- Hirdetés -

Tippekkel segítenek, hogy megvédhessük a Földet

|

Idén július 29-re esett a túlfogyasztás napja, vagyis ekkora feléltük a Föld egy év alatt megújuló tartalékait. A Global Footprint Network és a Schneider Electric új kezdeményezése, a „Lehetőség 100 napja” abban segíthet, hogy jövőre jóval később jöjjön el ez a nap.

A Global Footprint Network évtizedek óta határozza meg, hogy mikor érkezik el az az időpont, amikor az emberiség felélte a Föld egy év alatt megújuló erőforrásait. Az idei, július 29-i dátum egyébként nem a legkorábbi, 2018-ban július 25-re, majd a következő évben július 26-ra esett ez a nap, tavaly pedig a COVID-járvány hatása miatt ez augusztus 22-e volt. A helyzet azonban az elmúlt évtizedekben drámai mértékben romlott, hiszen 1990-ben csak október 10-én, 2000-ben pedig szeptember 22-én jött el a túlfogyasztás napja.

A Schneider Electric, a Global Footprint Network (GFN) és a Skót Környezetvédelmi Ügynökség (SEPA) idén elindította a „Lehetőség 100 napja” (100 Days of Possibility) kezdeményezést, melynek célja olyan megoldások bemutatása és népszerűsítése, amelyek segítenek az éghajlatváltozás és a biológiai diverzitás csökkenésének kezelésében. A program július 29-én indult, a 100 nap pedig az ENSZ 26. klímacsúcsáig (COP26) tartó időszakra utal, amit Glasgow-ban rendeznek majd október 31. és november 12. között, és amelyen a világ minden részéről érkező politikusok az éghajlatváltozás elleni fellépésről egyeztetnek majd.

A „Lehetőség 100 napja” kezdeményezés elindítói arra akarják felhívni a figyelmet, hogy nem kell megvárni, milyen döntések születnek majd Glasgow-ban, már addig is bárki – a magánszemélyektől a vállalkozásokon át az intézményekig – sokat tehet annak érdekében, hogy megvédjük a Földet. A program keretében a COP26-ig hátralévő időszakban naponta mutatnak majd be a kezdeményezés honlapján olyan jó gyakorlatokat, amelyek segíthetik a klímaváltozás elleni küzdelmet.

A Corporate Knights által a világ legfenntarthatóbban működő vállalatának választott Schneider Electric hat klímavédelmi megoldását is bemutatja majd a százas listán. Így többek között felkerül a megoldások közé egy marylandi buszpályaudvar példája, ahol a mikrohálózat és az elektromos járművek (EV) töltőinfrastruktúrájának integrálását valósítják meg. Ezzel a fejlesztéssel 62 százalékkal csökkentik a buszállomás CO2-kibocsátását. Egy másik példa a Schneider Electric IntenCity nevű irodaháza a franciaországi Grenoble-ban, ami azt mutatja be, hogyan foghat össze eredményesen a közszféra és a magánszektor annak érdekében, hogy tisztább és egészségesebb legyen környezetünk. Az épületet úgy tervezték, hogy évente négyzetméterenként mindössze 7 kilowattórát fogyaszt, ami tizede egy átlagos európai épület fogyasztásának. Ezt a tetőtéri napelemek, két helyszíni szélturbina, a talajvíz felhasználása és az intelligens technológiai megoldások teszik lehetővé, amelyeknek köszönhetően a komplexum egy év alatt annyi villamos energiát termel, mint amennyit fogyaszt. Egy egyedülálló, a mikrohálózatra vonatkozó együttműködés pedig megkönnyíti az energia megosztását a környező közösséggel.

A Schneider Electric számításai szerint globális szinten a jelenleginél 3-5-ször több erőfeszítésre lenne szükség, hogy az átlaghőmérséklet-emelkedést 1,5 C fok alatt tartsuk. Ennek érdekében szükség van a legjobb gyakorlatok minél szélesebb körű bemutatására és arra is, hogy egyre több vállalkozás lépjen a fenntartható működés útjára.

A Schneider Electric az év elején úgy döntött, hogy tovább gyorsítja fenntarthatósági stratégiája megvalósítását. Ennek érdekében a vállalat el akarja érni, hogy 2025-ra a bevételének 80 százaléka zöld megoldásokból származzon. Az idei első félév végén ez az arány 70 százalék volt a társaság „Sustainability Impact” jelentése szerint. Emellett összesen 800 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást előznének meg ügyfeleiknek, és idén június végéig ez az érték elérte a 302 millió tonnát. Az ezer legnagyobb beszállítójuk CO2-kibocsátását felével csökkentenék, a „The Zero Carbon Project” idén áprilisban indult és már az érintett beszállítók 91 százaléka regisztrált, jelezve ezzel, hogy részt vesz a kezdeményezésben.

A Schneider Electric a hatékony erőforrás-gazdálkodás érdekében a termékeiben 50 százalékra növelné a zöld anyagok arányát, míg a csomagolásokban teljes mértékben megszüntetné az egyszer használható műanyagok alkalmazását, illetve újrahasznosított kartonnal dolgozik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...