- Hirdetés -

Többet akarnak a munkavállalók

|

Új munkavállalót nehéz találni, miközben a hűséges kollégákat egyre jobban frusztrálja a munkateher és az újaktól elmaradó juttatások szintje. Hiába csökken az új álláshirdetések száma, még mindig magas a fluktuáció, amit jó vezetői gyakorlattal lehet csak enyhíteni.

„Felsővezetőkhöz is egyre gyakrabban kopogtatnak be a munkavállalók fizetésemelést kérni, mert a növekvő árak mellett nem jönnek ki a fizetésükből. A nehezedő gazdasági helyzet már nem csak a kékgalléros, de a fehérgalléros munkavállalók egyre nagyobb részét érinti” – számolt be Csikós-Nagy Katalin, a HR-Evolution Kft. ügyvezetője.

Egyre többen keresik a magasabb fizetéseket, és lennének nyitottak újabb állásra. Eközben azonban a vezető álláskereső portálokon azt látni, hogy csökken a meghirdetett állások száma. A két folyamat hatására a Profession kimutatása szerint az idei év második negyedévében 50 százalékkal többen jelentkeztek egy-egy meghirdetett állásra.

Mindez azonban csak relatív változás: a meghirdetett állások száma ugyan csökkent az előző néhány hónaphoz képest, de még mindig nagyon jelentős a munkaerőhiánya. A KSH adatai szerint ugyanúgy 57 ezer betöltetlen állás volt 2023 első negyedévében a versenyszférában, mint a COVID-ot megelőzően 2019-ben.

Vállalaton belüli feszültségek

„A munkavállalók egyre nagyobb jelentkezési kedvét a gazdasági nehézségek mellett a növekvő vállalatokon belüli feszültségek is generálják. Ma már különösen a kékgalléros pozíciók esetében elvárás, hogy a hirdetésben jelenjen meg az elérhető fizetés, ezért a régi, tapasztalt kollégákat frusztrálja, hogy sokszor az újak többet keresnek náluk” – mondta el Csikós-Nagy Katalin.

Egyre többen keresnek tehát állást, de mivel nem tudnak máshol sem feltétlenül érdemben többet keresni, maradnak kényszerből a munkahelyükön. A kifelé kacsingató munkatársak elkötelezettsége alacsony, motiválásuk komoly kihívást jelent. Ha idejében sikerül megfelelő juttatással, motivációval maradásra bírni a munkavállalókat, akkor az olcsóbb lehet, mint új munkavállaló felvétele, ám könnyen bérspirált okozhat.

A vállalatvezetőknek és a HR-szakembereknek nehezített pályán kell egyszerre több problémát kezelniük. Egyrész új munkavállalót csakis magasabb bérért tudnak felvenni, ami bérfeszültséget okoz, és a hűséges munkavállalókat ösztönözheti munkakeresésre. A hirdetésekben, különösen gyári munkánál azonban ma már nem megkerülhető az elérhető bérek megadása, hiszen ennek hiányában alig lesz jelentkező. Másrészt a gazdasági nehézségek miatt egyre kevésbé megoldható, hogy minden kolléga bérét jelentősen emelni tudják.

Hiányzó megbecsülés

A lojális munkavállalók sok esetben úgy érzik, hogy teljesítményüket nem ismerik el. Sőt, a többletmunkát, a kifogásokat is jellemzően a már eleve legtöbbet teljesítő kollégák kapják meg.

Mivel továbbra is nehézséget jelent az új munkaerő felvétele, ez is növeli a megbízható munkatársak terhelését. A jól teljesítő szakembereket anyagilag mindenképpen kompenzálni kell, hogy érezzék az áldozatvállalásuk eredményét. Fontos ebben a következetesség, mert különösen a kékgalléros munkavállalók nagyon rosszul veszik, ha igazságtalanságot tapasztalnak.

Ma azonban már nem elégséges a fizetéssel motiválni: a vállalati wellbeing programokra kevesebb fókusz jutott a gazdasági nehézségek miatt, pedig ilyen nehéz időkben akár egy pénzügyi tudatossági képzés nagy segítség lehet. Emellett a vezetőknek fontos szerepe van a családi és magánéleti kihívások kezelésében – ennek része lehet, hogy lehessen elmenni a gyerekért, a beosztás készítésekor az egyedi elvárások figyelembevétele.

„A továbbra is munkaerőhiányos helyzetben csakis azok a vállalatok tudják hosszabb távon is megtartani a kollégáikat, akik anyagi és szociális szempontból kiszámítható munkafeltételeket biztosítanak.” – foglalta össze Csikós-Nagy Katalin. Erre azért is szükség van, mert akiknél csak kényszerből maradnak a munkavállalók, a gazdasági növekedés beindulásakor gyorsan és nagy számú munkaerőtől lesz kénytelen lemondani.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...