- Hirdetés -

Telefonból és okosórából a legújabb kell, laptopnál az ár-érték arány az első

|

Globálisan 12 százalékkal nőtt a second-hand készülékek piaca, de van olyan hazai szereplő, aki megduplázta éves forgalmát. A Rejoy harmadik negyedéves számai azt mutatják, hogy a hazai ügyfelek felújított okostelefonból és okosórából hajlandók a legújabb, drágább modellekre költeni, laptop és tablet esetében a jobb ár-érték arányú régebbi modellekkel is megelégszenek.

Világszinten a second-hand okostelefonok piacának növekedése továbbra is felülmúlja az új készülékekét, mivel a használt és felújított készletek mennyisége és minősége egyaránt javul - derül ki az IDC piackutató negyedéves jelentéséből[1]. 2022-höz képest tavaly világszerte több mint 6 százalékos növekedést hozott a second-hand okostelefon-piac mintegy 195 millió darab felújított és használt okostelefon talált gazdára. Ezek értéke közel 73 milliárd dollár volt, ami több mint 12 százalékos forgalomnövekedést jelent az előző évhez képest.

Duplázódó forgalom, Black Friday előkészületek

Működésének első évében több milliárdos forgalmat generált a bevizsgált és felújított mobil eszközökkel foglalkozó Rejoy.hu. Ezt az eredményt tudta megduplázni tavaly októbertől idén szeptemberig, a második magyar piacon töltött évben, amihez hozzájárult az új termékkategóriák - felújított táblagép, okosóra, laptop - bevezetése is.

A soron következő hónapokban a novemberi Black Friday kapcsán számít jelentős növekedésre a Rejoy, mivel a cég éves forgalmának 20 százaléka novemberben összpontosul a korábbi évek tapasztalatai alapján. Egy ilyen nagyszabású kampányra a szokásosnál nagyobb készletekkel indul a Rejoy, ezért a legnépszerűbb készülékekért, például a Rejoyon keresztül eladni kívánt iPhone 13-asokért a szokásosnál akár több tízezer forinttal magasabb összeget fizethet a cég.

iPhone-ból a két–hároméves modelleket keresik a magyarok

De milyen készülékeket keresnek a magyar vásárlók? Jelenleg a hazai vásárlók több mint kétharmada az iPhone-okat keresi, hiszen az Apple készülékeinek hosszú a terméktámogatási ciklusa. Jellemzően a két-három modellévvel korábbi iPhone-ok a legnépszerűbbek, így az idei év harmadik negyedévére a 2021-ben debütált iPhone 13 vált a legnépszerűbbé a Rejoyon.

Ugyanakkor a nemzetközi újkészülék-eladási trendekhez passzoló, 2024-es jelenség a Rejoynál a felsőkategóriás készülékek előretörése: az idei harmadik negyedévben az öt legjobban fogyó készülék közé már az iPhone 15 Pro felújított példányai is bekerültek. Utóbbi egyértelműen a back-to-school kampány hatása, mivel a Z generációs ügyfelek az átlagvásárlónál jobb és drágább készüléket választottak.

Felújított Apple Watchból a topmodell a legkelendőbb

A Rejoynál nyár vége óta felújított okosórákat is lehet vásárolni, melyeket a cég szervizlaborjában a bevizsgálás mellett tisztítanak és fertőtlenítenek, dobozában pedig az új, utángyártott töltő mellett egy új szíjat is talál a vásárló.

A közel két hónapja bevezetett új kategória öt legkeresettebb modelljéből három mobilhálózati kommunikációra is alkalmas Apple Watch, amellyel okostelefon nélkül is lehet hívásokat bonyolítani és üzeneteket váltani. Itthon a tavaly megjelent Apple Watch Series 9 modell a legnépszerűbb, a második legjobban fogyó típus pedig az akár extrém sportokhoz is használható Apple Watch Ultra 2-es csúcsmodell volt. A harmadik helyen a belépő szintű Apple Watch 2020 áll.

Laptopon és tableten inkább spórolnak a vásárlók

Míg okosórából és okostelefonból az újabb, két-három éves modellek a legkeresettebbek, a Rejoyon elérhető laptopok és tabletek esetében sok ügyfél némileg idősebb készülékekkel is beéri. Az Apple MacBookjai a világ egyik legnépszerűbb laptopjainak számítanak, ezek közül a magyar vásárlók a 2020-as MacBook Air és MacBook Pro modellek felújított példányait rendelik a legtöbben.

Ez nem meglepő, mert ezek a legkedvezőbb olyan készülékek, amelyben már az Apple saját fejlesztésű lapkája dolgozik, így az újabb rendszerekkel, szoftverekkel is használható. A harmadik legnépszerűbb modellnek számító 2022-es MacBook Air-ben már ennek második generációs utódját építette be a gyártó.

A tabletek közül a harmadik negyedévben egy korábbi típus a 2018-as iPad 9.7 mobilinternet-képes, illetve wifis modelleinek felújított változatai voltak a legnépszerűbbek, míg a top 5-ben még 2020-2022 közötti, wifis iPad alapmodellek kapnak helyet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...

Indul az új Star Wars-sorozat

Decemberben ismét elrepülhetünk a messzi-messzi galaxisba, ugyanis újabb sorozattal bővül a Star Wars univerzum. A „Star Wars: Kóbor alakulat” egy csapat gyerek kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek...

Az RTL Saleshouse értékesíti januártól a SWEET.TV hirdetési felületeit

Jövő év januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház...

Tovább nőtt a topvezetők aránya a digitális TOP50-ben

Az idén is helycsere történt a digitális szakembereket összegyűjtő rangsorunk élén. Bán Zoltán Net Média Zrt.-vezérigazgató – a tavalyi listavezető – a második helyen végzett, a partizános Gulyás Márton pedig a harmadikról az elsőre...

Összefogott a SkyShowtime és a Magyar Telekom

Európa legújabb streaming-szolgáltatója, a SkyShowtime tovább bővíti szolgáltatás-kínálatát és szórakoztató tartalmai elérhetőségét: az első magyarországi együttműködése keretében egyesíti erőit a Magyar Telekommal, az ország vezető távközlési szolgáltatójával.Először lesz elérhető a SkyShowtime hazánkban TV előfizetéssel...

Szimfónia született Európa mobilhálózati adataiból

A Deutsche Telekom szakértői Európa tíz országának aggregált, anonimizált mobilhálózati adataiból komponáltak zenét a mesterséges intelligencia bevonásával. Az úttörő megoldás nyomán - amelynek előképét tavaly Budapesten alkották meg - Európa fővárosainak sokszínű, mégis összecsengő...

Látványos 3D-kampánnyal erősít a Red Bull

Még megtekinthető a XIX. kerületben az a térhatású digitális plakát, amely a Red Bull Winter Edition idei Jeges áfonya & Vanília termékét hirdeti. Az energiaitalgyártó Magyarországon először jelentkezik nagyszabású, addicionális és innovatív digitális citylight...

Komoly elismerést kapott a K&H jövő gyógyítói díj

A kommunikációs szakma is elismerte a K&H jövő gyógyítói díjat, amely most bronz díjat nyert a Prizma Kreatív PR verseny CSR megoldások kategóriájában. A tavaly indult kezdeményezés célja, hogy elismerje a szívvel-lélekkel gyógyító és...

Hivatalos Binance-csatorna indult a WhatsAppon

A kereskedelmi volumen és felhasználók száma alapján a világ legnagyobb kriptotőzsdéje, a Binance az iparágon belül az elsők között csatlakozik a WhatsApphoz. A több mint 2 milliárd ember által használt üzenetküldő alkalmazásban mostantól egy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...

Indul az új Star Wars-sorozat

Decemberben ismét elrepülhetünk a messzi-messzi galaxisba, ugyanis újabb sorozattal bővül a Star Wars univerzum. A „Star Wars: Kóbor alakulat” egy csapat gyerek kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek...

Az RTL Saleshouse értékesíti januártól a SWEET.TV hirdetési felületeit

Jövő év januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...