Nyilvánosságra hozta a hirdetések biztonságáról szóló jelentését a Google, az Ads Safety Report szerint a múlt évben mintegy 3,1 milliárd hirdetést blokkolt vagy távolított el a cég az irányelveik megsértése miatt, és további 6,4 milliárd hirdetést korlátoztak.
A társaság tájékoztatása szerint tavaly tavasszal bevezették a hirdetői identitás-ellenőrző programot is. Jelenleg több mint 20 országban ellenőrzik a hirdetőket, és elkezdték megosztani a hirdető nevét és tartózkodási helyét az Erről a hirdetésről funkciókban, hogy az emberek megtudhassák, ki áll egy adott reklám mögött, és tudatosabban tudjanak döntéseket hozni.
Tavaly a vállalat több mint 40 hirdetőkre és a kiadókra vonatkozó irányelvet léptetett életbe vagy frissített. Körülbelül 3,1 milliárd hirdetést blokkolt vagy távolított el a cég az irányelveik megsértése miatt, és további 6,4 milliárd hirdetést korlátoztak.
A beruházásnak, illetve számos új irányelvnek köszönhetően jelentősen megnövelték az elvek betartására vonatkozó ellenőrzések mértékét, és 2020-ban 1,3 milliárd kiadói oldalról távolítottak el hirdetéseket, a 2019-es 21 millióhoz képest. Emellett leállították a hirdetések megjelenítését több mint 1,6 millió olyan kiadói webhelyen is, amelyek rendkívül súlyosan sértették az előírásaikat.
A COVID-járvány hatása természetesen erősen érződött a hirdetéseknél is. A Google a múlt évben összesen több mint 99 millió koronavírussal kapcsolatos hirdetést blokkolt, beleértve a csodaszereket, a készlethiány miatt az N95 maszkokat, és legújabban a hamis vakcinákat árusítókat.
Gyakran, amikor olyan nagy esemény történik, mint a világjárvány, a rosszindulatú szereplők azt keresik, hogyan tudják kihasználni az embereket online. Az adott helyzetet kiaknázó nyerészkedő reklámok és a felhasználók megtévesztésére törekvő szereplők számának növekedését tapasztalták tavaly. Egyre gyakrabban használnak álcázást (cloaking), hogy elrejtőzzenek a Google észlelőrendszere elől, nem létező virtuális vállalkozásokat népszerűsítenek vagy telefonos csalásokat hirdetnek. Az irányelvsértések miatt letiltott hirdetési fiókok száma 70% -kal, 1 millióról 1,7 millióra nőtt. Több mint 867 millió hirdetést azért blokkoltak vagy távolítottak el, mert megpróbálták kijátszani a rendszereiket, ideértve az álcázást is, míg további 101 millió hirdetést a félrevezetésre vonatkozó irányelvek megsértése miatt. Ez összesen több mint 968 millió hirdetés.