
Fontos mérföldkőhöz érkezett a Marquard Group Hungary Kft., a vállalat teljes egészében magyar tulajdonba került. Az átalakulás nem csupán tulajdonosváltást jelent, hanem egy új korszak kezdetét is, amelyben a cég hazai gyökereire támaszkodva, nemzetközi tapasztalatait hasznosítva még agilisabban és célzottabban szolgálja ki a magyar médiapiac igényeit.
Az új tulajdonosi kör a vállalat jelenlegi vezetőiből áll: Fenyővári Szilvia, Szabó Zsolt, Birta Brigitta és Tarapcsák Dalma évek óta meghatározó alakjai a Marquard Group Hungary sikerének. Mostantól nemcsak irányítják, hanem tulajdonosként is formálják a cég jövőjét, ami garantálja az elkötelezettséget, a folytonosságot és a stabilitást.
„Hatalmas előrelépés számunkra, hogy függetlenedünk a svájci cégcsoporttól. Ez pedig lehetőséget ad arra, hogy a nemzetközi háttér és tudás megtartásával egy még inkább a magyar piaci igényekhez illeszkedő, dinamikus médiavállalatot építsünk. Közben nagyra becsüljük és tovább visszük mindazt a tudást, értéket és szemléletet, amit korábbi vezetőinktől kaptunk – ezek adják az alapját annak, hogy magabiztosan és felelősen építhessük a jövőnket” – mondta Fenyővári Szilvia, a Marquard Group Hungary ügyvezető és pénzügyi igazgatója aki közel két évtizede erősíti a Marquard csapatát.
Szabó Zsolt, operatív igazgató hozzátette: „Tulajdonosként még határozottabban képviselhetjük értékeinket. Hosszú távon gondolkodunk: célunk, hogy a Marquard Group Hungary továbbra is a magyar médiapiac stabil, innovatív és megkerülhetetlen szereplője legyen.”
„Inspiráló érzés, hogy egyszerre vehetek részt a tulajdonosi döntésekben és alakíthatom a tartalmi stratégiát, amely a kiadó egyik legerősebb pillére. Prémium márkáink építése most új dimenziót kap” – fogalmazott Birta Brigitta, portfólió igazgató, az ÉVA magazin főszerkesztője.
Tarapcsák Dalma, a Content Studio vezetője kiemelte: „Az elmúlt években a content üzletágat a cég egyik leginnovatívabb területévé fejlesztettük, és ezen az úton haladunk tovább: olyan megoldásokat hozunk létre, amelyek egyszerre szolgálják partnereink és saját üzleti céljainkat.”
A Marquard Group Hungary jövője továbbra is erős nemzetközi háttérrel biztosított. Bijan Khezri, a Marquard Group AG vezérigazgatója és többségi tulajdonosa a vállalatcsoport elnökeként továbbra is aktívan támogatja az új tulajdonosokat a stratégiai célok elérésében.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy a magyar csapat teljes mértékben átveszi a Marquard Hungary irányítását. Mindig is az volt a célunk, hogy a vállalat teljes egészében magyar tulajdonba kerüljön. Ez a lehető legjobb megoldás a cég számára, amit csak elképzelhettünk. Sok sikert kívánunk a csapatnak!” – mondta Bijan Khezri.
A cég életében az átalakulás egybeesik egy rendkívül aktív időszakkal: ősszel két sikeres digitális kiadvánnyal jelentkezett a kiadó a JOY és az Instyle magazinok égisze alatt, az ÉVA Testkép podcast egy különleges szponzorált sorozattal érkezett. A folyamatosan csökkenő női glossy magazin piacon pedig a JOY 9%-os, míg az ÉVA 7%-os növekedést tudott elérni.
A tulajdonosi átalakulás tudatos, stratégiai döntés eredménye. A helyi piac mély ismeretére, az évtizedes szakmai tapasztalatra és a nemzetközi háttérre építve a Marquard Group Hungary új fejezetet nyit a hazai médiapiacon. A következő időszak fő célja a portfólió további bővítése, az egyedi és prémium minőségű tartalmak kiemelése, valamint a stratégiai partnerségek erősítése lesz.