Nagydíj a kereskedelmi célcsoportnál 176 ezres, a teljes lakosságnál 477 ezres nézettséggel futott.

Az RTL Klub műsorai közül A mi kis falunk hétfői ismétlése vonzotta a legtöbb nézőt a 18-49 éveseknél, ez 160 ezres nézettséget jelentett. A teljes lakosságnál pedig a hétfői RTL Híradó teljesített a legjobban, 622 ezres nézettséggel.

A TV2 legnézettebbje a 18-49 éveseknél a hétfő esti Tények volt, 120 ezer nézővel. A teljes lakosságnál szintén a hírműsor volt a TV2 listavezetője: 585 ezres nézettséggel.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop2021_24het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

hetitop2021_24hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...