- Hirdetés -

Tombol a fesztiválszezon

|

Több régi népszerű fesztivál is ráncfelvarrással igyekszik a közönség kedvében járni, de jó néhány újat is hozott az idei nyár. Zöldülő Sziget, Gasztrosétány Zamárdiban, ingyenes szórakozás a telekomosoknak és egy egész nyáron át tartó programsorozat is várja a szórakozni vágyókat.

Az elővételes jegyeladásokból kiindulva a tavalyi látogatószámnál, ami hat nap alatt nagyjából 450 ezer volt, valamivel kevesebb bérletes jegyvásárlóra számítanak az idén a Sziget Fesztivál szervezői. A kétéves szünetet követő roham után végre visszatérhetnek a normális kerékvágásba, de az már most is látszik, hogy lesznek telt házas vagy ahhoz közeli napok is. Csakúgy, mint korábban, az idén is a magyar látogatók lesznek a legtöbben. A külföldi vendégek pedig már csaknem 110 országból jönnek.

Élmények felsőfokon

Az idén lényegesen látványosabb lesz a Sziget, több helyszín új dizájnelemeket kap, emellett a hang- és fénytechnikájuk is modernizálódik. Visszatér a népszerű és nemzetközi szinten is egyedi Art of Freedom, lenyűgöző alkotásaival, látványos térinstallációkkal. Jelentős fejlesztés lesz, hogy a vendégterekből szinte teljesen eltűnnek a mobilvécék, a helyüket vízöblítéses konténerblokkok veszik át. Ezek nem csupán a funkciójukban nyújtanak jobb szolgáltatást, de látványvilágukban is illeszkednek a fesztivál színes forgatagába.

„A Sziget a vendéglátás terén is új arcát mutatja az idén. A fesztivál területén kialakított blokkokban, úgynevezett food courtokban nagy hangsúlyt fektetünk a látványvilágra és a kényelmi szolgáltatásokra. Tovább folyik a rendezvény zöldítése, amelynek során minimalizáljuk a robbanómotoros közlekedési eszközök használatát. A fesztiválélmény javítása érdekében a tavalyi, szokatlan szárazság miatti pornak is hadat üzentünk. Egyrészt már korábban visszazöldítettük a Szigetet, a folyamatos locsolást pedig a Duna vizével oldjuk meg és egy új pormentesítő kezelést alkalmazunk a fesztivál teljes területén” – mondta el Kádár Tamás, a Sziget Zrt. cégvezetője.

„Az infláció és a forint árfolyama egyaránt nehezíti egy nemzetközi nagyfesztivál megvalósítását. Az inflációs nyomás visszaveti a kultúrafogyasztást, a háztartások sokkal inkább a feltétlenül szükséges kiadásokra fókuszálnak, a forint árfolyamának romlása pedig a nemzetközi sztár fellépők díjait drágítja forintban. Ez utóbbit valamelyest ellensúlyozza a nemzetközi értékesítésünk, hiszen annak a bevételei nem forintban realizálódnak, de összességében a két egyszerre jelentkező hatás nagymértékben megnehezíti az üzleti tervezést. Elképesztő világsztárokat hozunk el az idén is Magyarországra, de a fellépti díjaik kitermelése nyilván nehezebb, erősen negatívan hat a profitabilitásra. Sokszor elmondtuk már, hogy a kulturális áfa bevezetése milyen sokat segítene a teljes hazai zeneiparnak, hiszen valamelyest kompenzálná az árfolyamromlás kedvezőtlen hatásait” – mutatott rá.

Szórakoztató újítások

Az aktuális jegyértékesítést figyelembe véve a ZamJamen egy jó hajrával 10-12 ezer látogatóval számolhatnak a szervezők, a Strand Fesztivál esetén pedig ennél is optimistábbak, nemrég jelentették be, hogy négynapos lesz a fesztivál, amelyre több mint 60 ezer látogató érkezhet Zamárdiba. Mindkét rendezvény alapvetően a hazai piacra támaszkodik, a nemzetközi látogatók száma csekély.

Az idén a ZamJam új helyre költözik, a Strand Fesztivál és a Balaton Sound helyszínének egy részén alakítják ki, Zamárdi szabadstrandján. „Sok újdonsággal készülünk, amelyek közül a Gasztrosétány emelkedik ki. Sikerült megállapodnunk a Balatoni Kör képviselőivel, így a Balaton régió legjobb éttermei közül települnek ki néhányan a ZamJam part menti részére egy speciális menüsorral. A névsor elég veretesre sikeredett, itt lesz a vízparti panorámás korzón a badacsonyi Hableány, a füredi Bistro Sparhelt, a balatonvilágosi Lavender Terasz, a balatonszemesi Kistücsök és látványkonyhaként bemutatkozik a John’s Pub Creative Kitchen Truck” – emelte ki Fülöp Zoltán, a Volt Produkció Kft. tulajdonos ügyvezetője. A szabadstrandon szervezett zenei programokon túl szerte a településen zajlanak majd zenei, irodalmi, színházi és sportprogramok.

 

A Strand Fesztivál is jelentősen megújul, mind az alapkoncepció, mind a programok szempontjából. „Igyekeztünk zenei stílusok mentén tematizált, homogénebb napi programkínálatot összeállítani. Emellett az egész eseménynek próbáltunk arcot adni azzal, hogy egy konkrét témára, a cirkuszi világra fűztük fel nemcsak a dekorációt, hanem a különféle kísérőprogramokat is. A nemzetközi sztárfellépők tekintetében is változtattunk, igyekeztünk olyan unikális produkciókat meghívni, amelyek nem feltétlenül a mainstream popzene világából érkeznek. Így került a programba a friss Grammy-díjas német elektronikus zenei formáció, a Purple Disco Machine vagy az örmény énekes, Rosa Linn, aki a 2022-es Eurovíziós Dalfesztiválon robbant be a köztudatba” – tette hozzá. Véleménye szerint a jelenlegi gazdasági helyzetben egyre drágább előállítani a fesztiválokat, viszont nem lehet, vagy legalábbis elég kockázatos ezzel párhuzamosan emelni a jegyárakat.

Sajátra váltottak

A Telekom fesztiválmegjelenése az elmúlt években a Telekom Volt köré épült, amelyen a cég 2015 óta névadó szponzorként volt jelen. „Amikor megtudtuk, hogy 2023-ban nem rendezik meg a Voltot, döntenünk kellett, hogy az idei nyáron valamelyik fesztivál kerüljön-e a márka fókuszpontjába, vagy megpróbálkozunk valami egészen új dologgal. Ez utóbbi mellett döntöttünk, és az idén nem fesztiválokat, hanem embereket szponzorálunk, azokat, akik adott esetben nem engedhetik meg maguknak, hogy eljussanak egy-egy menő, nagyobb eseményre. Ezért saját rendezvénysorozatot hívunk életre Telekomosok Fesztiválja néven” – mondta Sántha Tamás, a Magyar Telekom márkaaktivációs vezetője.

A Telekomosok Fesztiválja egy egész nyarat átölelő sorozat, amelybe kisebb aktivitások is beleférnek, például a Tisza-tó körül majdnem két héten keresztül pihenőhelyeket alakítanak ki a bringaút környékén, és ott lesznek a Strand Fesztiválon is. A szervezők a visszajelzések, valamint annak függvényében döntenek a Telekomosok Fesztiváljáról, hogy jövőre visszatér-e Volt.„Üzletileg, márkaismertség szempontjából egész máshogy működik a saját fesztivál és a szponzorként való megjelenés. Egy ismert, nagyobb rendezvény több száz ezer ember figyelmét felkelti akár egy-egy poszttal, ők azok, akik a fesztivál hangulatára vagy a fellépőkre kíváncsiak. Ebbe kell nekünk belevinnünk olyan márkaaktivációt, -kommunikációt, ami a programhoz kötődő reklámzajban is emlékezetes és átélhető lesz. Egy saját eseménysorozatnál ezzel szemben nekünk kell megteremteni az ismertséget és a figyelmet. Akiknél viszont ez sikerül, azok szinte biztos, hogy a Telekom brandhez kötik az élményt. Emiatt talán kisebb eléréssel, viszont sokkal erősebb, mélyebb márkahatással lehet számolni a saját eseményeknél” – mutatott rá Balogh Timi, a Magyar Telekom kommunikációs kampányvezetője.

 

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...