Az éppen tévéző 18-49 éveseknek közel a fele követte figyelemmel a labdarúgó Európa-bajnokság magyar érdekeltségű meccseit. A focinak köszönhetően nagy fölénnyel nyerte a hetet az M4 Sport, csoportszinten pedig az MTVA.
Érdemes megnézni a múlt heti nézettségi adatokat, mert ritkán látni ilyet. Lehetett sejteni, hogy a labdarúgó Európa-bajnokságnak köszönhetően jó időszaka lesz az M4 Sportnak, de az eredmények – nyilván a magyar csapat szereplésének köszönhetően – talán még a várakozásokat is felülmúlták. Az elmúlt héten a 18-49 éveseknél és főműsoridőben ugyanis 21,8 százalékos közönségarányt ért el az M4 Sport. A múlt héten minden egyes estét megnyertek, olykor elképesztő eredménnyel: kedden például 31,4 százalékot tett ki az esti share-jük.
Ezzel párhuzamosan az RTL Klub 7,4 százalékos, a TV2 6,4 százalékos heti share-t produkált. A két nagy kereskedelmi csatorna azért láthatóan készült erre a helyzetre. A múlt hétre és erre a hétre egészen lightosra vették a műsorkínálatukat, érezhetően igyekeznek kibekkelni az Európa-bajnokság legfelkapottabb időszakát.
Sokat ezzel nem is kell várniuk, hiszen jó eséllyel – az RTL Klub és a TV2 szempontjából – a múlt hét jelentette a mélypontot, mert mostantól már ritkulnak a meccsnapok. Ezen a héten már nem lesznek mérkőzések csütörtökön és pénteken. Jövő héten pedig meccsmentes nap lesz a szerda, a csütörtök és a vasárnap. Nem véletlen, hogy mindkét nagy csatorna a nyár első felére szánt nagyobb dobásaival kikerülte ezt az időszakot, az RTL Klub majd csak jövő héten indítja a Mestercukrász című műsorát. A TV2 pedig várhatón valamikor július elejétől kezdődően tűzi műsorra a Doktor Balaton második évadát.
Az M4 Sport jó szereplése azt jelentette, hogy csoportszinten is nyerte a hetet az MTVA, a csatornáik összességében 24,9 százalékot produkáltak a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. A TV2 Csoport 18,5 százalékkal, az RTL Magyarország 16,3 százalékkal zárta az elmúlt hetet.
A három legnagyobb nemzetközi csatornaportfóliót érdekes módon csak kisebb mértékben cibálták meg a meccsek. A ViacomCBS 5,4 százalékos, az AMC 4,4 százalékos, a Sony csatornái 3,7 százalékos közönségarányt értek el.
24. hét / 23. hét / 22. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 7,4% / 15,2% / 15,1%
TV2 – 6,4% / 5,7% / 10,7%
M4 Sport – 21,8% / 9,4%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (24. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 4,7% (5,2%)
Híradó – 10,7% (14,9%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 9,3% (14,1%)
A mi kis falunk – 12,7%
Apatigris – 6,4%
TV2
A bosszú csapdájában – 12,2% (14,9%)
Tények – 10,9% (16%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 8,7% (10,6%) – hétfőtől szombatig
A hegyi doktor – Újra rendel – 7% (6,9%)
Bezár a bazár – 4,9% (4,8%)
Nyilván a két magyar érintettségű meccs érte el múlt héten a legmagasabb nézőszámot. Legtöbben a keddi Magyarország – Portugália összecsapásra voltak kíváncsiak, ami a 18-49 évesek körében 475 ezer nézőt vonzott, szürreálisan magas 45,5 százalékos share mellett. A teljes lakosságnál a meccs nézőszáma 1,15 millió volt, a közönségaránya pedig 34,5 százalék.
A lenti táblázatokban csak az adott műsor legnézettebb adásai szerepelnek, így az ott nem látszik, hogy a második legnézettebb a múlt szombati Magyarország – Franciaország mérkőzés volt. A nézőszámuk alig maradt el a kedditől. A 18-49 éveseknél 465 ezer nézője volt, 49,1 százalékos share mellett, a teljes lakosságnál pedig 1,12 millió nézőt ültetett a képernyők elé 42,1 százalékos share kíséretében.
A harmadik legnézettebb meccs egyébként a szombati Portugália – Németország volt: a 18-49 éveseknél 326 ezer nézővel és 38,8 százalékos közönségaránnyal, a teljes lakosságnál 721 ezer nézővel és 28,1 százalékos share-rel.
A fenti nézőszámoknál azért említést érdemel, hogy a Nielsen a lakáson belüli tévénézést tudja mérni. A focimeccseknél igen jelentősnek számító közterületi, szórakozóhelyes nézőszámok a fentiekben nem szerepelnek.
Múlt héten jól teljesített a Forma-1 közvetítés is az M4 Sporton. A Francia Nagydíj a kereskedelmi célcsoportnál 176 ezres, a teljes lakosságnál 477 ezres nézettséggel futott.
Az RTL Klub műsorai közül A mi kis falunk hétfői ismétlése vonzotta a legtöbb nézőt a 18-49 éveseknél, ez 160 ezres nézettséget jelentett. A teljes lakosságnál pedig a hétfői RTL Híradó teljesített a legjobban, 622 ezres nézettséggel.
A TV2 legnézettebbje a 18-49 éveseknél a hétfő esti Tények volt, 120 ezer nézővel. A teljes lakosságnál szintén a hírműsor volt a TV2 listavezetője: 585 ezres nézettséggel.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.