Az idén mintegy 450 ezren mentek ki a Sziget fesztiválra, ez nagyjából 10 százalékos visszaesést jelent a tavalyi rekordhoz képest. Két teltházas nap volt, azonban a szervezők szerint a zenei felhozatal összeállítása nem alakult a legszerencsésebben.
„Idén két teltházas napunk volt: a nyitó mínusz egyedik nap, amikor Pink lépett fel, illetve a szombat, amikor Macklemore és Ryan Lewis volt a fő attrakció a nagyszínpadon. A várható 450 ezres összlátogatószám mintegy tíz százalékos csökkenést mutat a tavalyi rekordadathoz, a 496 ezerhez képest” – nyilatkozta az MTI-nek kedd este, a zárónapon Kádár Tamás, a Sziget Kft. vezetője. A cégvezető hozzátette, hogy a csökkenés ellenére bíznak abban, hogy idén is több százmilliós bevétellel zár a társaság. Kiemelte, hogy bár néhány tervezett előadót nem tudtak elhozni a fesztiválra, a koncertek körül minden rendben volt, „ha csak nem számítjuk, hogy Macklemore-t a fellépése után a veseköveivel kórházba kellett szállítani”. A Sziget ezúttal is látványos end show-val, Dimitri Vegas és Like Mike tűzijátékkal körített dj-koncertjével ért véget.
Az MTI beszámolója szerint a szervezők úgy látják, a visszaesés a tavalyi adatokhoz képest illeszkedik az egész Európában megfigyelhető trendekhez. Emellett a Sziget idei zenei felhozatalának összeállítása sem alakult a legszerencsésebben.
„Pink koncertje egészen különleges volt, és kiemelném PJ Harvey fellépését is, hiszen a brit énekesnő első magyarországi koncertjét adta. A nem zenei programok közül hatalmas sikere volt a cirkusz lenyűgöző, látványos éjféli előadásainak, meg kell említenem a Magic Mirror sátorban az ausztrál Limbo társulat artista, varietészerű produkcióját, valamint az Art of Freedom pályázat keretében megvalósult belga tervet is, amelynek keretében egy vécéajtón keresztül lehetett belépni egy házibuliba” – mondta Kádár Tamás.
Gerendai Károly főszervező az MTI-nek elmondta: olyan programot szeretett volna az idei Szigetre, amelyben kiegyenlítetten „Sziget-kompatibilis”, izgalmas zenekarok vannak, nem pedig egy-egy kiemelkedő név. „Nehéz kezelni azt a helyzetet, hogy folyamatosan mennek felfelé a világsztárok fellépti díjai, miközben a jegyárakból, illetve az egyéb bevételekből egyre nehezebb ezt kompenzálni. Bár kellenek a sztárok, én abban hiszek, hogy a Sziget esetében a brandnek, az ahhoz kapcsolódó élménynek kell bevonzania a látogatókat. Az elmúlt években a fesztivál abban tudott fejlődni, hogy a zene mellett az egyéb programok nagyon erősek” – fejtette ki Gerendai Károly.
„A Sziget értékrendje, kulturális irányultsága nem került veszélybe azzal, hogy a Providence Equity Partners amerikai befektető idén év elején a Sziget Kulturális Szervezőiroda többségi, 70 százalékos tulajdonosa lett. A befektető cég a mostani stáb szakmai tapasztalatainak felhasználásával biztosít lehetőséget a további bővülésre, és ez független attól, hogy jövőre már nem én leszek a középpontban, és a háttérbe vonulok” – hangsúlyozta Gerendai Károly.