Az idei év második negyedévében naponta átlagosan 4 óra 51 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők 5 óra 10 percet, míg a férfiak 4 óra 30 percet. A tévénézésre szánt időnk 11 százalékában hírműsorokat néztünk, ami több, mint amennyi szórakoztató műsort fogyasztottunk. Naponta átlagosan 25 percnyi reklámot néztünk, ami átlagosan 100 reklámfilmnek felel meg – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból.
A teljes népesség körében a napi tévénézési idő 2019 második negyedéhez képest 25, míg 2018 ugyanezen időszakához képest 31 perccel volt több. Ez a növekmény minden korcsoportban jelen volt, de a legnagyobb arányú kiugrás a 4–17 éveseknél volt, akik naponta átlagosan 36 perccel többet – 3 óra 17 percet – töltöttek a képernyők előtt a tavalyi második negyedévhez képest. A 18–49 évesek 27 perccel televízióztak többet, mint egy évvel korábban, ami 2018 második negyedéhez képest is 24 perces növekedést jelent. Az 50 év felettiek esetén a napi tévénézési idő már 2018 és 2019 második negyedévének összehasonlításában is 16 perccel nőtt, ez 2020-ra további 20 perccel emelkedett.
A napi átlagos tévénézési idő 40 százalékát fordítottuk az általános szórakoztató csatorna csoportra, amely naponta átlagosan 5,1 millió nézőt ért el, és a nézők több mint 3 óra 22 percet el is töltöttek ezek nézésével. A műsoridejük legalább felében különböző sorozatokat kínáló csatornák a tévénézési idő 8,8 százalékát képviselték, és naponta átlagosan közel 2,2 millió nézőt értek el, akik átlagosan 1 óra 44 percig nézték ezeket. A filmcsatornák a napi tévénézési idő 11 százalékát fedték le, naponta átlagosan közel 2,8 millió nézőhöz jutottak el, és egy átlagos televíziózó 1 óra 40 percet töltött el velük. A vírushelyzetben fokozott figyelmet szenteltek a nézők a hírcsatornákra, amelyek 8,3 százalékos közönségarányt mondhattak magukénak – 0,7 százalékponttal magasabbat, mint egy évvel korábban, a napi átlagos elérésük pedig 2,5 millió volt, ami 160 ezerrel több, mint egy évvel korábban, és egy-egy néző átlagosan 1 óra 26 percet szánt rájuk, ami 8 perces növekmény tavalyhoz képest. A gyerekcsatornák részesedése szintén magasabb volt, mint 2019 második negyedévében: a tévénézési idő 6,5 százalékát tették ki, és közel 1,5 millió főt értek el naponta, ami enyhe csökkenést jelent tavalyhoz képest, ugyanakkor az elért tévézők sokkal intenzívebben nézték – átlagosan 1 óra 58 percig –, ami 24 perccel több, mint egy évvel korábban.
A sugárzott reklámok száma az utóbbi években dinamikusan növekedett, de a karantén időszakában a mennyiségük visszafogottabb volt. Április és június között naponta átlagosan 27 224 reklámfilm került adásba a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákon, ami 12 101-gyel kevesebb 2019 második negyedévéhez képest.
A reklámfilmek naponta átlagosan 5,86 millió nézőt értek el legalább egyszer a 4 évnél idősebb, tévével rendelkező háztartásban élők körében, ami alig kevesebb mint egy évvel korábban. A sugárzott hirdetések számának csökkenésével párhuzamosan kevesebb reklámot láttunk mind darabszám, mind pedig idő tekintetében. Egy néző naponta átlagosan 25,4 percnyi reklámot látott 2020 második negyedévében, ami 7,9 perces csökkenést jelent 2019 azonos időszakához képest, és amíg 2018 második negyedévében egy elért néző 112 reklámfilmmel találkozott egy átlagos napon, egy évvel később pedig már 132-vel, addig az idén a megtekintett reklámok átlagos száma 100 volt.